Hiking-info.net

Wie bent u?
Meer... 

4 van de 5
4
Hiking-info.net weekend (15/16 maart, Zoersel)
Gepost: 16 maart 2008 11:11 AM   [ Negeer ]   [ # 46 ]
RankRankRank
194 berichten
sinds 28.12.2007

@ Frederik: als Murphy zo gaat beginnen… Echt jammer dat je er niet bij was.

Ik kan al een eerste indruk van zaterdag geven, zoals bekend ben ik niet mee de Zoerselse moerassen ingetrokken cool smile

Het was een fijne kennismaking met een aantal vast forumbezoekers, en ik vond het een geslaagde ideeënuitwisseling: ervaringen met allerlei trekkingoplossingen en materiaal-issues, mini-tentenshow met de meest diverse zeer compacte tentjes tussen de 1 en 2,5 kg, inspiratie voor trajecten (vooral dan toch weer in ‘onze’ Pyreneeën).
Het resultaat van de onverbiddelijke brandertest is me een beetje ontgaan.
Leuk ook om Willems fotoverslag van zijn monsteroversteek eens uit eerste hand te vernemen, leuk om Ward zich daarop te zien voorbereiden.

Het drankverbruik overdag was zeer bescheiden, maar het dient gezegd dat ik vertrokken ben kort nadat Lhoon aangekomen is, dus misschien is daar nog wel verandering in gekomen tongue wink

Voor wat we overdag gedaan hebben, hadden we misschien wel met een middag kunnen toekomen? (ik geloof dat we aanvankelijk van een hele dag vertrokken zijn, omdat we volgens de toenmalige stand van zaken in de namiddag door het Meerdaalwoud wilden gaan stappen)

En voor die Orvals moeten we dan maar een geschikte bestemming vinden…

Signature 

seek first to understand and then to be understood (Stephen Covey)

Profiel

Gepost: 16 maart 2008 01:14 PM   [ Negeer ]   [ # 47 ]
RankRankRank
213 berichten
sinds 26.12.2007
Frederik - 15 maart 2008 09:35 PM

Wat doe ik nu met die 24 Orvals en die bak Jupiler in mijn koffer? Gdvrme.

Bijhouden tot het volgende event… naar verluid al ergens in mei?

Jonas - 15 maart 2008 09:35 PM

Ik ben allesinds benieuwd hoe het geweest is, niemand weggespoeld?  smile

Euh… veel erger.

De staptocht… we zijn midden tussen de para’s beland… ‘s nachts is er iemand verdonken in zijn slaap, al was dat in mijn slaap… Als ge de foto’s te zien krijgt weet ge wel genoeg…

En ja, het was wel raar zo zonder het opperhoofd.

‘t Was in elk geval plezant om weer eens gezichten te kunnen plakken op nieuwe namen.

Update: Een pluviometer op hofafstand van de Zoerselse Chirolokalen heeft tijdens de nacht 22mm regen geslikt.

Profiel

Gepost: 16 maart 2008 04:04 PM   [ Negeer ]   [ # 48 ]
RankRankRank
151 berichten
sinds 05.01.2008
Erik R - 16 maart 2008 11:11 AM

Het drankverbruik overdag was zeer bescheiden, maar het dient gezegd dat ik vertrokken ben kort nadat Lhoon aangekomen is, dus misschien is daar nog wel verandering in gekomen tongue wink

Uhu.. Ja

Erik R - 16 maart 2008 11:11 AM

Voor wat we overdag gedaan hebben, hadden we misschien wel met een middag kunnen toekomen? (ik geloof dat we aanvankelijk van een hele dag vertrokken zijn, omdat we volgens de toenmalige stand van zaken in de namiddag door het Meerdaalwoud wilden gaan stappen)

Kvond het wel leuk dat het er zo erg rustig aan toeging, veel tijd om alles eens echt goed te bekijken en met iedereen te praten.

Verder, ik heb er echt veel info uit kunnen halen en goede ideeen over het trekken. Het is ook bemoedigend dat je echt merkt dat iedereen bijna mee je evolutie volgt in het trekken.
Ook algemeen gewoon de mogelijkheden en ideeen waren super, en je gebruikt gewoon wat je aanspreekt achteraf.
En ook mijn route wordt stillaan duidelijker.

