Om het draadje van de bergquiz zelf een beetje zuiver te houden, kunnen we hier mss eens brainstormen over een alternatief.
wat is er zo leuk aan die quiz? het zien van de verschillende foto’s die doen watertanden naar meer vakantiedagen? of het quiz element zelf? Wat mezelf betreft is het vooral het eerste.
Misschien is het mogelijk een variant te creeeren van bijvoorbeeld TrekEarth, maar dan specifiek naar landschappen, elementen die we op trektocht tegenkomen, en daar wat nuttige info bij van wat waar en hoe. ‘k weet niet in hoeverre diet haalbaar is (Frederik, kan dit technisch?)
De suggestie van Ivo is me ook niet helemaal duidelijk. als ik het goed begrijp komt het er op neer dat je een afgebakend gebied krijgt op kaart en een foto. bedoeling is dan dat je zou moeten gaan zoeken naar het gefotografeerde en de plaats van waar je de foto nam.
Lijkt me leuk maar mss niet zo praktisch haalbaar op gebied van auteursrecht. Bij refuges.info dienen ze momenteel een boete te betalen van 16000 euro als k het goed geteld heb, voor oneigenlijk gebruik van IGN kaartmateriaal.
Enfin, laat de suggesties maar komen, en wie weet wat we kunnen realiseren.
Groetjes
Luk