Hiking-info.net

Wie bent u?
Meer... 

3 van de 4
3
Akto Soulo
Gepost: 21 april 2008 09:26 PM   [ Negeer ]   [ # 31 ]
RankRankRank
236 berichten
sinds 28.12.2007

Ringstind 2: volgens Globetrotter.de weegt-ie zelfs 2.155g.  Als je wat Duits kan, is het wel leuke lectuur om de gebruikerservaringen ("Bewertungen") eens te lezen.

Signature 

seek first to understand and then to be understood (Stephen Covey)

Profiel

Gepost: 21 april 2008 09:37 PM   [ Negeer ]   [ # 32 ]
RankRankRank
168 berichten
sinds 12.01.2008

Dat wordt zelfdoen met een weegschaaltje! ik vind op internet:

Ringstind 1 Rindstind 2
helsport.com 1,4 kg 1,6 kg Opm.: +-10%
carldenig.nl 1,4 kg 1,7 kg
outdoor-discount.com 1,5 kg 1,6 kg
sackundpack.de — 1,87 kg
globetrotter.de — 2155 gr

Jammer dat de site mijn keurige kolommetjes niet overneemt! Of zit er toch ergens een
“spreadsheet” mogelijkheid op?

Profiel

Gepost: 22 april 2008 12:14 AM   [ Negeer ]   [ # 33 ]
RankRankRank
151 berichten
sinds 25.12.2007

Nee, geen spreadsheet wink

Profiel

Gepost: 22 april 2008 07:47 AM   [ Negeer ]   [ # 34 ]
RankRankRankRank
358 berichten
sinds 28.12.2007
Erik R - 21 april 2008 09:26 PM

Ringstind 2: volgens Globetrotter.de weegt-ie zelfs 2.155g.  Als je wat Duits kan, is het wel leuke lectuur om de gebruikerservaringen ("Bewertungen") eens te lezen.

Dat is wel een serieus verschil he tussen het hoogste 2155g en het laagste 1600g. Maar op de website van Helsport zelf reken ze de piketten nog eens apart dus zit jen ook aan 1700g. Nu is mijn duits niet zo geweldig, maar het meeste van die reviews heb ik toch wel begrepen. De gebruikers zijn daar allemaal wel positief dus ik denk dat mijn keuze gemaakt is. Hoeveel hij dan juist weegt zakl ik jullie zondag wel vertellen cheese

Signature 

Once you are lost in the twilights blue you don’t find the way, the way finds you

Profiel

Gepost: 27 april 2008 05:17 PM   [ Negeer ]   [ # 35 ]
RankRankRankRank
358 berichten
sinds 28.12.2007

Net de nieuwe eigenaar van een Ringstind 2 geworden en gewogen op de keukenweegschaal weegt hij alles inclusief 1975 g. Gisteren toch wel een half dagje rondgezworven tussen allerlei tentjes en heb even nog getwijfeld tussen een Lowland Trailrunner, maar deze toch laten afvallen omtrent het hoge gewicht 2300 g en de breedte van de tent. Daardoor heb je natuurlijk wel een zee van ruimte zeker voor de solotrekker, maar in verband met een wildkampeerplekje vinden kan dit weleens problemen scheppen denk ik. Ik heb zelf de Ringstind mogen opzetten want ze waren hem vergeten. Veel ruimer als de Akto maar met twee zou ik er nu toch ook niet echt inkruipen. In geval van noodbivak zou dit nog wel gaan, maar om hier nu weken aan een stuk mee door te brengen lijkt me toch wel wat krap. Maar ideaal als solotent. Ruim, iemand met mijn lengte kan er vlot in rechtzitten. Het enige minpuntje is dat er niet zoveel ruimte is voor de bagage in de buitentent, maar dat valt volgens mij wel op te lossen door alles mee in de binnentent te nemen.

Al bij al ben ik een tevreden man. Volgende week volgt al direct de vuurdoop cool smile

Signature 

Once you are lost in the twilights blue you don’t find the way, the way finds you

Profiel

Gepost: 27 april 2008 05:53 PM   [ Negeer ]   [ # 36 ]
RankRankRankRank
358 berichten
sinds 28.12.2007

Wat ik me wel afvraag. Er zit een reparatiekitje bij met een stukje buitenzijl en een tube seamseal. Is het nodig om nu de naden al te sealen of hoeft dat niet bij nieuwe tenten?