Eigenlijk in zijn geheel was het fantastisch om eens mensen met dezelfde passie en vreugde zich op de kaarten en foto’s te zien storten en een gezicht te kunnen plakken op de forummensen (één bende freaks cheese ).
Bovendien waren de verschillende tenten in het kampement ook wel knap om zien en leuk om eens te luisteren naar de voor en nadelen ervan. Zoals de medewandelaars weten, ben ik alvast tot besluit gekomen welke tent te kopen smile

De tocht zelf was… nat, niet van de regen maar wel van het water dat de regen had achtergelaten tongue wink en leuk met de vele beekjes die moesten overgestoken worden en natte velden die getrotseerd moesten worden. En dankzij joeri hadden we de (enige?) droge kampeerplaats, mooi beschut van de wind en aangenaam vertoeven.
Ook dag 2, met stevige tred een aangename wandeling gedaan, ook nat, waar ik tot de conclusie gekomen dat mijn botinnen onredbaar waterdoorlatend zijn (liever nu ontdekken dan in spanje)

Bedankt aan iedereen die mee was en specifiek Ivo voor het gebruik van een toch wel ideale locatie en het lekkere bier en koffie en Joeri voor de tocht!

Signature 

There is no way to happiness, happiness is the way!

Profiel

Gepost: 16 maart 2008 04:10 PM   [ Negeer ]   [ # 49 ]
RankRankRank
276 berichten
sinds 27.12.2007

plezant weekend en dito tocht!
Herhaling in herfstuitvoering?

Waarschuwing : 1000ml trappist gevolgd door 22mm regen kan de gezondheid ernstige schade toebrengen

Profiel

Gepost: 16 maart 2008 04:55 PM   [ Negeer ]   [ # 50 ]
RankRankRank
213 berichten
sinds 26.12.2007
Willem - 16 maart 2008 04:10 PM

Waarschuwing : 1000ml trappist gevolgd door 22mm regen kan de gezondheid ernstige schade toebrengen

Met die ingrediënten ben ik nu net volledig genezen.  grin

Hier zijn intussen mijn foto’s.

Profiel

Gepost: 16 maart 2008 05:40 PM   [ Negeer ]   [ # 51 ]
RankRankRankRank
324 berichten
sinds 26.12.2007

Geen moeite gedaan om mijn foto’s te selekteren.
Misschien moet iemand enkele foto’s doorsluizen naar flickr zodat onze huisfotograaf ook eens in beeld komt.
Ook in beeld kwam Ward.
Maar dan bij een van die chiromeisjes.
Ze dacht hem te kennen.
Maar durfde het niet vragen.
Als Ward iets heeft(gehad) met de ‘christelijke mutualiteiten’
zou het wel eens ‘bingo’ kunnen zijn.
(Op niveau van -herkenning- voor de goede verstaander)

Profiel

Gepost: 16 maart 2008 11:00 PM   [ Negeer ]   [ # 52 ]
RankRankRank
151 berichten
sinds 05.01.2008

Ja ben wel eens lang gelden op kamp geweest met de ‘cm’ (was wel serieus tegengeslagen toen, begleidster wandelde ni graag en twas een kamp in st-luc in de zwitserse alpen...)
Als je een foto van het meisje eens kan pm’en of ergens zetten dan zal ik het u weten te zeggen.. En allé seg da zijn chiromeisjes en die durve ni me ne jongen te praten tongue rolleye
Kdacht da die toch wa assertiever waren dan het gemiddelde meisje

In elk geval beide leuke fotos!

ps. Vraagje is het mogelijk fotos op te slagen van flickr want het lukt me precies niet, ik slaag altijd iets dat ‘spaceball’ noemt op ipv de foto (bij rechterklik en save)

Signature 

There is no way to happiness, happiness is the way!

Profiel

Gepost: 17 maart 2008 10:01 AM   [ Negeer ]   [ # 53 ]
RankRankRankRank
342 berichten
sinds 28.12.2007

Ik heb ook nog in St. Luc gezeten in een ver verleden, maar ge komt me niet echt bekend voor Ward raspberry.

Als ik de fotos bekijk dan is het woord om het weekend te omschrijven volgens mij zompig grin. Heb er al spijt van dat ik er niet bij kon zijn.

Signature 

Once you are lost in the twilights blue you don’t find the way, the way finds you

Profiel

Gepost: 17 maart 2008 05:57 PM   [ Negeer ]   [ # 54 ]
RankRank
68 berichten
sinds 28.12.2007

Mooie foto’s, bedankt!

Dit was een prima initiatief, heb mijn “lichte” uitrusting (bivakzak + poncho) terdege kunnen testen in “reële” omstandigheden, goede ambiance en vooral lekkere trappist!

Signature 

Problemen? Geen problemen!

