Hiking-info.net

Wie bent u?
Meer... 

2 van de 2
2
Beginner richting Great Glen Way (Schotland)
Gepost: 08 maart 2008 12:02 PM   [ Negeer ]   [ # 16 ]
RankRank
74 berichten
sinds 28.12.2007
Linda - 02 maart 2008 09:08 PM

Ik vind het alleen vervelend dat we dan zolang in de trein moeten zitten. Om van Glasgow airport naar Fort William te gaan moet je maar liefst vijf uur reizen. Om van Inverness naar Glasgow te gaan zelfs zeven uur…

Glasgow (queen street) - Fort William duurt 3.45 h en is één van de mooiste treintrajecten van Europa, zeker niet te missen, langs Loch Lomond en door het desolate Rannoch Moor.
Inverness - Glasgow duurt geen 7 h maar 3.30 h en is ook een mooi traject door de centrale Highlands.

Laat deze treinreis u zeker niet afschrikken!

Signature 

Problemen? Geen problemen!

Profiel

Gepost: 24 maart 2008 11:35 PM   [ Negeer ]   [ # 17 ]
RankRankRank
240 berichten
sinds 28.12.2007

Om even op die whw terug te komen; je kan via m’n verslag door linken naar de foto’s. Dan kan je het terrein wat inschatten. http://www.hiking-info.net/verslagen/id/west_higland_way/ Nu ik weet niet hoeveel wandel ervaring jij al hebt. Kwestie van afstanden, hoogteverschillen en gewicht rugzak.
Wat je ook kan doen is eens een test weekend in de Ardennen inlassen. Om te weten hoeveel hoogteverschil je kan overbruggen. Als je wil kan je het pinksterweekend meelopen met ons. Dan gaan we de gr572 en gr 571 lopen naar het noorden vertrekkende op vrijdagavond in Gouvy. (andere forumganger mogen ook mee zolang de groep niet te groot wordt wink) Het ruwe plan is om te lopen tot we moe zijn en dan een camping op te zoeken.
Voor ons is het ook een test kwestie van materiaal en afstanden met het oog op een vakantie die ik nog moet plannen.

Signature 

keep walking

Profiel

Gepost: 09 april 2008 01:56 PM   [ Negeer ]   [ # 18 ]
RankRank
50 berichten
sinds 09.04.2008

De genoemde treinreizen zijn onderdeel van de trip (vaak zit de trein vol met mede wandelaars die het eerste fotorolletje in de trein al vol hebben), heel mooie stukken. Ik heb het gedeelte Glasgow - Fort William al 3x gedaan, dit jaar voor de 4e keer. Het is mij nog niet gaan vervelen. En zoals LHOON al zegt vallen de reistijden wel mee. Zie ook http://www.firstgroup.com/scotrail/content/timetables/index.php

In Fort William zit ook een goede buitensport winkel (Nevi), is zelfs op zondag geopend (mocht je nog gasblikjes moeten kopen ofzo).

Profiel

Gepost: 24 juni 2008 08:16 PM   [ Negeer ]   [ # 19 ]
Rank
1 berichten
sinds 24.06.2008

Hallo,

Ik en mijn vriendin gaan ook de great glen way wandelen en landen ook in prestwick. Zijn er onder jullie die ervaring hebben met de verbinding tussen de luchthaven en glasgow ?
We zouden met de trein willen gaan van glasgow naar Fort wiliam, maar welke bus brengt ons het snelst naar het station van Glasgow ?
En David die sportwinkel waar ergens kunnen we die vinden ?

Profiel

Gepost: 24 juni 2008 09:09 PM   [ Negeer ]   [ # 20 ]
RankRankRank
240 berichten
sinds 28.12.2007

Je kan met de trein als met de bus van prestwick tot glasgow en van glasgow tot fort william.

Wij hadden het station van prestwick het eerst in de mot toen we van de vlieger stapten. Dus het is de trein geworden. Toon je ryanair ticket of de labels aan je valies; dat geeft een hele hoop korting op je ticket.

Met de bus zijn we van fort william terug gekomen naar glasgow. Dat was wel op voorhand te reserveren. Is via het internet geboekt de dag ervoor. Via visa betaald met wel het adres van de b&b;opgegeven. Omdat een niet uk adres niet aanvaard werd en de visa transactie afgebroken werd. Afgeprint papier laten zien op de bus. De chauffeur heeft een lijst met namen. Als er nog plaats over is dan kan je zo mee. Maar met alle west highland lopers die van fort william terug naar glasgow willen is het best druk.

http://www.citylink.co.uk/
http://www.firstgroup.com/scotrail/

Zorg wel dat je op de bus genoeg kleingeld bij hebt om te kunnen passen. Soms kan de chauffeur niet teruggeven en ben je extra geld kwijt.

