Hiking-info.net

Wie bent u?
Meer... 

1 van de 3
1
Wat zijn de reisplannen voor 2008? 
Gepost: 29 december 2007 09:31 AM   [ Negeer ]
RankRank
35 berichten
sinds 28.12.2007

Hier zal dit het volgende zijn: enkele weekends naar de belgische rotsmassieven ,enkele weekends stappen in die streek en enkele dagtochten in onze eigen vlaamse ardennen.
mss enkele dagen fontainebleau.
deze zomer plannen we een vakantie in de Hautes Alpes, Freissiniéres als uitgangspunt, bedoeling is daar wat te klimmen, enkele via’s te doen en een trekking van enkele dagen(hut naar hut)

Nu heb ik daar een vraagje over: -kan je daar een maaltijd krijgen?
-kan je jezelf daar bevoorraden voor onderweg of dient alles ingeslagen te worden voor vertrek ? 

En nu wil ik jullie plannen wel eens horen!!!

Profiel

Gepost: 29 december 2007 10:29 AM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
Rank
20 berichten
sinds 29.12.2007

De reisplannen voor 2008:

Groot verlof = Les Collons in Wallis zwitserland, een 10-daagse wandel- en trekkingvakantie

oktober 2008 = citytrip naar Lissabon

+ een 4 tal 2à3 daagse trektochten in België
+ hier en daar een bivak met de BAC
+ een 2tal verlengde weekends op hotel in de omstreken van bosgebieden, eifel meestal.

en wekelijks onze wandelotcht via activia, om de conditie te behouden.

dit moet het zowat worden, genieten!!!

Ronny

Profiel

Gepost: 29 december 2007 11:04 AM   [ Negeer ]   [ # 2 ]
RankRankRank
101 berichten
sinds 28.12.2007

KBF long face

Signature 

wauwie

Profiel

Gepost: 29 december 2007 11:07 AM   [ Negeer ]   [ # 3 ]
Rank
20 berichten
sinds 29.12.2007

Wat betekent dit?

Profiel

Gepost: 29 december 2007 11:30 AM   [ Negeer ]   [ # 4 ]
RankRankRank
101 berichten
sinds 28.12.2007
ronny - 29 december 2007 11:07 AM

Wat betekent dit?

tis ni meer de BAC he, tis het KBF (ze hebben er nu zoveel werk aan gehad om te fusioneren)

Signature 

wauwie

Profiel

Gepost: 29 december 2007 11:48 AM   [ Negeer ]   [ # 5 ]
RankRank
35 berichten
sinds 28.12.2007
eev - 29 december 2007 11:30 AM
ronny - 29 december 2007 11:07 AM

Wat betekent dit?

tis ni meer de BAC he, tis het KBF (ze hebben er nu zoveel werk aan gehad om te fusioneren)

en wat heeft dat met je reisplannen te maken...?

Profiel

Gepost: 29 december 2007 01:17 PM   [ Negeer ]   [ # 6 ]
RankRankRank
240 berichten
sinds 28.12.2007

Voor de hutten: opzoeken dewelke je gaat passeren en dan via google zoeken. Sommige hutten hebben websites. In de meeste gebieden is er een overzichtssite met de hutten.
In een bemande berghut kan je altijd eten krijgen. Of je daar ook eten kan kopen om mee te nemen is niet altijd mogelijk. Hutten die uitgebaat worden door een alpine vereniging; daar krijg je korting om te slapen als je lid van de kbf bent. Omdat de opbrengst van de slaapplaatsen naar de alpenclub gaat. De huttenwird verdient dan weer op het eten dat jij daar opeet.
Ik weet niet meer of het op het hiking of het belclimb forum is waar er enkele links staan met die overzichtssites.

Questie van reisplannen; een of andere sneeuwschoen / lawine stage ergens eind februari. Voor de rest staat er niets vast maar ik hoop op een trektocht ergens in de zomer en een alpine stage. Maar dat zijn nog dromen.

