Hiking-info.net

Wie bent u?
Meer... 

2 van de 4
2
Akto Soulo
Gepost: 16 april 2008 09:55 PM   [ Negeer ]   [ # 16 ]
RankRank
64 berichten
sinds 15.02.2008

Nee de Engelse kunnen serieus raar doen maar export / invoertaksen voor binnen de EU hebben ze nog niet wink.

Profiel

Gepost: 17 april 2008 07:49 AM   [ Negeer ]   [ # 17 ]
RankRankRankRank
358 berichten
sinds 28.12.2007
Lukkefluk - 16 april 2008 09:47 PM

Jonas,

Heb je al geinformeerd bij de andere hillebergverkopers in belgie?
Die link van Nils lijkt ook wel een koopje te zijn en binnen EU dus geen last van invoertaksen (of valt de uk daar ook weer buiten)

Luk

Ik heb al eens een mailtje gestuurd naar Bever en zal vandaag ook eens contact opnemen met Trekking in Aalst en Kariboe. Dat internet aanbod uit Engeland lijkt idd zeer aantrekkelijk!

Signature 

Once you are lost in the twilights blue you don’t find the way, the way finds you

Profiel

Gepost: 17 april 2008 09:02 AM   [ Negeer ]   [ # 18 ]
RankRankRankRank
358 berichten
sinds 28.12.2007
Jonas - 16 april 2008 09:13 AM

Dat zou ik wel kak vinden. En die Soulo vind ik niet zo interessant: te duur, te zwaar, ... . Ik wil een Akto godverdomme raspberry. En ik zou nog wel bij Bever kunnen langsgaan, maar als ik kan kiezen tussen 10% korting of geen korting dan weet ik het wel. Ik vind het trouwens een fout van K2 dat ze die dan niet op voorraad hebben. Vorig jaar hingen er ook allemaal kaartjes aan een Akto om te bestellen vermoed ik. Ondertussens weten ze toch wel dat de Akto een populaire tent is, dan kunnen ze toch wel een paar extra exemplaren bestellen tegen dat het tentenshow is.

Mijn excuses voor het off topic gezever grin

Na eens wat beter naar de Soulo gekeken te hebben, ben ik al iets enthousiaster. Qua ruimte is hij ongeveer evenwaardig aan de Akto hij is zelfs iets hoger wat met mijn lengte nog iets beter is. Ik denk alleen wel dat er in de Akto meer ruimte is voor rugzak en dergelijke in de ‘voor’ tent (eigenlijk meer zijtent maar kom grin). Ik ga gewoon met heel mijn rugzak naar de tentenshow en zal dan eens passen.

Er zijn maar twee minpunten aan de Soula de prijs en het gewicht. Het gewicht daar kan ik nog mee leven je hebt dan natuurlijk wel een volledige geodetische tent die de Schotse stormen wss beter verteert dan de Akto. Ik meen me een verhaal van Ivo gelezen te hebben van een gebogen of gebroken tentstok. En dan de prijs, € 600 is wel behoorlijk veel geld voor een solotent. Het blijft natuurlijk wel Hillebergkwaliteit, maar toch het blijft een serieuze hap uit het budget. Langs de andere kant de Lightwave G2 Ultra die ik eerst wou kopen is even duur. Dan blijft er nog een ding over de ventilatie. Het is een nieuw model dus veel gebruikservaringen zullen er nog wel niet zijn die daar iets zinnig over kunnen vertellen, maar het feit dat dit een 4 seizoenstent is, laat vermoeden dat dit niet echt geweldig zal zijn. Enfin ik ga nog eens wat reviews opsnorren. Ik hou jullie op de hoogte in deze soap grin.

Signature 

Once you are lost in the twilights blue you don’t find the way, the way finds you

Profiel

Gepost: 17 april 2008 10:16 AM   [ Negeer ]   [ # 19 ]
RankRankRank
135 berichten
sinds 29.12.2007

Jonas,
wat meer practische informatie en ervaring met de Soulo kan je vinden op Practicalbackpacking.
Overigens vind ik een verschil van 600 gram best wel veel (600 gram = 40% zwaarder). Je moet al absoluut zeker zijn dat je de Soulo gaat gebruiken in stevig winterweer. Voor een beetje winterweer volstaat een Akto ook wel. En dan uiteraard de prijs ook nog.

Om dan inderdaad ook eens iets anders te vernoemen dan Hillerberg, de Terra Nova Laser is misschien ook de moeite van het bekijken waard. Zelfde algemene opzet als de Akto. Naar het schijnt wat langer en hoger dan de Akto en toch iets lichter. Recent werd er nog over gediscussieerd op Backpackinglight compleet met vergelijking met de Akto. Ze hadden de Laser bij Kariboe, maar misschien nu niet meer.

Overigens, als algemene opmerking, op een Duits forum, Outdoorseiten , is recent toch wel wat kritiek te lezen op de kwaliteit van de Hilleberg tenten die blijkbaar toch niet helemaal meer is wat het geweest is. Misschien dat je niet direct moet gaan panikeren, maar een gewaarschuwd man (of vrouw) ....

Signature 

Hike your own hike

Profiel

Gepost: 17 april 2008 10:29 AM   [ Negeer ]   [ # 20 ]
RankRankRank
245 berichten
sinds 26.12.2007

Jonas,
Ik kan Woubeir zijn woorden volgen. Om er nog één bovenop te gooien. Waarom zou je nu de akto verkiezen boven bijvoorbeeld de Helsport Ringstind? Ik heb in deze laatste ook al gelegen en ik denk dat die meerruimte voor iemand met jou lengte een groot verschil uitmaakt.

