Hiking-info.net

Wie bent u?
Meer... 

1 van de 4
1
Akto Soulo
Gepost: 15 april 2008 10:19 PM   [ Negeer ]
RankRankRank
164 berichten
sinds 05.01.2008

Er is een nieuw tentenmodel uit van Hilleberg, een nieuwe versie van de klassieker, Akto: de Soulo heet ie.

Voordeel: het is volledig geodetisch.
Nadeel: zwaarder (2100g vs Akto 1500g) en minder goed te verluchten.

Vorm blijft vrij gelijkend.

Prijs is 595€!

Plaatjes
Soulo.gif
 Signature 

There is no way to happiness, happiness is the way!

Profiel

Gepost: 16 april 2008 09:13 AM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
RankRankRankRank
358 berichten
sinds 28.12.2007

Dat zou ik wel kak vinden. En die Soulo vind ik niet zo interessant: te duur, te zwaar, ... . Ik wil een Akto godverdomme raspberry. En ik zou nog wel bij Bever kunnen langsgaan, maar als ik kan kiezen tussen 10% korting of geen korting dan weet ik het wel. Ik vind het trouwens een fout van K2 dat ze die dan niet op voorraad hebben. Vorig jaar hingen er ook allemaal kaartjes aan een Akto om te bestellen vermoed ik. Ondertussens weten ze toch wel dat de Akto een populaire tent is, dan kunnen ze toch wel een paar extra exemplaren bestellen tegen dat het tentenshow is.

Mijn excuses voor het off topic gezever grin

Signature 

Once you are lost in the twilights blue you don’t find the way, the way finds you

Profiel

Gepost: 16 april 2008 09:31 AM   [ Negeer ]   [ # 2 ]
RankRankRank
236 berichten
sinds 28.12.2007

Jonas,
het zou kunnen dat het probleem bij Hilleberg ligt.
Ik zag op Hilleberg.com op het shop gedeelte dat de Akto in beide kleuren uitverkocht is.

Nu is de Akto in de US voor ons een pak goedkoper: $ 385 is momenteel € 243...! Dus als je iemand kent die er bv professioneel regelmatig moet zijn en iets kan meebrengen, is dat misschien wel een mogelijkheid.  Of toch een gokje wagen via online verkoop, bv ebay.be Misschien eerst contact opnemen met verkoper om te horen hoe de kansen staan dat dit zonder grote extra taksen in Europa geraakt.
Wat is eigenlijk de standaard Belgische prijs voor een Akto?  In Duitsland bv bij http://www.trekkingshop.de/ kost-ie 399 + 10 euro verzendkosten.
Bij Globetrotter.de staan er op het Forum > Gebrauchtmarkt: biete regelmatig tweedehands Hillebergs in de aanbieding, momenteel bv deze voor 300 Euro (groen, ongebruikt, met footprint, kllinkt interessant hoewel oude versie die iets zwaarder is)

Succes en keep us updated!

edit lukkefluk : links bewerkt

Signature 

seek first to understand and then to be understood (Stephen Covey)

Profiel

Gepost: 16 april 2008 09:59 AM   [ Negeer ]   [ # 3 ]
RankRankRankRank
358 berichten
sinds 28.12.2007

€ 429

Signature 

Once you are lost in the twilights blue you don’t find the way, the way finds you

Profiel

Gepost: 16 april 2008 10:00 AM   [ Negeer ]   [ # 4 ]
RankRankRank
232 berichten
sinds 28.12.2007

Jonas,

Je kan ook nog eens informeren bij andere winkels die hilleberg verkopen. k denk dan aan kariboe, avventura en trekking in aalst.
Zeker bij avventura moet er nog een tentenshow komen en daar wordt ook 10% korting gegeven. een week voor en na de show krijg je deze korting ook wel in de winkel (desnoods beetje op aandringen)

Blijkbaar zijn castor en basecamp ook nog winkels waar je eens kan informaren

dealerlijst op hilleberg.se

Signature 

Waar ik zal aankomen, weet ik niet. Maar ik zal doorgaan

Profiel

Gepost: 16 april 2008 10:50 AM   [ Negeer ]   [ # 5 ]
RankRankRankRank
358 berichten
sinds 28.12.2007

Ja ik zit vooral met die korting van de tentenshow in mijn maag. Voor mij is 42 Euro toch wel veel geld anders zou ik hem wel bij Bever halen, maar ik weet niet of je daar ook korting krijgt. Iemand weet of die korting geven aan KBF leden? Basecamp en Kariboe zijn idd ook nog opties, maar ik dacht dat Kariboe slechts 5% korting geeft en dan nog eens 5% aan aandeelhouders (wat ik dus niet ben), maar ik kan verkeerd zijn natuurlijk.

Signature 

Profiel

Gepost: 16 april 2008 11:02 AM   [ Negeer ]   [ # 6 ]
RankRankRank
236 berichten
sinds 28.12.2007

en buitenland is blijkbaar geen optie?

Signature 

Profiel

Gepost: 16 april 2008 11:03 AM   [ Negeer ]   [ # 7 ]
RankRankRank
239 berichten
sinds 26.12.2007

Bever = 10% korting op alle artikels op vertoon van OAV-lidkaart en Bever klantenkaart. Die laatste heb je maar in de winkel aan te vragen.

