Hiking-info.net

Wie bent u?
Meer... 

3 van de 3
3
TGV boeken
Gepost: 23 mei 2008 05:52 PM   [ Negeer ]   [ # 31 ]
RankRankRankRank
345 berichten
sinds 28.12.2007

Probleem is dat die site van de sncf die trein niet vindt rolleyes

Zal morgen eens langsh et station gaan, eens zien wat die zeggen.

Signature 

Once you are lost in the twilights blue you don’t find the way, the way finds you

Profiel

Gepost: 24 mei 2008 09:00 AM   [ Negeer ]   [ # 32 ]
RankRankRank
195 berichten
sinds 29.12.2007

Is er een manier om een nachttrein te boeken via TGV.Europe.be? Het voordeligste is om halfdrie ‘s middags te vertrekken, maar dan kom ik vrij laat aan in Grenoble…

En ik wil ‘s avonds liefst vertrekken.

Profiel

Gepost: 24 mei 2008 01:41 PM   [ Negeer ]   [ # 33 ]
RankRankRank
195 berichten
sinds 29.12.2007

Een gerelateerde vraag; waar kan ik bv. de busuren opzoeken vanuit Gap?

Ik vind enkel metrodiensten enzo.

Profiel

Gepost: 24 mei 2008 02:02 PM   [ Negeer ]   [ # 34 ]
RankRankRankRank
343 berichten
sinds 26.12.2007

Bruno,
ik vrees dat er vanaf deze hoek (lille,parijs) geen nachttreinen gaan richting Grenoble
Het enige alternatief wil je ‘s nachts reizen zijn de eurolines bussen
Verder moet je eens zeggen waarheen je wil vanaf Gap.
Helpt in het zoeken met al die geprivatiseerde lijnen
Mag je gelijk
deze aanvullen
Wil je naar het noorden dan vind je
hier wel een antwoord.
Meer oost en zuidelijk
http://www.scal-amv-voyages.com/ligne.htm
Verder zou je eens kunnen proberen via
http://www.ter-sncf.com/rhone_alpes/html/index.html een en ander in te voeren

Profiel

Gepost: 24 mei 2008 04:02 PM   [ Negeer ]   [ # 35 ]
RankRankRankRank
345 berichten
sinds 28.12.2007

Maakt dat eigenlijk uit die leeftijdscategoriën? Nu zijn blijkbaar die jongerentickets van 88,60 EUR al weg, maar bij de 26-59 jaar nog wel.

Man man nogal een ingewikkelde bedoening die tickets boeken grin.

edit: never mind problem solved

Signature 

Once you are lost in the twilights blue you don’t find the way, the way finds you

Profiel

Gepost: 24 mei 2008 04:22 PM   [ Negeer ]   [ # 36 ]
RankRank
64 berichten
sinds 15.02.2008

Ik denk dat je buitenlandse ticketten alleen kan boeken in stations met een internationaal loket… Ik ben ook altijd al goed geholpen geweest (Brugge) en neem net als Willem normaal gezien gewoon een papier met met details en dan kunnen ze niet echt missen. Die vent in dat lokaal heeft mij toen nog zelfs verteld dat er een goedkoper traject was dat ik zou kunnen nemen en het is allemaal vlotjes verlopen.

@ Bruno - Ik weet dat het op gebied van milieu nogal onvriendelijk is maar kan je niet vanuit Charleroi naar Grenoble vliegen met Ryanair? Zou best wel eens goedkoper kunnen uitkomen!

Nils

Profiel

Gepost: 24 mei 2008 06:16 PM   [ Negeer ]   [ # 37 ]
RankRankRank
195 berichten
sinds 29.12.2007

Ja, maar ik rijd best graag met de trein enzo, en ik heb geen auto, dus dan moet ik eerst naar Charleroi, terwijl ik in Antwerpen woon en daar op de TGV kan. Ryanair kennende ligt ‘Grenoble’ dan meestal nog eens 50 a 100 km van Grenoble (Brussels South...Stockholm is ook in het midden van een veld, enz), dus ik ga liever met de trein.

Nu zit ik echter met het volgende dillemma;

Ofwel vertrek ik ‘s avonds met de nachttrein rechtstreeks naar Gap (13 uur trein) of vetrek ik ‘s morgens (om 6 uur), dan moet ik in Grenoble nog eens overstappen op een regionale trein, dan ben ik alles in totaal 8 uur onderweg.

Weinig slapen doe ik dus in beide gevallen…

Aarg, ik probeer eens te kijken naar zo’n Smiley kaartje, wat dat in totaal kost, maar dat ding blijft maar zagen dat hij geen passende treinen vindt...als ik een duurdere kaart koop gaat het wel…

EDIT #25475: morgen gewoon met de printjes van de site naar het station en daar kaarten kopen.

Profiel

Gepost: 25 mei 2008 02:07 PM   [ Negeer ]   [ # 38 ]
RankRankRank
195 berichten
sinds 29.12.2007

Eindelijk de knoop doorgehakt, ik had een pak minder kunnen betalen als ik een maand eerder was geweest, maja, al doende leert men zeker?

Profiel

Gepost: 27 mei 2008 08:14 PM   [ Negeer ]   [ # 39 ]
RankRankRankRank
345 berichten
sinds 28.12.2007

Zelfs met visa gaf de website van de sncf altijd maar erreur technique dus ik ben ook naar het station gemoeten. Voor 175 EUR waren we gesteld nog iets meer als ik vooraf had gepland, maar ik geloof dat het traject Toulouse - Foix ook niet meegerekend was in mijn zoekopdracht.