Profiel

Gepost: 17 april 2008 12:17 PM   [ Negeer ]   [ # 21 ]
RankRankRankRank
358 berichten
sinds 28.12.2007

Bij onze Nederlandse collega’s stond er een tijdje geleden is een draadje van iemand die de Akto en de Ringstind nauwgezet vergeleken heeft. En daar kwam de Ringstind iets minder uit omwillen van:
- het grotere aantal afspanpunten die nodig waren om het grondzeil te verankeren
- niet kunnen regelen van de ventilatie wat wel jammer is want dat systeem van de Stetind was erg goed, maar dat zou nu enkel nog in de extreme serie gebruikt worden

Nu zijn deze aandachtspunten niet onoverkomelijk en ruimte primeert dan toch wel.

Signature 

Profiel

Gepost: 17 april 2008 12:40 PM   [ Negeer ]   [ # 22 ]
RankRankRank
174 berichten
sinds 12.01.2008

Dat draadje kan ik me niet herinneren. Wel de discussie van Roel Alblas die uiteindelijk een Ringstind heeft gekozen.
En op het Duitse forum outdoorseiten.net was een jarenlange discussie “Akto vs. Ringstind” waarbij de Ringstind
iets beter naar voren kwam in ruimte en ventilatie. Maar het is maar een suggestie, wat mij betreft moet
iedereen de tent kiezen die hem/haar het meeste aanspreekt!

Profiel

Gepost: 17 april 2008 12:49 PM   [ Negeer ]   [ # 23 ]
RankRankRankRank
358 berichten
sinds 28.12.2007

Dit is het draadje dat ik bedoel http://www.hiking-site.nl/prikbord/dcboard.php?az=show_topic&forum=133&topic_id=11011&mesg_id=11011&page;=

Ik heb gewoon nog niet zo heel veel ervaring in solotenten en mijn vorige (Stetind) was een kleine miskoop dus nu wil ik echt zeker zijn. Ik heb ook al een materiaal bespreking van de Ringstind 2 gelezen op http://www.hiking-site.nl en deze was toch uitermate positief.

Signature 

Profiel

Gepost: 17 april 2008 08:45 PM   [ Negeer ]   [ # 24 ]
RankRank
59 berichten
sinds 29.03.2008

weer een akto te koop op globetrotter

http://www.globetrotter.de/de/forum/lesen.php?num=7&id=85150&loc=0&thread=85150&area=1

interessant

Profiel

Gepost: 17 april 2008 08:57 PM   [ Negeer ]   [ # 25 ]
RankRankRank
243 berichten
sinds 28.12.2007

also Jonas, vielleicht doch endlich mal dein bestes Schuldeutsch aktivieren und ab geht’s!  raspberry
(viele Deutsche können Gottseidank auch Englisch, oder denken, dass sie es können, oder können es wenigstens schreiben)

Viel Glück!  cool grin

Signature 

seek first to understand and then to be understood (Stephen Covey)

Profiel

Gepost: 18 april 2008 08:08 AM   [ Negeer ]   [ # 26 ]
RankRankRankRank
358 berichten
sinds 28.12.2007

Bever beweert geen weet te hebben van een leveringsprobleem bij Hilleberg en hebben dus nog wat Akto’s in voorraad. Ook Kariboe en Trekking Buitensport hebben nog wat modellen. Ik hoop morgen een Akto te kunnen beizchtigen in Bever en dan volgende week een Ringstind op de tentenshow en dan hak ik de knoop door.

Signature 

Profiel

Gepost: 19 april 2008 11:41 AM   [ Negeer ]   [ # 27 ]
RankRankRankRank
358 berichten
sinds 28.12.2007

Net terug van Bever en de Akto eens goed kunnen bekijken. Het is en blijft een mooi tentje maar als de Ringstind groter is dan kies ik toch voor de Helsport. In de Akto kon ik net rechtzitten maar dan duwde ik met mijn hoofd wel de zeilen tegen elkaar. En het voordeel is dat Ringstind ook in 2 persoons versie bestaat dus daar heb je dan zowiezo al meer ruimte dan in een akto.

Signature 

Profiel

Gepost: 19 april 2008 12:37 PM   [ Negeer ]   [ # 28 ]
RankRankRank
174 berichten
sinds 12.01.2008

Natuurlijk ben ik benieuwd naar je bevindingen. Na het fiasco van mijn tent op het Zoersel-weekend (zie de forum-verslagen),
had ik al bijna een Ringstind gekocht. Maar er schijnt een echte garantie op Exped-tenten te zitten. dus die tent is op weg
naar zijn oorsprong en ik koop nog even niets. En ga nog even tent-loos door het leven! (snik) cool mad

Profiel

Gepost: 19 april 2008 01:29 PM   [ Negeer ]   [ # 29 ]
RankRankRank
243 berichten
sinds 28.12.2007

spannend, zowel de Akto vs Ringstind als de Exped-saga…
Keep us updated!

Signature 

seek first to understand and then to be understood (Stephen Covey)

Profiel

Gepost: 21 april 2008 07:14 PM   [ Negeer ]   [ # 30 ]
RankRankRankRank
358 berichten
sinds 28.12.2007

Jammer dat op de tentenshow enkel de Ringstind 2 zal staan, maar ik was zowiezo al meer aan de 2 dan aan de 1 aan het denken. Iets meer gewicht maar wel ruimer. Heeft er iemand weet van het exacte gewicht? Ik heb op internet al drie verschillende gelezen 1860, 1700 en 1600 g. Uit ervaring weet ik dat Helsport vrij optimistisch is met zijn opgegeven gewicht, maar welke fabrikant is dat niet.

Signature 

Profiel

2 van de 4
2