Hiking-info.net

Wie bent u?
Meer... 

1 van de 3
1
TGV boeken
Gepost: 08 maart 2008 04:14 PM   [ Negeer ]
RankRankRankRank
371 berichten
sinds 26.12.2007

Gewoon eens weten hoe jullie dat doen.
Er zit gewoon geen systeem in hun prijspolitiek om voor de goedkoopste optie te gaan.
Twee maal enkele reis boeken is duurder dan de heen/terug optie
drie maand op voorhand boeken zou goedkoop zijn maar dan val je nog buiten de periode voor het ticket van de terugreis.
Er wordt gezegd: met de boemel tot lille om dan de rest te bestellen ....is het goedkoopste.
Soms klopt die bewering maar evenveel keren weer niet.
Bij de nmbs bestellen moet je zeker niet doen.
Van deze stelling ben ik ook overtuigd.

Profiel

Gepost: 08 maart 2008 04:36 PM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
RankRankRankRank
305 berichten
sinds 27.12.2007

Inderdaad Ivo, die site en boekingssysteem is een warboel.
Ik ben de prijzen ook wat in de gaten aan het houden ivm met boeken van mijn tickets volgende maand. Ik ben wel van plan om heen- en terugreis appart te boeken.
De 3-maanden regel : vreemd genoeg heb ik soms de indruk dat de goekoopste tickets (de prem’s) pas na een tweetal dagen worden gelanceerd.
Ik boek wel vanuit Lille, voor zover ik kan nagaan komt dat toch een stuk goedkoper uit.

In het terugkeren zou ik trouwens graag de nachttrein Luchon-Parijs nemen met Corail Lunéa. Maar als ik nu bvb eens kijk voor eind april dan vind ik die treinen niet eens terug?

Profiel

Gepost: 08 maart 2008 04:45 PM   [ Negeer ]   [ # 2 ]
RankRankRankRank
371 berichten
sinds 26.12.2007

Misschien is het verhaal morgen anders maar als ik op dit moment een reis zou boeken naar l’hospitalet pres l’andorre
in de periode 2juni heen en 6 juni terug (het is niet realistisch ik weet het) dan betaal ik hiervoor vanaf antwerpen heen en terug rond de 130 euro terwijl boeken vanaf lille voor dezelfde periode je rond de 160 euro moet rekenen.
http://www.tgv-europe.be/nl/home/

Profiel

Gepost: 10 maart 2008 10:16 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]
RankRankRank
116 berichten
sinds 28.12.2007

Ik boek altijd 3 maanden op voorhand op de site van de SNCF

Die 3 maanden betekent dat als je op 21 juli wil vertrekken, de tickets vanaf 21 april om 0u beschikbaar zijn. De plaatsen zijn beperkt dus wie er vroeg bij is, heeft prijs.

Door met de VISA te betalen, heb ik al zéér goedkope tickets kunnen kopen vb. €25 met de nachttrein van Nice naar Lille Flandres (ligplaats), of €40 van Lille Europe naar Lyon-Part-Dieu in 1ste klasse. Deze tickets zijn vaak enkel in de daluren beschikbaar maar wat nachttreinen betreft, is er maar één vertrekuur per avond.

TGV kan je ook boeken via de site van de NMBS, enkel de Prem’s ticketten zijn dan beschikbaar en die zijn ook (relatief) goedkoop. Nachttreintickets moet je nog altijd aan het loket zelf kopen.

Vooraf kijk ik wel de mogelijkheden aan op de site van de NMBS. Op de site van de SNCF, heb ik al problemen gehad omdat ze bijvoorbeeld geen verbinding vinden terwijl die er zeker is. Soms moet je trajecten opdelen en dan vind je wel de verbinding terug. Let er ook op dat er in Lille twee stations zijn, het grootste deel van de TGV’s en ook de Eurostar vertrekt in Lille Europe (5 minuten wandelen van Lille Flandres). De nachttreinen vertrekken uit Lille Flandres zelf.