Profiel

Gepost: 16 april 2008 11:44 AM   [ Negeer ]   [ # 8 ]
RankRank
47 berichten
sinds 28.12.2007

Kariboe geeft 10 procent aan aandeelhouders. Ik weet nu niet exact hoeveel zo’n aandeel is, maar in ieder geval heb je het in geen tijd teruggewonnen (het is zeker niet meer dan 25 euro ofzo) en mijn vader heeft er eentje aangekocht een jaar of tien geleden om er toen een aantal zaken te kopen en sinds een paar jaar zeg ik gewoon aan de kassa: “op naam van timmerman” en dan krijg ik de tien procent die m’n vader heeft. dus zeker geen kat in een zak, dat aandeel.
ciao

Signature 

Be Free, Think Free

Profiel

Gepost: 16 april 2008 12:22 PM   [ Negeer ]   [ # 9 ]
RankRankRankRank
358 berichten
sinds 28.12.2007

Bever klantenkaart heb ik al en OAV kaart ook via BPA. K2 heeft idd bevestigd dat er geen Akto te zien zal zijn op de tentenshow. Volgens hen ten vroegste leverbaar half juli. Ze raadden een Mapac Microlight aan, een model gelijkaardig aan de Akto volgens hen. Al ben ik het daar niet helemaal mee eens. Dit tentje is volgens mij veel windgevoeliger, het heeft een bredere binnentent, maar daardoor wel kleinere voortent dus voor mij niet echt interessnat. Dan moet ik miss toch terug de Ringstind eens bekijken. Buitenland is op zich wel een optie, maar ik heb geen visa en blijf toch een beetje argwanend tegenover internetverkoop staat als het om zo’n bedragen gaat.

Op zich is zo’n aandeel van de Kariboe idd niet zo heel veel, maar ik kom daar haast nooit. Alles wat ze daar hebben, hebben ze ook in Bever, K2/Kampeerder en Berghut en die winkels zijn dichter bij dan Leuven of Hasselt.

Signature 

Profiel

Gepost: 16 april 2008 12:54 PM   [ Negeer ]   [ # 10 ]
RankRankRank
164 berichten
sinds 05.01.2008

sorry jonas, normaal gezien had ik het achteraf besteld, zeker omdat ik zoiso 25% krijg en het dus nutteloos is om het op de tentenshow te bestellen… vermits de korting dan al binnen is
maar toen dook het probleem op dat de bestelling tenten pas terug in juli binnenkomt, wanneer ik al lang weg ben. Dus ik kreeg gisteren de keuze ofwel ging ik voor het nieuwe type ofwel voor de akto maar dan moest ik wel toestaan hem dat weekend nog op de tentenshow te laten staan.

Ik hoop dat je nog een oplossing vind!!

Signature 

There is no way to happiness, happiness is the way!

Profiel

Gepost: 16 april 2008 01:20 PM   [ Negeer ]   [ # 11 ]
RankRankRankRank
358 berichten
sinds 28.12.2007

Damn you Ward raspberry

Nu ja ik zal wel zien wat ik nu ga doen. Ik heb Bever eens gecontacteerd of zij er nog ene hebben liggen en als ik daar dan ook 10% krijg heb ik evenveel voordeel. Anders zoek ik wel een andere oplossing Kariboe of miss toch internet verkoop.

Signature 

Profiel

Gepost: 16 april 2008 07:55 PM   [ Negeer ]   [ # 12 ]
RankRankRank
236 berichten
sinds 28.12.2007

en om toch nog even out of the (Hilleberg-)box te denken:
zonder grondig onderzoek lijken deze qua model toch wel sterk op de Akto: de Exped Vela I extrem en de Helsport Ringstind I

ook leuk: moois van MSR of van Lightwave

Signature 

Profiel

Gepost: 16 april 2008 09:00 PM   [ Negeer ]   [ # 13 ]
RankRankRankRank
358 berichten
sinds 28.12.2007

Ik zal zowiezo eens goed rondneuzen op de tentenshow en de Ringstind blijft idd wel een serieuze optie. De Exped vind ik maar een vreemd systeem met die afsluiting.

Signature 

Profiel

Gepost: 16 april 2008 09:33 PM   [ Negeer ]   [ # 14 ]
RankRank
64 berichten
sinds 15.02.2008

Hier in Engeland kan je momenteel een Akto op de kop tikken voor £240. Met dat de wisselkoers nogal uit de hand gelopen is (1 GBP = 1.236 €) wilt dat zeggen dat je een Akto dus op de kop kan tikken voor net onder €300. De site in kwestie is http://www.fieldandtrek.com die op alles momenteel 20% korting geven.

Wie zei er ook al weer dat Engeland duur was?
Nils

Profiel

Gepost: 16 april 2008 09:47 PM   [ Negeer ]   [ # 15 ]
RankRankRank
232 berichten
sinds 28.12.2007

Jonas,

Heb je al geinformeerd bij de andere hillebergverkopers in belgie?
Die link van Nils lijkt ook wel een koopje te zijn en binnen EU dus geen last van invoertaksen (of valt de uk daar ook weer buiten)

Luk

Signature 

Waar ik zal aankomen, weet ik niet. Maar ik zal doorgaan

Profiel

1 van de 4
1