Signature 

keep walking

Profiel

Gepost: 08 januari 2008 02:25 PM   [ Negeer ]   [ # 7 ]
RankRank
40 berichten
sinds 03.01.2008

Een goede site voor hutten info is deze: http://www.hutten.be

Profiel

Gepost: 08 januari 2008 03:25 PM   [ Negeer ]   [ # 8 ]
RankRankRank
115 berichten
sinds 28.12.2007

Alles is gefocust op Juli voor een ‘expeditie’ naar de caucasus met als kers op de taart de beklimming van Elbrus,
daarvoor hoop ik nog enkele keren materiaal uit te testen (op skivakantie, vriesweekend in de Ardennen,...)
dus we nemen het zoals het komt (en zolang de portefeuille het kan dragen :s )

Signature 

Live young, stay young!
current mission: ?

Profiel

Gepost: 08 januari 2008 04:24 PM   [ Negeer ]   [ # 9 ]
Rank
30 berichten
sinds 28.12.2007

Planning is onder voorbehoud:

-week monte rosa, wat makkelijkere 4000’ers doen om het jaar te beginnen
-alpiene stage tweede jaar in chamonix.
-10 dagen mont blanc gebied. aiguille verte, mont blanc, aiguille d’argentiere, mont blanc du tacul....
Of moesten de condities niet goed zijn, eventueel aiguille rouge.

Nuja, het is een vage planning maar met wat geluk zal het iets in die aard worden cool smirk

Profiel

Gepost: 09 januari 2008 11:40 AM   [ Negeer ]   [ # 10 ]
RankRankRank
151 berichten
sinds 05.01.2008

Mijn planning voor 2008: spaanse pyreneeenoversteek, Variatie op Gr11, van de Atlantische Oceaan naar de Middellandse zee

@ tobi, ik weet niet wat je niveau is in alpinisme maar absolute aanraders zijn
Aiguille de la Persévérence - Arête sud intégrale (aiguilles rouge) mooie rotsklimroute op friends en blokken (AD(+))
Arête de cosmiques, toeristisch en veel volk maar wel veel variatie en toffe route (AD)
Couloir de la table, alleen in goede omstandigheden (AD-)
Tête blanche! mijn favorietje, mooi sneeuw-ijswandje: lange aanloop maar leuke niet te moeilijke klim (AD)
kan je ineens de petit fourche meepakken (op tijd vertrekken anders is de sneeuw te zacht)
Monte Emilius, ZW graat of N graat zwaar afhankelijk van de temperatuur maar zeker de moeite zowel de beklimming als de omgeving (AD-)
(als er te veel sneeuw ligt en het onklimbaar is, er is een via ferata die bij noodzaak kan gebruikt worden)

Eerder af te raden Mont blanc zelf=verschrikkelijk toeristisch en de beklimming is niet fantastisch technisch

Kheb zelf een jaar geleden de jeugdstage initiatie alpinisme gedaan + week zelfstandig
en vorig jaar de vervolmaking alpinisme + week zelfstandig

Veel succes met de stage

Signature 

There is no way to happiness, happiness is the way!

Profiel

Gepost: 09 januari 2008 01:05 PM   [ Negeer ]   [ # 11 ]
RankRankRank
115 berichten
sinds 28.12.2007
Tobi - 08 januari 2008 04:24 PM

Planning is onder voorbehoud:
-week monte rosa, wat makkelijkere 4000’ers doen om het jaar te beginnen

Loop eens naar je plaatselijke bibliotheek en zoek achter “4000-ers: 36klimtochten naar de mooiste toppen van de Alpen” van Richard Goedeke (ISBN: 9044703676)
ofwel van dezelfde auteur: “The Alpine 4000m Peaks By The Classic Routes” (ISBN: 1898573565)
In die boeken vind je een hele hoop nuttige info mbt. 4000-ers in de Alpen zeer handig om wat jij wil te plannen

Signature 

Live young, stay young!
current mission: ?