Signature 

Profiel

Gepost: 06 juli 2008 10:11 PM   [ Negeer ]   [ # 40 ]
RankRankRankRank
343 berichten
sinds 26.12.2007

Opnieuw een ticket geboekt op
http://tgv.com/
Deze keer naar lourdes in de nacht van 7 op 8 september.
Lange tijd aan het puzzelen geweest vanaf Lille maar na toch eens brussel te hebben ingevoerd als startplaats.
Blijkt dat het goedkoper is vanaf brussel dan vanaf Lille.
Begrijpen wie begrijpen kan
Ik heb nu ongeveer 50 euro verdient
Nee, er zijn geen zekerheden meer;
Wat wel zeker is,
de nacht zal iets oncomfortabeler zijn dan gewoonlijk.
Ik kreeg geen slaaptrein te pakken die gunstig was qua prijs en tijdstip
om nog de eerste bus naar luz-saint-saveur te halen (en verder naar gedre).
Het wordt dus een stoel voor 51 euro met een avondwandeling door parijs als bonus tussen noord en montparnasse.
Nu nog eens goed gaan rekenen hoeveel dagen ik nodig heb om tot Luchon te wandelen.

Profiel

Gepost: 13 juli 2008 02:08 PM   [ Negeer ]   [ # 41 ]
RankRankRank
195 berichten
sinds 29.12.2007

Moogt ge met een MSR fles met benzine erin op de TGV?

Profiel

Gepost: 13 juli 2008 04:34 PM   [ Negeer ]   [ # 42 ]
RankRankRankRank
343 berichten
sinds 26.12.2007

Geen idee.
Niet teveel vragen stellen, gewoon doen.
ik ga ervan uit dat de fles niet lekt.
Mijn bagage is nog nooit gecontroleerd.
Ik vind dat net het grote voordeel van ‘reizen met de trein’.
In mijn ordening der dingen heb ik dan geen zorgen om aan brandstof te geraken.
Enigzins gerelateerd.
Laatst kwam ik dit topic tegen.

Profiel

Gepost: 13 juli 2008 05:23 PM   [ Negeer ]   [ # 43 ]
RankRankRank
240 berichten
sinds 28.12.2007

Geen idee.
Wel de dop erop doen. Met de pomp erop lekt dat soms een beetje.

De laatste keren ook gewoon de nmbs trein opgestapt zonder me vragen te stellen.
Als ik op de site van de nmbs ga kijken staat er niets op van wat je niet mag meenemen. Behalve over begeleide bagage; fietsen en andere grote dingen.
Je mag wel geen schade toebrengen aan materiaal of andere mensen. Daar wordt je verantwoordelijk voor gesteld. Maar dit is niets nieuws onder de zon.

http://www.b-rail.be/nat/N/assets/downloads/pdf/Practical/bundel_i_versie_15_05_2008.pdf
http://www.b-rail.be/nat/N/assets/downloads/pdf/fascicule_2_010708_nl.pdf

Voor de tgv staat er nog minder op de site.
http://www.b-rail.be/int/N/services/luggage/index.php

Als je jou msr fles niet wil kwijtgeraken; de oorspronkelijke fles waar de benzine in zat meenemen met je msr lege fles. Bij aankomst overkappen. Zodoende dat als men daar moeilijk over doet je niet je msr fles moet afgeven.
Ook op de transportfles staat er meestal in meerdere talen op wat het is. De msr fles zegt alleen fuel bottle, niet welke fuel.

Signature 

keep walking

Profiel

Gepost: 13 juli 2008 05:25 PM   [ Negeer ]   [ # 44 ]
RankRankRank
195 berichten
sinds 29.12.2007

Ik neem zowieso een lege plastic fles mee, dus dat komt wel in orde.

Profiel

Gepost: 09 september 2008 07:10 AM   [ Negeer ]   [ # 45 ]
RankRank
95 berichten
sinds 28.12.2007

En hoe is dat afgelopen met de treinen? Voor mij de ideale manier om te reizen. Zoals eerder al vermeld: geen problemen met overgewicht of brandstof, geen tijdverlies met check-in en wachten op bagage, minder kans op vertragingen… Ik heb het met dat vliegen naar IJsland wel weer voor enkele jaren gehad. Ik betwijfel trouwens dat het vliegtuig minder tijdrovend is of goedkoper als je naar Frankrijk wil reizen.

Ik heb een ‘discussie’ gemist naar prijsverschil tussen NMBS en SNCF wat nachttreinen/TGV betreft. Ik heb daar wel nog iets aan toe te voegen. Zowel bij de SNCF als de NMBS kan je Prem’s krijgen, dan zijn de ‘gewone’ goedkopere tarieven: niet inruilbaar en niet terugbetaalbaar maar niet op naam. Bij de SNCF doet men echter nog ‘extra acties’ met supergoedkope tarieven, te betalen via internet met VISA (of een andere kredietkaart): niet inruilbaar, niet terugbetaalbaar maar wél op naam. Dit laatste betekent dat je het bij wijze van spreken niet kan doorgeven (of doorverkopen) aan een andere persoon.
Als je ingeschreven bent voor de nieuwsbrief van de SNCF, kan word je op de hoogte gehouden van deze acties (en dat zijn er nogal wat, ik kan het je verzekeren) maar als je aan het opzoeken bent, stoot je er soms gewoon op. Vaak zijn dit treinen waarvan men weet dat ze niet zullen vol zitten (vb. daluurtreinen). Zo zijn we afgelopen winter ook eens aan €40 in eerste klasse gereist van Lille (Rijsel) naar Lyon (in 2de klasse was het €38): extra beenruimte (zalig!). Vertrek was wel om 6u ‘s morgens, mijn ouders die bij Kortrijk wonen, hebben ons toen een lift gegeven.

Groeten,

Debbie

Profiel

3 van de 3
3