Hiking-info.net

Wie bent u?
Meer... 

1 van de 5
1
Hiking-info.net weekend (15/16 maart, Zoersel)
Gepost: 18 februari 2008 06:29 PM   [ Negeer ]
RankRankRank
157 berichten
sinds 25.12.2007

Noteer alvast in je agenda: het allereerste HIKING-INFO weekend gaat door in Zoersel van 15 tot 16 maart 2008.

Het is de bedoeling om er een gezellige bijeenkomst van te maken van mensen met dezelfde passies: wandelen, hiken, bergen en wilde natuur. Een uitgelezen moment om ideeën uit te wisselen, droomplannen te smeden of stoere verhalen af te steken. De avontuurlijksten onder ons kunnen zich wagen aan tests met zelfgemaakte vuurtjes (EHBO is voorhanden) of zich compleet laten verglijden in tarp-fetisjisme, al dan niet ondersteund door enig trappistenbrouwsel. Op zaterdagavond trekken we met alle overlevenden en andere die-hards het prachtige Zoerselbos in met onze tenten, tarps, vuurtjes en een hoofd vol kraakverse hiking-tips om de theorie aan de praktijk te toetsen… Wij hopen minstens op 8 Beaufort voor die nacht.

Maar of je nu je allereerste tocht in de Ardennen plant of een ultieme poging naar de top van de K2: jong en oud, pro of amateur, iedereen is van harte welkom. De enigste voorwaarde is een gezonde dosis enthousiasme en de wil om die met gelijkgezinden te delen.

Inschrijven kan via dit forumdraadje: schrijf gewoon een antwoord op dit bericht met je naam.

- - -

Wat?

Een tweedaagse waarin we onderling vragen kunnen stellen en ideeën uitwisselen. Dat kan over vanalles gaan: wandelgebieden, materiaal, voeding,… Iedereen kan kaartmateriaal meenemen voor vragen en hopelijk antwoorden. Er is ook een computer en scanner aanwezig waarmee digitale informatie kan worden gekopieëerd. Iedereen zorgt voor eigen opslaggeheugen. Andere ideeën: Iedereen kan z’n rugzak meenemen zoals hij die zou samenstellen voor een tocht van pakweg een week in het door hem geprefereerde gebied. Of dat nu de Ardennen zijn of het hooggebergte, maakt niet uit. Zo doen we kennis op over het materiaal nodig voor andere gebieden dan datgene waar we zelf gewend zijn in te wandelen. Er is ook een brandertest gepland, waar we rendement en brandstofverbruik van verschillende soorten kookvuurtjes willen vergelijken. Heb je een vuurtje: meenemen die handel!

De overblijvers (sommigen moeten dan allicht al dik tegen hun goesting naar huis) begeven zich ‘s avonds naar het Zoerselbos voor een wandeling en aansluitend bivak. Neem je tentje mee. Als je hier niet over beschikt, weet dit te melden in dit draadje. Iemand anders heeft zeker een plekje vrij. Bij het maanlicht komen natuurlijk ook de sterke verhalen naar boven! De volgende ochtend keren we terug naar Zoersel-dorp voor een ontbijt, daarna gaat het huiswaarts.

Wie?

Iedereen met een goeie portie enthousiasme omtrent buitensport is welkom!

Waar?

Locatie is Zoersel (zie Google Maps). Dankzij Ivo hebben we er de chirolokalen ter beschikking.

Met de auto : E34 (afrit 20 Zoersel/Zandhoven) of E313 (afrit 19 Lier/Zandhoven, richting Zandhoven nemen). Net na de kerk van Zoersel (10km vanaf E313, 3km vanaf E34) links afslaan, en 100m verder terug naar rechts bij een wegwijzertje “Chiro waks Zoersel”. De chirolokalen liggen op ‘t eind van het kermisplein.
Met het openbaar vervoer : Makkelijkst is de bus te nemen aan Antwerpen Centraal Station naar Zoersel dorp (lijn 417). Zie de “dienstregeling”:http://www.delijn.be/reisinformatie/dienstregeling/index.htm?init=true (lijnnummer 417 invoeren). Afstappen aan halte Zoersel dorp, het pleintje oversteken, de Smissestraat volgen (langs taverne ‘de lindekens’ en fietshandel ‘van de plas’). Tegenover huisnummer 18 neem je een zandwegje en zo bereik je de Chiro-lokalen.