Profiel

Gepost: 09 januari 2008 08:00 PM   [ Negeer ]   [ # 12 ]
Rank
6 berichten
sinds 28.12.2007

Guatemala (zeer onderschat land)
en dan een jungletrekking naar El Mirador
een nog volledig overwoekerde gigantische Maya-tempel

Signature 

The more we travel, the closer we get. (Nomad)

Profiel

Gepost: 09 januari 2008 08:24 PM   [ Negeer ]   [ # 13 ]
RankRankRank
295 berichten
sinds 27.12.2007

Normaal de eerste week van februari een weekje relax wintertrekken op Balcon du Léman. Al dreigt dat nog in gevaar te komen als ik nog lang ziek blijf sick mag ik examens gaan inhalen in ‘t verlof

In juli twintig dagen Pyreneeën en in september normaal ook nog eens zolang naar Noorwegen (Hardangervidda - Jotunheimen - Rondane) voor de herfstkleurtjes en de eerste sneeuw. En tussendoor centen verdienen wink

Profiel

Gepost: 09 januari 2008 10:18 PM   [ Negeer ]   [ # 14 ]
Rank
30 berichten
sinds 28.12.2007

@Ward: wat niveau betreft zal het gemiddeld rond de AD liggen. Op rots iets hoger. Als het goed gaat ga ik toch een poging doen om mijn eerste D te klimmen. Ik dacht aan het jager couloir, couloir couturier of eperon migot(AD+ of D-?). Wat die mont blanc betreft, ik ben er nooit op geweest en heb een weddenschap afgesloten dat hij er moet aan geloven deze zomer. tongue rolleye de route ken ik nog niet. Als je iets moeilijkers wil dan de normaalroute of de trois mont route zit je direct bij de brenva graat(D- maar veel objectief gevaar als ik me niet vergis) of de innominata(D+) en dit gaat me toch iets te ver. Routes op friends en nuts zijn wel tof, maar vragen een deftig kapitaal om al het meteriaal te kopen long face
Heb jij ervaring met de aiguille rouge? Is het de moeite, of toch maar langs de andere kant van de vallei blijven?

@Schroé: die topo heb ik al even in mijn bezit.  Het zal wel een van de meest verkochte topo’s aller tijden zijn denk ik smile

Profiel

Gepost: 20 januari 2008 11:57 AM   [ Negeer ]   [ # 15 ]
RankRankRank
151 berichten
sinds 05.01.2008

De aiguilles rouges zijn zeker de moeite om eens te gaan klimmen, het niveau van klimmen ligt niet zo gigantisch hoog (voor zover ik weet)
maar het is een goede oefening om lange routes te leren snel klimmen en snel afzekeren en zeker op friends en klemblokken te leren klimmen.

Wijzelf hadden ook maar 1 friend grin en 2setjes klemblokken (vallen nogal mee van prijs)
Verder is het wel ongelooflijk leuk om eens de montblanc en mer de glace enzo van de andere kant te zien en ook het uitzicht aan de
andere zijde van de aiguilles rouges is fantastisch. op de bijgevoegde fotos zie je het soort klimmen en soort rots, en een algemeen zichtje op de aiguilles rouges, de afgeplatte top is de aiguille de pérséverence, wel een aanrader max 5b geloof ik maar volledig of klemblokken

Dus als je eens zin hebt in een dagje zonder sneeuwploeteren, kan je altijd eens een lange route gaan klimmen.
Vertrek wel vroeg genoeg anders zit je tussen de grote toeristenhoop onderweg naar lac blanc.
En dan die jager couloir ziet er wel super uit!! ik krijg gelijk zin om te vertrekken. Nadeel van een couloir is dat hij wel
goed in conditie moet liggen maar het is toch wel het tofste soort alpinisme dat ik tot nu toe gedaan heb

Plaatjes
M4110255.JPGM4110250.JPG
 Signature 

There is no way to happiness, happiness is the way!

Profiel

1 van de 3
1