Een ticket enkele reis van Gent naar Lille Flandres kost €14. Kom je van verder is het misschien al interessanter om de railpass te gebruiken tot Moeskroen en vandaaruit een ticket te kopen (vooraf in loket?) naar Lille Flandres.

Hopelijk heb je hiermee voldoende info.

Groeten

Debbie

Profiel

Gepost: 10 maart 2008 11:18 PM   [ Negeer ]   [ # 4 ]
RankRankRankRank
371 berichten
sinds 26.12.2007

Bedankt voor het uitgebreid antwoord.
Zullen anderen ook blij mee zijn.
de routeplanner van de nmbs is inderdaad een stuk gedetailleerder.
Het is 86 euro geworden van Lille tot l’hospitalet pres l’andorre voor zaterdag 7 juni.
Nu nog eens gaan kijken hoeveel stapdagen ik ga voorzien.
Moeilijk als niets vast ligt
Punt waar ik ook rekening mee hou is ervoor zorgen dat er voldoende overstaptijd is in Parijs.
Laatst minder dan één uur tijd om van montparnasse naar noord te geraken en dat in drukke spits terwijl er nog achter metrokaartjes gezocht moest worden (dat zal mij nooit meer gebeuren)
Zelden zoveel stress ervaren.

Profiel

Gepost: 11 maart 2008 07:34 AM   [ Negeer ]   [ # 5 ]
RankRankRank
116 berichten
sinds 28.12.2007

In Parijs stappen wij altijd van Paris Nord (TGV) naar Paris Austerlitz (nachttrein). ‘t Is zo’n 5km en dus een uurtje wandelen met volle bepakking, maar véél relaxter dan de metro nemen. Ondertussen geniet je nog eens van het Parijse stadsleven. Zo hebben we bij de terugkomst van de Pyreneeën nog een marktje kunnen bezoeken.
‘k Weet niet hoe groot de afstand is naar Paris Montparnasse maar dan kan je makkelijk berekenen via een routeplanner zoals die van de ANWB.

Debbie

Profiel

Gepost: 13 maart 2008 09:52 AM   [ Negeer ]   [ # 6 ]
RankRankRankRank
371 berichten
sinds 26.12.2007

Ga niet te strikt met de 3mnd regel om.
Je kan je inschrijven op de site van de sncf dan krijg je per mail aanbiedingen binnen.
Vandaag kwam weer zo’n mail binnen
Er zijn momenteel promoties voor de periode 13 maart/13 juni.
Ik ben alweer te snel geweest met boeken.
Mijn heenreis nu op 7/6 (wel tussen parijs en ax les termes ipv lille/l’hospitalet pres la’andorre) zou 32 euro kosten

Profiel

Gepost: 13 maart 2008 10:04 AM   [ Negeer ]   [ # 7 ]
RankRankRank
116 berichten
sinds 28.12.2007

Ivo, ik krijg inderdaad ook mails binnen voor goedkope lastminutes. Het is wel moeilijk in te schatten wanneer en welke trajecten aan verminderde prijs zullen worden verkocht. Voor zekerheid betaal je nu eenmaal. Als je trouwens voordurend moet opvolgen, verlies je ook tijd die je met leukere activiteiten kan vullen…
Het is inderdaad wel nuttig die mails voor diegene die er geen problemen mee hebben om op korte termijn te plannen vb. Joery.

Heb je al eens uitgerekend hoeveel het kost om van Lille naar Parijs te reizen en van Ax-les-Thermes naar l’Hospitalet-près-l’Andorre? Het eerste traject kost met de goedkoopste prem’s €24. Het tweede traject heb ik zonet opgezocht en kost €3,9. Het zou dus iets goedkoper geweest zijn maar het scheelt niet de helft.

Groeten,

Debbie

Profiel

Gepost: 19 maart 2008 09:16 AM   [ Negeer ]   [ # 8 ]
RankRankRankRank
371 berichten
sinds 26.12.2007

Net een “terug naar huis” ticket gekocht
Toulouse-Lille voor 52 euro
Lang aan het spelen geweest met invoeren van verschillende stations
Het goedkoopst kwam ik uit door twee bestellingen te doen. Toulouse-parijs/Parijs-lille
Merkelijk goedkoper(en veel meer mogelijkheden qua uren) dan bij het invoeren Toulouse-Lille.

