Omdat ik steeds probeer te letten op ethiek en milieu (ik ben zo’n onnozelaar die naar Afrika is geweest om straatkindjes te proberen helpen
), kijk ik bij de aankoop van nieuwe kledij of materiaal indien mogelijk eens naar de oorsprong ervan. Dit gaat dan over werkomstandigheden van de arbeiders, vervuiling door transport en productie etc. Algemeen leg ik liever wat meer geld neer als ik weet waar en hoe iets gemaakt is en ik zeker ben dat er bijvoorbeeld geen kinderen uitgebuit worden bij de productie. Niet dat ik heilig ben, soms weet ik te weinig van een merk of weegt de prijs te veel door maar ik probeer toch…
Daarom heb ik een pagina in de wiki gemaakt met al enkele merken, misschien kunnen jullie helpen die lijst aan te vullen?
Ook commentaar op mijn misschien jong & naïef denken is natuurlijk welkom, we kunnen altijd leren van elkaar!
No offense als u zelf geen aandacht biedt aan dergelijke details, maar persoonlijk verkies ik toch eerlijke handel in kwaliteit. Dan slaap ik toch net iets beter
PS: nieuw op deze website, hallo dus!