Hiking-info.net

Wie bent u?
Meer... 

2 van de 2
2
Welke pannenset? 
Gepost: 30 juli 2008 05:16 PM   [ Negeer ]   [ # 16 ]
RankRankRankRank
358 berichten
sinds 28.12.2007

Vandaag zo’n Primus eta power pot (de kleinste 1l) aangeschaft. Ben eens curieus of het verschil echt merkbaar is. Primus beweert dat deze potten de brander effeciĆ«ntie met 50% verhogen, vooral het warmteverlies zou drastisch beperkt worden. Eens controleren of dit enkel marketing praat was of ik in het vervolg echt minder brandstof ga moeten meenemen.

Signature 

Once you are lost in the twilights blue you don’t find the way, the way finds you

Profiel

Gepost: 30 juli 2008 07:35 PM   [ Negeer ]   [ # 17 ]
RankRankRankRank
380 berichten
sinds 26.12.2007

Jonas,
welke brander ga je gebruiken?
Toevallig heb ik hier een “op pad” nr 3 liggen van dit jaar.
Er staat een test in van “all in one” systemen.
twee systemen leunen qua potvorm erg aan/zijn gelijk aan jouw pot
de jetboil (potmaat 10x18cm) en de primus eta express
Volgens hun tests verbruikt de jetboil 4.5 gr voor 0.5 liter en de primus eta express 6 gr.
Het heeft dan weer voor mij vooral te maken met het feit dat er onder de primus eta express een brander zit van 2600 W terwijl de zuinige jetboil maar de helft levert wat zich dan weer vertaalt in een kooktijd van 2 min voor de ‘slokop’ terwijl de zuinige er 2.59 min over doet.
“Traag is soms mooi”

Profiel

Gepost: 02 augustus 2008 12:09 PM   [ Negeer ]   [ # 18 ]
RankRank
51 berichten
sinds 28.12.2007

Ik twijfelde ook tussen de eta power pannen en een heat exchanger van MSR. Heb uiteindelijk de heat exchanger gekocht omdat dat me minder geld kostte en het verbruik ligt toch iets lager dan zonder die heat exchanger. Als ik solo zou gaan zou ik iets zoals een Jetboil kiezen, die dingen heeft primus en msr nu ook.

Profiel

Gepost: 02 augustus 2008 01:09 PM   [ Negeer ]   [ # 19 ]
RankRankRank
107 berichten
sinds 28.12.2007

wij hebben nu titanium van primus en die zijn iig veele beter dan die van msr die we daarvoor hadden (met gewone tefallaag)

het vet wast er wel niet goed af

Signature 

wauwie

Profiel

Gepost: 02 augustus 2008 04:38 PM   [ Negeer ]   [ # 20 ]
RankRank
51 berichten
sinds 28.12.2007

Met geanodiseerde aluminium potten heb ik nooit moeilijkheden met proper maken. Er bakt haast niets aan, ik heb nu zelf geen zeep meer nodig om ze te kuisen. En dat ze iets zwaarder zijn neem ik er maar bij.

Profiel

2 van de 2
2