Signature 

keep walking

Profiel

Gepost: 24 juni 2008 11:53 PM   [ Negeer ]   [ # 21 ]
RankRankRankRank
342 berichten
sinds 26.12.2007

Jonas DB
als je toch met de trein verder wil vanaf glasgow moet je, wil je van de halve prijs regeling genieten in prestwick al op de trein stappen.
De borden wijzen je wel de weg.
Dan koop je op de trein het ticket tot fort William.
Vanaf Glasgow aanvaarden ze je vliegticket niet meer voor die korting.
Wil je met de citylink verder gaan vanaf glasgow, kan je voor de hoofdingang van de vlieghaven de ‘sneldienst’ X77 nemen.
http://www.stagecoachbus.com/uploads/x77web.pdf
Deze stopt bij het busstation waar ook de citylink bussen vertrekken. Tickets koop je in het busstation (kan met visa) alvorens op de bus te stappen

Profiel

Gepost: 25 juni 2008 09:43 AM   [ Negeer ]   [ # 22 ]
RankRank
73 berichten
sinds 06.01.2008

Het is inderdaad zo dat je 50% korting krijgt als je met Ryanair vliegt. Dit geldt enkel voor treintickets die rechtstreeks van of naar Prestwick Airport gaan. Altijd zien dus dat je effectief een ticket tot Prestwick vraagt. Ik geloof ook (maar ben niet helemaal zeker) dat die korting enkel van toepassing is de dag van de vliegreis en de dag ervoor. Sommige conducteurs/ticketverkopers zijn strenger op het toekennen dan andere. Zo had ik op de trein van Prestwick naar Glasgow een man die de papieren zelfs niet hoefde te zien. Van Fort William tot Glasgow had ik een ticketverkoper die enkel een afgeprinte mail moest zien. Dit jaar van Inverness tot Glasgow had ik echter een zeer strenge ticketverkoper die een officieel geregistreerde en afgedrukte bevestiging van Ryanair moest hebben, omdat de gewone mail volgens hem te gemakkelijk na te maken is. Zo staat het ook in de officiële regels ivm de korting, dacht ik, maar weinigen vragen er blijkbaar achter. Om die officiële bevestiging te bemachtigen en te kunnen afdrukken, moet je naar de website van Ryanair. Hoe dat juist in z’n werk gaat, weet ik niet exact omdat iemand anders dit destijds voor mij heeft gedaan. Ik kan het nu uiteraard ook niet uitproberen want ik heb geen boeking. Even zoeken op de website bij je boeking en dan kom je er wel uit…

Signature 

Never measure the height of a mountain until you have reached the top

Profiel

Gepost: 16 juli 2008 06:21 PM   [ Negeer ]   [ # 23 ]
RankRank
42 berichten
sinds 13.04.2008

Hoe zit het met het water in schotland ?
Zijn er veel drinkbare stroompjes?

Profiel

Gepost: 16 juli 2008 07:10 PM   [ Negeer ]   [ # 24 ]
RankRankRankRank
342 berichten
sinds 26.12.2007

Veel water maar ook veel schapen.
Meestal levend maar ook dood kom je ze tegen.
Samen met de bruine kleur die het water er soms heeft (veen) blijft het toch even slikken.
De kleur maakt het niet daarintegen niet echt slechter dan helder water.
Globaal gezien heb ik toch meer zuiveringstabletten gebruikt in schotland dan in de Pyreneeen.
Dan zat ik gemiddeld nog vrij hoog in schotland.
Doorheen de Great Glen Way, de naam zegt het al, is het water al een tijdje onderweg geweest.
Het zijn allemaal persoonlijke conclusies die voor de rest niet wetenschappelijk onderbouwd zijn.
Beter een tabletje teveel dan opgescheept te zitten met darmklachten.

Profiel

Gepost: 16 juli 2008 07:48 PM   [ Negeer ]   [ # 25 ]
RankRank
50 berichten
sinds 09.04.2008

Ik daarentegen filter/behandel het water hoogst zelden in Schotland. Er zijn vaak 100en stroompjes te vinden op een enkele helling. En wanneer je een klein stukje omhoog loopt en goed oplet hoeft het niet gevaarlijk te zijn.

Profiel

Gepost: 16 juli 2008 09:08 PM   [ Negeer ]   [ # 26 ]
RankRank
42 berichten
sinds 13.04.2008

Ok, thx voor de info.

Ik plan (samen met Bruno) om een 9 tal dagen door de highlands te trekken (we baseren ons hoogst waarschijnlijk op de west highland HIGHway), .. we zullen sowieso zorgen dat we voldoende tabletten bij hebben en dan ginder beslissen hoeveel we er gebruiken.

Weet iemand trouwens of de Hadex chloordruppels degelijk zijn?

Profiel

Gepost: 17 juli 2008 09:28 AM   [ Negeer ]   [ # 27 ]
RankRankRank
194 berichten
sinds 29.12.2007

Ik heb ook Micropur Forte bij, gene paniek dus wink

Profiel

Gepost: 17 juli 2008 10:30 AM   [ Negeer ]   [ # 28 ]
RankRankRankRank
342 berichten
sinds 26.12.2007

Hadex: de vervaldag in de gaten houden (maar dat is voor ieder produkt).
Als de chloor verdwenen is uit de oplossing zal hij niet meer werken.
Het is een van de minst omslachtige, lichtste, goedkoopste oplossingen.
Daar zullen wel systemen zijn die efficienter zullen zijn voor alle ziekmakers maar daar weet ik te weinig over.
Eentje uit het archief
http://www.hiking-info.net/forum/viewthread/164/

Profiel

2 van de 2
2