Hiking-info.net

Wie bent u?
Meer... 

Haglöfs: lichte jas
Gepost: 29 januari 2008 11:35 AM   [ Negeer ]
Rank
9 berichten
sinds 28.12.2007

Heeft er iemand ervaring met de OZ Pullover of de Infusion jas van Haglöfs?
Ik ben op zoek naar een lichte jas, ze moet wel een rugzak van 20 kg kunnen verdragen.

En waar vind je een uitgebreid aanbod van Haglöfs materiaal?

Profiel

Gepost: 29 januari 2008 11:45 AM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
RankRankRank
151 berichten
sinds 25.12.2007

Waarom moet dat per sé Haglöfs zijn, Bart? Haglöfs is een deugdelijk merk, maar andere merken hebben heel gelijkaardige jassen en pull overs. Ik heb zelf geen ervaring met de producten die je daar opgeeft. Misschien iemand anders wel?

Het beste wat je kan doen is naar een grote buitensportwinkel gaan in je buurt en je daar laten informeren door een goede verkoper. Ga met die goede raad terug naar huis en zoek alles eens op via internet (Google). Maak dan je keuze.

Profiel

Gepost: 29 januari 2008 06:18 PM   [ Negeer ]   [ # 2 ]
Rank
24 berichten
sinds 30.12.2007

ik heb ooit op het punt gestaan om een jas van Haglöfs te kopen en heb het toen niet gedaan omdat de rits er niet stevig uitzag.

awel nu heb ik eind vorig jaar 1,5 maand met gerief van Haglöfs rondgelopen in rederlijk extreeme omstandigheden.
voor mij was alles goed kwa pasvorm en zakken en warmte en ..... maar van 1 ding was ik niet content en dat was van de ritsen.
van de windstopper was hij na 2 weken stuk en van de gore tex heeft hij het uitgehouden maar constant met problemen.

en wij waren daar met een groep en ik was niet alleen.
ik denk dat er beter en goedkopere jassen zijn.

roy

Profiel

Gepost: 29 januari 2008 10:58 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]
RankRankRankRank
358 berichten
sinds 28.12.2007

Die OZ Pullover is echt wel extreem licht hoor. Ik zou dat niet echt vertrouwen met een rugzak van 20 kg. Die jas is daar ook niet echt voor bedoeld volgens mij. Dit is echt voor de grammenjager of trailrunner met een heel lichte rugzak. De Fusion is al veel geschikter om een rugzak te dragen, heeft ook drielaags versterkingen op de strategische punten (schouders en heupen). Heb me net een Spitz aangeschaft van Häglofs omdat een paclite wel ademender is, maar ook gewoon veel sneller klam aanvoelt. Vooralsnog geen probleem met de rits, maar heb hem dan ook nog maar amper gebruikt. Morgen volgt een eerste test(je) in de Ardennen.

Signature 

Once you are lost in the twilights blue you don’t find the way, the way finds you

Profiel

Gepost: 30 januari 2008 09:07 AM   [ Negeer ]   [ # 4 ]
Rank
19 berichten
sinds 07.01.2008

Ik heb zelf de Fusion Jacket (althans dat denk ik toch), met ritsen nog geen problemen gehad. Vorige zomer gekocht, en nog niet echt gebruikt met een zwaardere rugzak, wel met dagrugzak. Voorlopig heb ik er nog geen problemen mee gehad, en de jas heeft al enkele serieuze buien doorstaan. Hij heeft inderdaad de nodige verstevigingen op strategische plaatsen.
Enig minpuntje vind ik de pasvorm van de kap. Als je deze oprolt, ‘steekt’ deze aan de voorkant uit. Enfin het is moeilijk te omschrijven, maar ik vind dit niet zo comfortabel zitten.

Signature 

Iedereen is van de wereld, en de wereld is van iedereen! (The Scene)

Profiel

Gepost: 30 januari 2008 10:59 AM   [ Negeer ]   [ # 5 ]
RankRankRank
239 berichten
sinds 26.12.2007

Ik ben ook een tevreden drager van de Haglofs infusion jacket. Niks slechts over deze jas.

Profiel

Gepost: 30 januari 2008 11:14 AM   [ Negeer ]   [ # 6 ]
Rank
9 berichten
sinds 28.12.2007

Alvast bedankt voor jullie reacties !

Profiel

Gepost: 30 januari 2008 09:53 PM   [ Negeer ]   [ # 7 ]
RankRankRankRank
358 berichten
sinds 28.12.2007

Vandaag de eerste test van de spitz ideaal met het ardennenweertje van vandaag. Test met glans doorstaan, zou ook niet anders mogen met zo’n prijs.

Signature 

Once you are lost in the twilights blue you don’t find the way, the way finds you

Profiel

Gepost: 31 januari 2008 10:05 PM   [ Negeer ]   [ # 8 ]
RankRankRank
236 berichten
sinds 28.12.2007

Ook mij is nog niets opgevallen aan Haglöfs-ritssluitingen.
Geen problemen mee gehad.

Signature 

seek first to understand and then to be understood (Stephen Covey)

Profiel

Gepost: 01 februari 2008 04:27 PM   [ Negeer ]   [ # 9 ]
Rank
24 berichten
sinds 30.12.2007

ik denk dat het dan aan het type jas heeft gelegen die wij hadden. ik vind de jas niet op de site, zal een model van vorig jaar geweest zijn.

roy

Profiel