Wanneer?

We verzamelen zaterdag 15 maart vanaf 10u in de Chirolokalen. Een beetje later is uiteraardgeen probleem. In de loop van de (voor)avond trekken de overblijvers Zoerselbos in voor wandeling en bivak. Het hele gebeuren eindigt de zondagochtend ten laatste om 11u30.

Prijs?

Aan iedereen wordt gevraagd om tenminste 3 euro in te leggen in verband met het ter beschikking stellen van de Chirolokalen. Koffie en water zijn gratis verkrijgbaar, andere dranken tegen winkelprijs. Iedereen zorgt voor eigen eten.

Tot op 15 maart, tot in Zoersel!

Profiel

Gepost: 18 februari 2008 06:54 PM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
RankRankRankRank
427 berichten
sinds 27.12.2007

Voila, en bij deze bevestig ik voor het hele weekend.

Profiel

Gepost: 18 februari 2008 07:07 PM   [ Negeer ]   [ # 2 ]
RankRankRank
157 berichten
sinds 25.12.2007

Ik zal pas in de late namiddag afzakken (werk), maar ik blijf zeker voor de bivak! Ik breng Orval mee… is dat belangrijk?  cool grin

Profiel

Gepost: 18 februari 2008 07:26 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]
RankRankRankRankRank
709 berichten
sinds 26.12.2007

Alweer volop aan het vijlen geslagen;
Ik hoop tegen die tijd trots mijn zelfbouw ijsbijl te presenteren.

Profiel

Gepost: 18 februari 2008 07:41 PM   [ Negeer ]   [ # 4 ]
RankRank
50 berichten
sinds 29.01.2008

Ik ben er dus ook bij, blijf de hele dag en doe mee met de bivak. Zal de tarp meenemen dus mocht er nog iemand onderdak zoeken be my guest. Bij veel regen blijft de tarp thuis en gaat de tent mee.  Ik kom gezellig met openbaarverover vanuit Nederland, moeten er binnen 2 uur kunnen zijn vanuit Delft.

Signature 

Groeten Laurens

Profiel

Gepost: 18 februari 2008 08:56 PM   [ Negeer ]   [ # 5 ]
RankRankRankRank
394 berichten
sinds 28.12.2007

Ik kom uiteraard ook.

Als ik ‘s avonds na een heerlijke biologische maaltijd en een goed glas voor de open haard thuis even uit het raam naar de striemende hagel en voorbijwaaiende oude vrouwtjes kijk, zal ik even aan jullie denken. Heerlijk toch, zo in bed bij de geliefde!

Ivo, laat maar even weten hoe ik kan helpen met boodschappen of andere logistiek.
Heb het momenteel (en de komende weken) errug druk, maar ergens vind ik eventueel wel een gaatje.

Signature 

seek first to understand and then to be understood (Stephen Covey)

Profiel

Gepost: 18 februari 2008 10:43 PM   [ Negeer ]   [ # 6 ]
RankRank
35 berichten
sinds 29.12.2007

Zou zeer graag aanwezig zijn, moet nog bekijken om verlof te regelen, en ook thuis te regelen.