Signature 

Profiel

Gepost: 27 april 2008 06:28 PM   [ Negeer ]   [ # 37 ]
RankRankRank
127 berichten
sinds 29.12.2007

Proficiat. Geniet er van zou ik zeggen. Voor twee personen lijkt het me inderdaad wel nogal krap.
Nu al seam seal gaan gebruiken zal de naden inderdaad beter beschermen, maar je moet nu niet direct gaan verwachten dat die naden direct gaan lekken zoals een zeef. Tenzij misschien bij een heel stevige regenbij. Een kan zeker geen kwaad nu al aan dat werkje te beginnen maar als je het goed wil doen, heb je wel enig geduld nodig.

Signature 

Hike your own hike

Profiel

Gepost: 27 april 2008 07:25 PM   [ Negeer ]   [ # 38 ]
RankRankRank
239 berichten
sinds 26.12.2007

Ook proficiat met uw tent Jonas.
Ik zou de tent niet direct sealen maar afwachten en het pas doen als je uit ervaring ziet dat het nodig kan zijn.
Ik heb mijn akto ook eens gesealed nadat ik een gat moest repareren. Daarvoor lekte hij langs de lus waar je het buitenzeil aan de ingang opgerold aan vast hangt. Elders aan de naden had ik het beter niet gedaan.

Profiel

Gepost: 28 april 2008 10:49 AM   [ Negeer ]   [ # 39 ]
RankRankRank
236 berichten
sinds 28.12.2007

Gefeliciteerd, ongetwijfeld een goede koop.
Ben al benieuwd om op ons volgende event de Akto eens naast de Ringstind te zien staan, kwestie van eens ‘live’ te kunnen vergelijken… grin

Signature 

Profiel

Gepost: 28 april 2008 12:59 PM   [ Negeer ]   [ # 40 ]
RankRankRankRank
358 berichten
sinds 28.12.2007

Dat zou idd wel een interessante test zijn. Mocht er dan nog iemand met een Laser Competition afkomen hebben we ineens de ultieme solotent vergelijking.

Ik heb trouwens ook de Soulo eens bekeken voor de fun en dat is toch echt wel een tent voor winterhikes.

Signature 

Profiel

Gepost: 28 april 2008 06:45 PM   [ Negeer ]   [ # 41 ]
RankRank
42 berichten
sinds 01.03.2008

Ik kan er wel voor zorgen dat er een gewone terra nova laser komt naast te staan.

Deze weegt misschien wel iets meer maar is gelukkig groter. Ze is zeker ruim genoeg voor één persoon, een nadeel is wel dat het even oefenen is om ze recht te zetten.

Profiel

Gepost: 28 april 2008 06:57 PM   [ Negeer ]   [ # 42 ]
RankRankRank
236 berichten
sinds 28.12.2007

Welke is er nu zwaarder?
Volgens de website die je zelf opgeeft, zit de Laser toch wel duidelijk onder het gewicht van de Ringstind.
Of begrijp ik iets verkeerd?

Signature 

Profiel

Gepost: 28 april 2008 07:11 PM   [ Negeer ]   [ # 43 ]
RankRankRank
164 berichten
sinds 05.01.2008

kben vandaag men akto gaan halen, het precies gewicht (all-in) is 1615g, momenteel staat ze buiten
ja in de regen, even testen of er geen valse mensen gaatjes in geprikt hebben op de tentenshow angry
LOL tziet er goed in orde uit in elk geval

Signature 

There is no way to happiness, happiness is the way!

Profiel

Gepost: 28 april 2008 07:19 PM   [ Negeer ]   [ # 44 ]
RankRankRank
127 berichten
sinds 29.12.2007
Erik R - 28 april 2008 06:57 PM

Welke is er nu zwaarder?
Volgens de website die je zelf opgeeft, zit de Laser toch wel duidelijk onder het gewicht van de Ringstind.
Of begrijp ik iets verkeerd?

Ik denk dat Stijn bedoeld dat die wat zwaarder is dan de Laser Competition.
Overigens misschien interessant om inderdaad eens te vergelijken wat elke tent nu weegt. Zelf gewogen en dus niet wat de fabrikant opgeeft. Sommigen lijken namelijk echt last te hebben om correcte massa’s op te geven. Om het wat vergelijkbaar te maken: buitentent, binnentent, stokken, spanlijnen en genoeg piketten om alles af te spannen. Kortom, het minimum wat nodig is om een stormvast tent op te zetten.

Signature 

Hike your own hike

Profiel

Gepost: 28 april 2008 07:29 PM   [ Negeer ]   [ # 45 ]
RankRankRank
236 berichten
sinds 28.12.2007
Woubeir - 28 april 2008 07:19 PM

Overigens misschien interessant om inderdaad eens te vergelijken wat elke tent nu weegt. Zelf gewogen en dus niet wat de fabrikant opgeeft.

absoluut een goed idee; misschien ergens in een overzichtje verzamelen?

Signature 

Profiel

3 van de 4
3