Hiking-info.net

Wie bent u?
Meer... 

1 van de 2
1
The North Face Primero 70 backpack
Gepost: 08 maart 2008 01:55 PM   [ Negeer ]
RankRankRank
236 berichten
sinds 28.12.2007

Vanmorgen naar Bever gegaan voor een Osprey Aether, en bij AS Adventure buitengekomen met een splinternieuwe North Face Primero.
Splinternieuw, want het model ligt nog maar pas in de rekken, blijkt nu.

Nog geen reviews te vinden, wel een korte video-uitleg hier waaruit oa blijkt dat TNF echt de Aether als benchmark gebruikt hebben.
Eindelijk een stevige 70-liter zak die geen 3 kg weegt!

Ik breng hem volgende week mee naar het Hiking-weekend in Zoersel!

Signature 

seek first to understand and then to be understood (Stephen Covey)

Profiel

Gepost: 09 maart 2008 12:05 PM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
RankRankRank
106 berichten
sinds 28.12.2007

ahja, die stond ook al bij de berghut op de adventure affair. mijn vriendje gaat hem kopen. hij is ook meer waterdicht dan een gewone rugzak. bestaat in ook in 60 liter.
meer info bij TNF: http://www.thenorthface.com/opencms/opencms/tnf/gear.jsp?site=EU&model=AS8Z&language=en

Signature 

wauwie

Profiel

Gepost: 22 mei 2008 02:17 PM   [ Negeer ]   [ # 2 ]
RankRankRank
168 berichten
sinds 12.01.2008

Hallo Erik,
heb je al gestapt met de Primero? Ik heb hem bewonderd in Zoersel en het zag er -op het droge-
allemaal veelbelovend uit.

Profiel

Gepost: 22 mei 2008 03:37 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]
RankRankRank
236 berichten
sinds 28.12.2007

Nope,
de echte test worden de Pyreneetjes in juli.
Ben zelf heel benieuwd, misschien moet ik hem intussen ook maar eens op een kort tochtje uitproberen…
Ik schrijf alleszins een review achteraf, want er staan er nog steeds geen op het net.
Misschien moet dat dan maar in het Engels, om de internationale ambities van onze site-naam (.net!) wat te ondersteunen raspberry

Signature 

Profiel

Gepost: 22 mei 2008 04:00 PM   [ Negeer ]   [ # 4 ]
RankRankRankRank
358 berichten
sinds 28.12.2007

de echte test worden de Pyreneetjes in juli.

Naar waar trek je?

Signature 

Once you are lost in the twilights blue you don’t find the way, the way finds you

Profiel

Gepost: 22 mei 2008 04:09 PM   [ Negeer ]   [ # 5 ]
RankRankRank
236 berichten
sinds 28.12.2007

Gavarnie, Ordesa,… die kanten: klassiek, maar mooi!

zie ook dit draadje

Signature 

Profiel

Gepost: 22 mei 2008 04:36 PM   [ Negeer ]   [ # 6 ]
RankRankRank
106 berichten
sinds 28.12.2007

mijn vriendje heeft em maar alweer teruggestuurd. er zitten de letters Never Stop Exploring op het rugschuim en dat snijdt in zijn rug. wat een smurfen!!!

Signature 

wauwie

Profiel

Gepost: 22 mei 2008 04:57 PM   [ Negeer ]   [ # 7 ]
RankRankRank
236 berichten
sinds 28.12.2007

Oeps?!  big surprise
misschien moet ik toch maar eens een testrondje gaan maken confused

Signature 

Profiel

Gepost: 26 mei 2008 07:57 PM   [ Negeer ]   [ # 8 ]
RankRankRank
106 berichten
sinds 28.12.2007

ja, hij had het pas gemerkt als de rugzak echt helmaal volgeladen zat.

Signature 

wauwie

Profiel

Gepost: 26 mei 2008 08:22 PM   [ Negeer ]   [ # 9 ]
RankRankRank
127 berichten
sinds 29.12.2007

Wat dus weer betekent dat je vriend dus een onvolledig gepakte rugzak heeft gepast in de winkel. Altijd riskant.
Bij het passen van een rugzak moet je zo dicht mogelijk de situatie simuleren zoals je die ook onderweg gaat hebben.

Signature 

Hike your own hike

Profiel

Gepost: 26 mei 2008 09:22 PM   [ Negeer ]   [ # 10 ]
RankRankRankRank
358 berichten
sinds 28.12.2007

Maar je kunt toch moeilijk je volledige kampeeruitrusting mee naar de winkel sleuren? Ik probeer ook altijd wel grote, zware, volumineuze dingen mee te pakken zoals tent, matje, slaapzak maar toch.

Signature 

Once you are lost in the twilights blue you don’t find the way, the way finds you

Profiel

Gepost: 26 mei 2008 09:27 PM   [ Negeer ]   [ # 11 ]
RankRankRank
230 berichten
sinds 29.12.2007

Kan je niet in de winkel vragen om er een paar tenten in te steken? Ik ga binnenkort een nieuwe rugzak kopen en ik heb geen zin 15 a 20 kg naar de winkel te sleuren.

Profiel

Gepost: 26 mei 2008 09:40 PM   [ Negeer ]   [ # 12 ]
RankRankRank
127 berichten
sinds 29.12.2007

Een zichzelf respecterende winkel is daarop voorzien. Ik zou me dus vooral zorgen maken over het feit dat men die dienst niet automatisch aanbiedt. wat mag je dan wel van ze verwachten. Best loop je dus zo snel mogelijk zo’n winkel uit. Anderzijds moet je natuurlijk wel je doel voor ogen houden. Als de enige manier om er achter te komen of een rugzak goed zit of niet, er uitbestaat al je spullen mee te nemen naar de winkel, dan moet dat misschien maar. Liever dat ongemak dan ergens onderweg tot de conclusie te moeten komen dat die rugzak voor geen kl.t. past en heel je tocht bederft.

Signature 

Hike your own hike

Profiel

Gepost: 26 mei 2008 10:20 PM   [ Negeer ]   [ # 13 ]
RankRankRank
168 berichten
sinds 12.01.2008

Ik ben het helemaal met Woubeir eens. Het verschil tussen een rugzak die nog net “acceptabel” zit
en een die"goed" zit, lijkt in een winkel misschien niet groot; maar op 5 uur of meer per dag is het
hemel of hel! Dan is 12-15 kg testgewicht genoeg. Wanneer je echt veel meer gaat meeslepen, moet
je je paklijst maar eens kritisch gaan aanpakken!

Profiel

Gepost: 27 mei 2008 06:58 AM   [ Negeer ]   [ # 14 ]
RankRankRank
236 berichten
sinds 28.12.2007

Ik heb mijn rugzak in de winkel uitvoerig getest met realistisch gewicht erin, op een realistische manier bepakt, en met realistische kledij aan. Zat heel lekker.
Nog niet onmiddellijk tijd om eens echt te gaan testen, maar ik hou jullie op de hoogte of ook ik binnenkort met een stempel ‘never stop exploring’ op mijn ruggengraat rondloop.

Signature 

Profiel

Gepost: 27 mei 2008 08:03 AM   [ Negeer ]   [ # 15 ]
RankRankRankRank
358 berichten
sinds 28.12.2007

Als dat toch het geval is kun je miss reclame- of sponsorgeld aan TNF vragen LOL

Signature 

Profiel

1 van de 2
1