Nog eens een oefening gedaan bij mijn heenticket
opgesplitst lille-parijs/parijs-’hospitalet pres l’andorre zou nog geen 50 euro gekost hebben (terwijl ik nu 86 euro heb betaald)

Profiel

Gepost: 19 maart 2008 11:49 PM   [ Negeer ]   [ # 9 ]
RankRankRank
116 berichten
sinds 28.12.2007

Verlies je dan geen tijd door in Parijs te moeten overstappen?

‘t Is inderdaad het nuttigste om eerst via de site van de nmbs de mogelijkheden uitzoeken en dan daarna op de site van de sncf zitten puzzelen en de goedkoopste (en snelste) oplossing zoeken.

Debbie

Profiel

Gepost: 20 maart 2008 01:07 PM   [ Negeer ]   [ # 10 ]
RankRankRankRank
371 berichten
sinds 26.12.2007

Overstappen moet ik toch, komende van toulouse.
Na jouw suggestie neem ik zelfs een tgv later in noord om op mijn gemak het stuk wandelend af te leggen.
Er verschenen toen geen prems bij invoeren van toulouse/lille.
Met tussenstation parijs wel.

Profiel

Gepost: 20 maart 2008 08:22 PM   [ Negeer ]   [ # 11 ]
RankRankRank
116 berichten
sinds 28.12.2007

Veel wandelplezier wink

Profiel

Gepost: 22 mei 2008 12:39 PM   [ Negeer ]   [ # 12 ]
RankRankRankRank
358 berichten
sinds 28.12.2007

Ben momenteel aan het zien voor ticket naar Foix. Heb Lille-Parijs voor € 17 en Parijs-Foix voor € 99,30. Moet je voor dat jongerentarief een speciale verminderingskaart kunnen voorleggen of is identiteitskaart voldoende? Ik dacht dat de nachttrein naar Foix een rechtstreekse was, maar blijkbaar moet je overstappen in Toulouse Matabiau…

edit: terwijl de routeplanner van de nmbs wel de rechtstreekse nachttrein vindt…

Signature 

Once you are lost in the twilights blue you don’t find the way, the way finds you

Profiel

Gepost: 22 mei 2008 01:24 PM   [ Negeer ]   [ # 13 ]
Rank
25 berichten
sinds 10.01.2008

Gewoon je identiteitskaart kunnen voorleggen om te bewijzen dat je jong genoeg bent wink

Misschien de trein boeken via de website van de nmbs als die de rit wel aangeeft?
Ik veronderstel dat de info wel correct zal zijn, en de prijs hetzelfde.

Signature 

http://theadventurechannel.blogspot.com

Profiel

Gepost: 22 mei 2008 02:15 PM   [ Negeer ]   [ # 14 ]
RankRankRankRank
358 berichten
sinds 28.12.2007

Helemaal niet. De nmbs is veel duurder.

Signature 

Once you are lost in the twilights blue you don’t find the way, the way finds you

Profiel

Gepost: 22 mei 2008 02:43 PM   [ Negeer ]   [ # 15 ]
RankRankRankRank
305 berichten
sinds 27.12.2007

Jonas, 99 euro vind ik wel veel geld voor die nachttrein. Welke dag is het precies? Geprobeerd via http://www.tgv-europe.be? Geen prem’s meer?

Zelf heb ik een heenrit tot Lille-Toulouse bemachtigd door 32 euro (ter plaatse nog tickets tot Saint-Girons kopen, maar zou niet meer dan 15 à 20 euro extra mogen zijn)
De terugrit met nachttrein Lourdes - Parijs kost me 46 euro. Van Parijs keer ik met Eurolines-bus rechtstreeks terug naar Gent (moet ik nog boeken, zou op 20-tal euro moeten komen)

Profiel

1 van de 3
1