Hiking-info.net

Wie bent u?
Meer... 

2 van de 2
2
Lichte 3-seizoensslaapzak
Gepost: 06 juni 2008 07:35 PM   [ Negeer ]   [ # 16 ]
RankRankRank
131 berichten
sinds 12.01.2008

Die kost 339,45 bij Sackundpack in Krefeld. Dat is een top zaak met ervaren mensen die de tijd voor je nemen. Ik heb
er eens na veel passen een rugzak gekocht. Waarschijnlijk hebben ze de grootste voorraad WM van Europa!

Profiel

Gepost: 08 juni 2008 01:55 PM   [ Negeer ]   [ # 17 ]
RankRankRankRank
342 berichten
sinds 28.12.2007

Wel in Duitsland al is het niet zo ver van de grens heb ik gezien. Blijft wel een hele sinecure om daar te graken denk ik.

Is trouwens het enige verschil tussen de Alpinlite en de Ultralite dat eerste iets breder is? Ze hebben dezelfde temperatuurrating enkel de Alpinlite is iets zwaarder. Hoe moet je trouwens die temperatuur rating beoordelen? Want aangezien WM een Amerikaanse firma is zullen ze wel niet de Europese norm volgen veronderstel ik.

Signature 

Once you are lost in the twilights blue you don’t find the way, the way finds you

Profiel

Gepost: 08 juni 2008 04:09 PM   [ Negeer ]   [ # 18 ]
RankRankRank
131 berichten
sinds 12.01.2008

Uit principe geeft WM liever geen waarden aan, je kunt wel nagaan waarom. De waarden die er toch bij
staan, zijn op grond van klantenervaring, dus gemiddeld wel betrouwbaar. Wij zijn mooi uit met een eigen
Europese norm, maar niet zo mooi als het lijkt omdat de eigenzinnige Engelsen een eigen norm(University
of Leeds) zijn gaan hanteren. Ik denk dat die niet veel zal afwijken van de EN.

Profiel

Gepost: 26 juni 2008 06:24 PM   [ Negeer ]   [ # 19 ]
Rank
19 berichten
sinds 28.12.2007

Iemand ervaring met Birdland? ben specifiek geïnteresseerd in het Pamir-model… Ook heb ik mijn oog laten vallen op de Swing 700 van Valandre. Valandre kende ik al, maar Birdland nog niet grin Mijn probleem is nu dat ik niet weet welke ik moet kopen grin, kan iemand mij helpen met extra info over de slaapzakken/het merk Birdland?

Alvast bedankt

Hans

Profiel

Gepost: 26 juni 2008 06:46 PM   [ Negeer ]   [ # 20 ]
Rank
14 berichten
sinds 29.01.2008

Ik heb zelf twee birdland slaapzakken, erg tevreden mee al doe ik mijn 3 -seizoenen (Seria Econ I XTR)) nu weg door de aanschaf van een PHD Hispar 400. Comfort temperatuur tot -9, drishell buitentijk en weegt 770gram enja daar kon die van Birdland niet aan tippen.

Maar Birdland is een Nederlands merk, heb zelf nog de Glacier (ook uit de etreme serie) en als het goed vriest slaap ik in die slaapzak echt perfect. Birdland lever(t(de) veel slaapzakken aan bijvoorbeeld Bever die ze dan onder hun eigen naam verkocht.

http://www.birdland.nl/extreme.html voor meer info (zie technische info)

Signature 

Groeten Laurens

Profiel

Gepost: 26 juni 2008 07:36 PM   [ Negeer ]   [ # 21 ]
Rank
19 berichten
sinds 28.12.2007

Heb net de technische details bekeken en ik vroeg me af of die waardes limiet of comfortwaardes betreffen

Hans

Profiel

Gepost: 26 juni 2008 07:43 PM   [ Negeer ]   [ # 22 ]
Rank
14 berichten
sinds 29.01.2008

Dat zijn comfort waarden. Ik moet er misschien bijzeggen als ik nu nog een winterslaapzak moest aanschaffen zou ik niet voor Birdland kiezen. Goede kwaliteit slaapzakken helemaal niks mis mee, maar ze zijn wel aan de zware kant. In de winter neem je toch meer spullen mee dan wil je liefst ook een zo licht mogelijke slaapzak. Vandaar dat ik ook een PHD Hispar heb gekocht, zijn misschien wat duurder, maar als je voor bijvoorbeeld comfort -20 gaat scheelt je dat toch 600gram, maar aan de andere kant wel 50 tot 80 euro meer kwijt.

Signature 

Groeten Laurens

Profiel

Gepost: 27 juni 2008 12:00 PM   [ Negeer ]   [ # 23 ]
RankRankRank
105 berichten
sinds 29.12.2007

Een geschatte comforttemperatuur van -9°C voor een conventionele slaapzak met 400 gram dons, da’s scherp. Zelfs met een FP van 900 (spul dat af en toe opduikt maar vooral in legendes en sagen lijkt te bestaan). Als je ziet dat een slaapzak met een FP van 800 daar vaak al 550 à 600 gram dons voor nodig heeft, dan vind ik dit sterk. Te sterk?

Signature 

Hike your own hike

Profiel

Gepost: 27 juni 2008 12:52 PM   [ Negeer ]   [ # 24 ]
Rank
6 berichten
sinds 31.12.2007

Had dezelfde bedenking als Woubeir.
De PHD website even geconsulteerd en daar spreekt men niet van comfort temperatuur maar van “typical operating temperature”. Wat dat ook moge zijn.

Profiel

Gepost: 27 juni 2008 09:14 PM   [ Negeer ]   [ # 25 ]
Rank
14 berichten
sinds 29.01.2008

Is niet mijn eerst PHD slaapzak en heb er ook een tot nul graden en heeft mij bij die temperatuur nog niet in de steek gelaten. Dus daar ben ik niet bang voor, tevens wegen de slaapzakken ook precies zoals opgegeven en dan mis ik bij andere merken nog wel eens. Over sagen over dons zou ik niet weten, ik ga op mijn ervaring uit van eerdere bestellingen en van andere mensen die er een hebben. Laat ik het zo zeggen ik houd jullie op de hoogte hoe het was bij -9 graden.

Signature 

Groeten Laurens

Profiel

Gepost: 05 juli 2008 04:24 PM   [ Negeer ]   [ # 26 ]
Rank
19 berichten
sinds 28.12.2007

Ik heb me uiteindelijk de Birdland Pamir (-13) aangeschafd voor 299 in de Kariboe. Normaal kost hij 369 en op het eerste zicht lijkt het wel een goede koop. Dinsdag vertrek ik voor vijf weken naar Lapland. Hopelijk wordt het er af en toe toch wat frisser, want ik vrees een beetje dat hij mss soms wel eens te warm gaat kunnen zijn op sommige dagen. Ik zal daarna mijn mening erover posten grin. Mijn neef heeft hem trouwens ook gekocht.

Tot in augustus,

Hans

Profiel

Gepost: 26 juli 2008 03:58 PM   [ Negeer ]   [ # 27 ]
RankRankRankRank
342 berichten
sinds 28.12.2007

Ik heb vandaag de Yeti VIB 600 aangeschaft. Samen met een liner (combi van zijde en egyptisch katoen) toch wel bijna een weekloon kwijt van mijn vakantiejob confused. Ach ja ik denk wel dat ik er jaren van plezier van ga hebben. Ik ben benieuwd naar de nachttemperaturen in de Pyreneëen.

Signature 

Once you are lost in the twilights blue you don’t find the way, the way finds you

Profiel

2 van de 2
2