Indien mogelijk, kan ik worden opgepikt aan het Station Te Antwerpen?,

gr

ronny

Profiel

Gepost: 18 februari 2008 10:59 PM   [ Negeer ]   [ # 7 ]
RankRankRankRank
394 berichten
sinds 28.12.2007

over Berchem valt te onderhandelen
of stoppen daar geen treinen meer met die nieuwe dienstregeling?

als er meerdere gegadigden zijn voor een lift vanuit Berchem, wil ik wel omrijden
ik kan 3 man met bagage meenemen
ik laat mij vergoeden met Westmalles of Orvals

station Lier is voor mij ook een optie, geen idee of daar veel treinen passeren
voor alle duidelijkheid: tisteenoftander, B of L

Signature 

seek first to understand and then to be understood (Stephen Covey)

Profiel

Gepost: 19 februari 2008 12:21 AM   [ Negeer ]   [ # 8 ]
Rank
26 berichten
sinds 28.12.2007

Jammer.  Ik was er graag bij geweest, maar het past niet.  De 15de ben ik op de terugweg van de Alpen, na een (hopelijk geslaagde) week toerskiën…

Profiel

Gepost: 19 februari 2008 12:54 AM   [ Negeer ]   [ # 9 ]
RankRankRankRank
429 berichten
sinds 28.12.2007

Snif, had er ook graag eens mijn neus willen komen opsteken, maar de baas heeft beslist om die zaterdag naar de states te vertrekken.  downer

Signature 

keep walking

Profiel

Gepost: 19 februari 2008 01:25 PM   [ Negeer ]   [ # 10 ]
RankRank
35 berichten
sinds 29.12.2007

VERLOF NIET GOEDGEKEURD

zal voor een volgende keer zijn,

hopelijk komen de verhalen en testen op de site terecht

gr

ronny

Profiel

Gepost: 19 februari 2008 08:28 PM   [ Negeer ]   [ # 11 ]
RankRankRank
282 berichten
sinds 28.12.2007

Kan er helaas ook niet bij zijn :-(. Mijn weekend zit al helemaal vol met de cursus natuurgids en de Ronsers.

Groetjes,

Debbie

Signature 

You can’t build a reputation on what you are going to do.

Profiel

Gepost: 20 februari 2008 09:18 AM   [ Negeer ]   [ # 12 ]
RankRankRankRank
446 berichten
sinds 26.12.2007

Zaterdag overdag ben ik er niet, maar ‘s avonds wanneer het zonneke weg zakt en de gevreesde duisternis zijn intrede maakt in de mystieke moerassige Zoerselse wouden zal den dzjow wel ergens verschijnen.  tongue wink

Profiel

Gepost: 20 februari 2008 07:57 PM   [ Negeer ]   [ # 13 ]
RankRankRankRankRank
709 berichten
sinds 26.12.2007
den dzjow - 20 februari 2008 09:18 AM

Zaterdag overdag ben ik er niet, maar ‘s avonds wanneer het zonneke weg zakt en de gevreesde duisternis zijn intrede maakt in de mystieke moerassige Zoerselse wouden zal den dzjow wel ergens verschijnen.  tongue wink

Het zal schrikken worden bij een confrontatie.
Mag ik ervan uitgaan dat “den dzjow” er ons veilig doorheen zal leiden of moeten wij stervelingen, verlaten als we ons voelen, deze beproevingen zelf doorstaan in de hoop de “ZE"(wiens naam we hier niet kunnen noemen) ons genadig zullen zijn?

Profiel

Gepost: 20 februari 2008 09:16 PM   [ Negeer ]   [ # 14 ]
RankRankRankRank
370 berichten
sinds 28.12.2007

Ik weet het nog niet. Het zal ervan afhangen hoever ik sta met mijn eindwerk. Voorlopig schiet het redelijk vlot op maar defenitief uitsluitsel zal ik pas binnen enkele weken uitsluitsel kunnen geven. Bivak zal er helaas zowiezo niet inzitten dan, maar hoop wel overdag even binnen te springen.

Signature 

Once you are lost in the twilights blue you don’t find the way, the way finds you

Profiel

Gepost: 20 februari 2008 09:37 PM   [ Negeer ]   [ # 15 ]
RankRankRank
115 berichten
sinds 28.12.2007

Overdag is het bij ons infodag, maar ‘s avonds kan ik er wel bij zijn!

Signature 

Problemen? Geen problemen!

Profiel

1 van de 5
1