Hiking-info.net

Wie bent u?
Meer... 

2 van de 3
2
Wat zijn de reisplannen voor 2008? 
Gepost: 22 januari 2008 09:25 AM   [ Negeer ]   [ # 16 ]
RankRank
38 berichten
sinds 03.01.2008
Tobi - 09 januari 2008 10:18 PM

Wat die mont blanc betreft, ik ben er nooit op geweest en heb een weddenschap afgesloten dat hij er moet aan geloven deze zomer.

Hé Tobi, ik zoek dit jaar net als jij de stage Alpinisme gevorderden te volgen en ben er over aan het denken om aansluitend op die week nog eens een poging op de Mont Blanc te doen! Ik heb al eens een poging ondernomen via de Trois Monts route maar dat was met gids (Namasté) en toen ben ik op 4500m moeten omkeren wegens hoogte ziekte (teweinig acclimatisatie gehad). Dus ik wil nog wel eens een poging wagen en dit keer zonder gids want na de stage Initiatie Alpinisme en vorig jaar de Klimweek in de Vanoise denk ik niet dat dit een probleem mag zijn.

Ik ben al 2 jaar op stap samen met een koppel en vorig jaar hebben we samen met een ander koppel (dus in totaal 5 personen) de klimweek rechtstreeks bij Namasté geboekt ipv via de BAC wat goedkoper was en dit jaar zouden we dit terug zo willen doen voor de Gevorderde stage, maar we zijn nog maar met 3 want het koppel van vorig jaar gaat dit jaar niet mee en we moeten minsten met 4 (max. 5) zijn. Dus als je zin hebt, laat me dan iets weten! Of als er andere mensen hier op het forum interesse moesten hebben?  wink
We zoeken de week van 13/07 te gaan.

Profiel

Gepost: 22 januari 2008 11:11 AM   [ Negeer ]   [ # 17 ]
Rank
30 berichten
sinds 28.12.2007

@ward: Die jager couloir gaat precies niets voor dit jaar zijn. Ik heb even mijn topo erbij genomen(had ik eigenlijk eerst moeten doen) en zoals de meeste sneeuwcoulloirs zijn ze te beklimmn in het begin van het seizoen. Of soms zelfs lente.
Dan ga ik toch proberen om eens een dagje of twee naar die aiguille rouge te gaan. De route “chaplle de la glière” zou ook de moete zijn.

@DJ: Dat zou eventuel wel lukke? Welke route zou je willen volgen? Terug die trois mont route? Ik was aan het nadnken over de route die loopt over de aiguille du bionassay(arrete sud-est). deze komt uit op de top van de dome du gouter. route zelf is AD. Zou wel een hele lange dag worden.

Profiel

Gepost: 22 januari 2008 11:18 AM   [ Negeer ]   [ # 18 ]
RankRankRank
146 berichten
sinds 05.01.2008

Wel tobi dat is nu toeval maar die chapelle de la glière heb ik zelf 2jaar geleden gedaan op de initiatie alpinisme!
Is een leuke combinatie van ‘crack’klimmen en platen klimmen, met enkele zeer leuke stukjes bv. waar je tussen 2 rotsplaten omhoog moet klimmen cheminee’kes
Ik geloof zelfs dat er tussen nog een rappelletje zit.
Zeker te doen van niveau voor een rustige dag

Signature 

There is no way to happiness, happiness is the way!

Profiel

Gepost: 22 januari 2008 11:21 AM   [ Negeer ]   [ # 19 ]
RankRankRank
146 berichten
sinds 05.01.2008

http://www.tvmountain.com/topo/rocher/chapelle1.htm

hier staan wat fotos van de route, foto 16 ben ik uitgeschoven vanwege de droge mosstukjes :-D verrassing
kzat bekan op Jan van hees zenne kop daar want die klom vlak onder mij! Route is goed af te zekeren,
niet vergeten wa slings mee te nemen hebde wel nodig onderweg

Signature 

There is no way to happiness, happiness is the way!

Profiel

Gepost: 27 januari 2008 09:52 AM   [ Negeer ]   [ # 20 ]
RankRank
94 berichten
sinds 28.12.2007

nog een bongobon-fietsweekendje

misschien een week Carroux (het vriendje gaat klimmen, maar wil ik wel mee?)

sinds gisteren de tickets gekocht, er is geen weg terug: 14 mei vertrekken we naar Trieste voor de via alpina. geplande aankomst in Monaco: half oktober. meer info volgt als de blog nbtje is aangepast. hou deze zomer maar het boekske van de KBF in’t oog voor onze verslagen.

Signature 

wauwie

Profiel

Gepost: 27 januari 2008 10:09 AM   [ Negeer ]   [ # 21 ]
RankRankRank
276 berichten
sinds 27.12.2007

Amaaaai, dat kan tellen eva !
Ik wens jullie nu al alle succes met de voorbereiding en zal het (met enige jaloezie allicht wink ) wat proberen volgen deze zomer

Profiel

Gepost: 27 januari 2008 10:31 AM   [ Negeer ]   [ # 22 ]
RankRankRank
149 berichten
sinds 25.12.2007

Amai eev! Meer dan 5 maand wandelen! Straf. Ik zou het zelf niet aandurven. Als je zin hebt, maak ik hier een apart blogje voor jullie aan waarop jullie af en toe eens een reisupdate kunnen posten? Je foto’s staan al op flickr, dus dat zit wel goed. Laat maar iets weten. Wat een project!

