Hiking-info.net

Wie bent u?
Meer... 

Outdoor-magazin: rugzaktest, softshelltest
Gepost: 28 januari 2008 09:12 PM   [ Negeer ]
RankRankRank
243 berichten
sinds 28.12.2007

Het Duitse outdoor-magazin.com testte zopas trekkingrugzakken voor het zwaardere werk (ook ruim boven de 20kg).

Het artikel (in het Duits raspberry ) vind je hier, de Kauftipp met oordeel ‘zeer goed’ is de Osprey Aether 70.

Elders op die website ook nog een test van vorige maand over softshells voor in de winter.  Hier scoren Patagonia Winter Guide Jacket (voor het warmere werk) en Mammut Laser Jacket (als het iets luchtiger mag) ‘uitstekend’.

Interessant, niwoar?

Signature 

seek first to understand and then to be understood (Stephen Covey)

Profiel

Gepost: 28 januari 2008 10:23 PM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
RankRankRankRank
358 berichten
sinds 28.12.2007

Zeer interessant. Die softshell heeft lang op mijn voorkeurslijstje gestaan, maar omdat die in Belgiƫ niet veel voorkomt en dus bijgevolg niet erg gemakkelijk te bezichtigen was en omdat die Patagonia die ik nu heb de helft van de prijs was grin.

Als mijn huidige rugzak ooit aan vernieuwing toe is (wat hopenlijk nog wel een tijdje zal duren) dan wordt het wss zeker een Osprey. Mooie rugzakken en kunnen speciaal naar je rug/bekken gevormd worden. Bovendien hebben ze modellen die van zichzelf al een heel laag gewicht hebben. zoals die Aether 70 met zijn 2 kg toch echt wel een pak lichter dan vergelijkbare modellen bij de concurrentie.

Signature 

Once you are lost in the twilights blue you don’t find the way, the way finds you

Profiel