Profiel

Gepost: 18 maart 2008 11:47 AM   [ Negeer ]   [ # 55 ]
RankRankRank
213 berichten
sinds 26.12.2007
Ward - 16 maart 2008 11:00 PM

ps. Vraagje is het mogelijk fotos op te slagen van flickr want het lukt me precies niet, ik slaag altijd iets dat ‘spaceball’ noemt op ipv de foto (bij rechterklik en save)

Nu wel. Op all sizes klikken en neem de gewenste grootte.

Profiel

Gepost: 18 maart 2008 08:48 PM   [ Negeer ]   [ # 56 ]
RankRankRank
131 berichten
sinds 12.01.2008

Dit was voor mij een weekeinde vol verrassingen. Positieve verrassingen waren de hartelijke onvangst, de plezierige sfeer
en de avontuurlijke tocht door “onbegaanbaar” terrein. Ik heb weer veel ervaring opgedaan in modder-crossen en beek-
springen. Nu begrijp ik waarom mensen die op rijstvelden of slibvelden werken, van die plankjes onder hun voeten binden.
Misschien kan Ivo hiervoor een prototype ontwikkelen! De enige negatieve ervaring was dat om 04.30 uur ‘s nachts mijn
tent ineens ophield waterdicht te zijn. Aanvankelijk dacht ik nog aan een lekkende naad, maar het gehele dak bleek door
te slaan. Ik had wel eens gelezen dat het Epic- materiaal na 5 uur continue regen kan gaan lekken, maar dacht dat dit mij
niet meer zou overkomen. Toen heb ik me overdekt met het regenpak en nog een tijd geslapen. Bij het ontwaken lag mijn
mat als een soort eiland midden in een grote plas water, want het grondzeil was natuurlijk wel perfect waterdicht!
Gek genoeg waren mijn schoenen kurkdroog, omdat ze in de voortent hadden gestaan. Maar dat zou niet lang duren.
Een paar misrekeningen bij het moddercrossen in de Zoerselse Zompen waren voldoende om ze ook van boven te vullen.
Achteraf kan ik er wel allemaal om lachen, maar ik heb waarschijnlijk even niet zo vrolijk gekeken!
De mensen die niet zijn geweest, hebben wel iets gemist. Er liep een grote brok deskundigheid rond en er was echt
magnifiek fotomateriaal te zien en ongeveer alle Pyreneeen kaarten die ooit gemaakt zijn. Maar evengoed konden we
onze Schotland-expert het camo-hemd van het lijf vragen..
Voor de mensen die dachten dat ik gek was om van zover te komen: door dit met een andere klus te combineren,
kostte het mij ongeveer 1 uur extra reistijd en nog geen 10 euro aan extra benzine ook al omdat ik “ het nieuwe
autorijden” eens op de lange afstand kon proberen. Dus lekker slip-streamen met die Poolse trucks op de grote
baan naar Antwerpen.
En tot slot: die Trappist is inderdaad krachtig spul, maar ik was gewaarschuwd.

Profiel

Gepost: 18 maart 2008 08:54 PM   [ Negeer ]   [ # 57 ]
RankRankRank
194 berichten
sinds 28.12.2007

slip-streamen met Poolse trucks: sounds like a Dutch trick to me tongue laugh

Signature 

Profiel

Gepost: 03 april 2008 03:11 PM   [ Negeer ]   [ # 58 ]
Rank
19 berichten
sinds 28.12.2007

heb ondertussen de foto s eens bekeken van het hiking weekend en het zag er nogal nat uit, daarmee bedoel ik de wandeling.

Ben er jammer genoeg niet geraakt want op vrijdag namiddag de 14 maart ben ik een accident tegen gekomen op mijn werk, ben met mijn linkerhand in de freesmachine beland en daarbij twee vingers verloren.
ik hoop dat er nog eens een dergelijk evenement georganiseerd wordt en ik dan paraat ben.

groeten fetske

Signature 

en toen........... stapte ik gewoon door

Profiel

Gepost: 03 april 2008 04:12 PM   [ Negeer ]   [ # 59 ]
RankRankRank
194 berichten
sinds 28.12.2007

klinkt als een valabele maar nogal tragische reden om niet te komen naar het weekend gulp

Dat is echt wel shit, lijkt me.

Signature 

Profiel

Gepost: 03 april 2008 04:20 PM   [ Negeer ]   [ # 60 ]
RankRankRank
131 berichten
sinds 12.01.2008

Wat een afschuwelijk ongeval! Ik wil hier mijn medeleven uitdrukken en ik hoop dat Fetske een
volgende keer erbij kan zijn. Juist nu is het belangrijk om het stappen niet te stoppen!

Profiel

4 van de 5
4