Bij deze ook eens mijn reisplannen voor 2008:
- 4 dagen sneeuwtrip in faucigny (beklimming Mont Buet)
- 5 dagen opleiding lawinekunde kbf
- 6 dagen skireisje italië (gewonnen!)
- 14 dagen, Coast-to-Coast Engeland
- en dan wat snipperdagen Vogezen, Hoge Venen, Ardennen

Profiel

Gepost: 27 januari 2008 11:40 PM   [ Negeer ]   [ # 23 ]
RankRank
36 berichten
sinds 06.01.2008

volgende week vertrek ik naar de atlas in marokko
in het voorjaar zal ik normaal gezien nog ergens een gaatje vinden om oa de dent du geant te beklimmen
een citytrip staat ook nog op programma; barcelona
en in de zomer ga ik een maandje op reis naar kroatië met een tussenstop in de alpen (bij deze is informatie over kroatie zeker welkom want ik weet er niet veel over, ik ben een eindje geleden eens in dubrovnik geweest om in de streek te mountainbiken maar voor de rest ken ik niet zo veel van het land. Ik heb gezien dat er enkele prachtige nationale parken zijn)
in het najaar zou ik graag nog naar de pyreneeën gaan. oa naar die berghut van ‘pukinoki’.

Profiel

Gepost: 28 januari 2008 08:04 PM   [ Negeer ]   [ # 24 ]
RankRank
94 berichten
sinds 28.12.2007
Frederik - 27 januari 2008 10:31 AM

Amai eev! Meer dan 5 maand wandelen! Straf. Ik zou het zelf niet aandurven. Als je zin hebt, maak ik hier een apart blogje voor jullie aan waarop jullie af en toe eens een reisupdate kunnen posten? Je foto’s staan al op flickr, dus dat zit wel goed. Laat maar iets weten. Wat een project!

hm, daar ben ik wel in geïnteresseerd. we dachten voor blog, uit luiheid, gewoon arne’s msnspace te gebruiken maar echt handig is da ook ni. er kunnen niet eens aparte bestanden op geplaatst worden. kan je een mailtje sturen over hoe dat in elkaar zou zitten?
das ook ineens keigoeie reclame voor deze site, want we kunnen al 3 artikels plaatsen in het boekje van het KBF ... en daar vermelden we natuurlijk onze blog smile
voor de rest, bedankt voor de enthousiaste reacties. ik was daar nog bij vergeten te vermelden: we gaan dat proberen he! om het lot niet te tarten smile iets wat we geleerd hebben op de HRP, als je bereid bent om te stoppen hou je het langer vol smile
 Signature 

wauwie

Profiel

Gepost: 24 februari 2008 07:00 PM   [ Negeer ]   [ # 25 ]
RankRank
66 berichten
sinds 28.12.2007

Voor de paasvakantie is mijn plan reeds gedefinieerd: eerst een weekje werkkamp met de National Trust for Scotland (wissen bewerken, in de buurt van Aberdeen), en dan te voet van Braemar naar Fort William, via de Linn of Dee, Glen Geldie naar Glen Feshie, dan verder over grotendeels ongebaand terrein tot Dalwhinnie, door het Ben Alder massief, via Loch Ossian en Corrour naar Glen Nevis. Dit traject valt grotendeels samen met de fameuze Rathad nam Meirleach of dievenpad, dat vroeger gebruikt werd door de veedieven uit Lochaber.

Signature 

Problemen? Geen problemen!

Profiel

Gepost: 25 februari 2008 08:46 PM   [ Negeer ]   [ # 26 ]
Rank
14 berichten
sinds 29.01.2008

Dit jaar vooral kleine trips:

-woensdag richting Noorwegen voor een 3-daagse langlauftocht
-eind maart, 4 dagen Pyreneeen bij de Puimal-
-Midden april 10 dagen noord Wales Snowdownia
-Begin mei, lang weekend ardennen, eifel, vogezen??? suggestie welkom.

Verder waarschijnlijk in oktober nog een weekje Alpen of iets dergelijks

Signature 

Groeten Laurens

Profiel

Gepost: 02 april 2008 12:26 PM   [ Negeer ]   [ # 27 ]
Rank
7 berichten
sinds 28.12.2007

Buiten enkel weekend tochten in ons Belgen landje, wordt het verlof in :
Juli besteed aan 2-weken Ecrins waar enkele meerdaagse tochten op het plan staan
Augustus de Fjällräven Classis 2008 - de Kungsleden route. Nikkaluokta - Abisko.

Profiel

Gepost: 05 april 2008 08:11 PM   [ Negeer ]   [ # 28 ]
Rank
6 berichten
sinds 28.12.2007

Dit jaar Vogezen en bij slecht weer verder zuidwaarts tot ik goed weer gevonden heb.

Profiel

Gepost: 06 april 2008 12:15 PM   [ Negeer ]   [ # 29 ]
RankRank
94 berichten
sinds 28.12.2007
Willem - 27 januari 2008 10:09 AM

Amaaaai, dat kan tellen eva !
Ik wens jullie nu al alle succes met de voorbereiding en zal het (met enige jaloezie allicht wink ) wat proberen volgen deze zomer

hier is al het blogadres

evarne.wordpress.com

staat nog niet veel op, maar daar komen dus regelmatig verslagjes als we internet tegenkomen

Signature 

wauwie

Profiel

Gepost: 15 april 2008 06:55 PM   [ Negeer ]   [ # 30 ]
RankRankRank
208 berichten
sinds 28.12.2007

Enige update want de plannen beginnen vorm te krijgen.

Die risicomanagement sneeuwtocht is voorbij en was echt geweldig.
De volgende projecten: Oostenrijk en Oostenrijk bis. Eerst trekking / cultuur met de tent voor 2 weekjes en daarna alpinestage.
Later op het jaar, Pyreneeën met tent. Yip, als er voldoende gegadigden meegaan. Via explorado en kan zijn dat Brent begeleider is.

Signature 

keep walking

Profiel

2 van de 3
2