Hiking-info.net

Wie bent u?
Meer... 

4 van de 4
4
Akto Soulo
Gepost: 28 april 2008 07:31 PM   [ Negeer ]   [ # 46 ]
RankRankRank
127 berichten
sinds 29.12.2007

En misschien ook elk onderdeel apart.

PS: iemand die een Nallo 2 heeft, mag dat ook altijd eens doen.

Signature 

Hike your own hike

Profiel

Gepost: 28 april 2008 07:51 PM   [ Negeer ]   [ # 47 ]
RankRank
42 berichten
sinds 01.03.2008

Aan Erik R: ik vergelijk inderdaad , zoals Woubeir al zei, het gewicht van een Laser Competition met het gewicht van de grotere Laser. Misschien ben ik wat te onduidelijk geweest.

Het echte gewicht van een Terra Nova Laser komt overeen met wat de fabrikant opgeeft, namelijk 1420 gram.
Maar Ivo en Luk hebben me onlangs erop gewezen dat de tentharingen, die erbij zitten, eigenlijk onvoldoende zijn. Daarom is het beter om hier stevigere tentharingen voor te kopen, deze zijn volgens het internet 9 gram. Met de andere tentharingen kom ik uit op 1462 gram voor een stormvaste tent. Niet echt veel verschil dus.

Profiel

Gepost: 28 april 2008 08:29 PM   [ Negeer ]   [ # 48 ]
RankRankRank
127 berichten
sinds 29.12.2007

Maar wat zit er dan allemaal in dat gewicht. Is dat 1420 gram met alleen binnen- en buitentent, stokken, scheerlijnen en piketten. Of zit daar nog een reparatieset bij, een handleiding, een tube nadendichter, de opbergzak.
Net daarom dat ik het ook interessant vindt om het gewicht van elke component apart te kennen. Je kan bv. alleen de buitentent opzetten, andere scheerlijnen gebruiken, andere piketten.

Signature 

Hike your own hike

Profiel

Gepost: 28 april 2008 08:58 PM   [ Negeer ]   [ # 49 ]
RankRankRankRank
358 berichten
sinds 28.12.2007

Bij mij is dat binnen- en buitentent, palen en haringen. Reparatiesetje is wel meegeleverd maar heb ik niet mee in het gewicht opgenomen. Dan zal ik wss net op 2 kg uitkomen. Het gewicht dat Helsport op zijn website vermeld is ook zonder haringen. Dat gewicht staat eronder aangegeven en is in werkelijkheid ook meer dan ze beweren.

Signature 

Once you are lost in the twilights blue you don’t find the way, the way finds you

Profiel

Gepost: 28 april 2008 09:04 PM   [ Negeer ]   [ # 50 ]
RankRank
42 berichten
sinds 01.03.2008

In de 1462 gram van een Terra Nova Laser zit:
- tentstok: 158gram + zakje: 8gram
- tentharingen: 108 + zakje: 6gram
- binnen en buitentent (hangen aan elkaar vast) + opbergzak +scheerlijnen: 1140gram

Opgelet: aan de buitentent zitten nog 2 stokjes (+/- 20 centimeter) vastgemaakt. (voor het nut van deze stokjes zie link bovenaan van deze pagina)
Geen reparatieset, handleiding of tube nadendichter. Het gebruik van andere scheerlijnen heb ik nog niet bekeken.

Je kan de tent wel opzetten zonder de binnentent maar aangezien de buiten en binnentent aan elkaar vasthangen, ga ik ze er niet direct afhalen. Het zou wel nuttig zijn om alleen de buitentent te gebruiken als je met 2 gaat trekken met deze tent, zo heb je toch meer plaats om te bewegen. Natuurlijk moet je dan wel de groundsheet (280gram) of een stevig stuk plastiek aankopen.

(Misschien heeft dit niet echt veel meer met de topic-titel te maken, dus als een moderator dit wil verplaatsen, stoor ik me er niet aan)

Profiel

Gepost: 22 mei 2008 02:33 PM   [ Negeer ]   [ # 51 ]
RankRankRank
168 berichten
sinds 12.01.2008

Intussen heb ik een Helsport Ringstind 1 gekocht en die is goed bevallen tussen de sneeuwvelden
van de Vercors. Wel even wennen aan de kleine ruimte!
Vandaag ontving ik een pakket van outdoor-discount.com en dat bleek in te houden een gloednieuwe
Exped Vega tent.. Het heeft dus geholpen om de lekkende tent met begeleidende mail terug te sturen
en de garantie van Exped is daadwerkelijk 5 jaar! Intussen heeft men het Epic doek vervangen door
Ventair, een 3-laags laminaat zoals Goretex, de hulpstokken verbeterd en superlichte hoofdstokken
bijgevoegd zodat het niet meer op trekkingstokken hoeft.
Al met al een staaltje van uitstekende service!

Profiel

Gepost: 22 mei 2008 03:24 PM   [ Negeer ]   [ # 52 ]
RankRankRank
127 berichten
sinds 29.12.2007

ter info, voor het geval het je interesseert: Ventair = eVENT, maar ze mogen het zo niet noemen voor gebruik in tenten.

Signature 

Hike your own hike

Profiel

Gepost: 22 mei 2008 03:34 PM   [ Negeer ]   [ # 53 ]
RankRankRank
236 berichten
sinds 28.12.2007

Knappe service van Exped / outdoor-discount !

Signature 

seek first to understand and then to be understood (Stephen Covey)

Profiel

Gepost: 22 mei 2008 03:58 PM   [ Negeer ]   [ # 54 ]
RankRankRankRank
358 berichten
sinds 28.12.2007

Intussen heb ik een Helsport Ringstind 1 gekocht en die is goed bevallen tussen de sneeuwvelden
van de Vercors. Wel even wennen aan de kleine ruimte!
Vandaag ontving ik een pakket van outdoor-discount.com en dat bleek in te houden een gloednieuwe
Exped Vega tent.. Het heeft dus geholpen om de lekkende tent met begeleidende mail terug te sturen
en de garantie van Exped is daadwerkelijk 5 jaar! Intussen heeft men het Epic doek vervangen door
Ventair, een 3-laags laminaat zoals Goretex, de hulpstokken verbeterd en superlichte hoofdstokken
bijgevoegd zodat het niet meer op trekkingstokken hoeft.
Al met al een staaltje van uitstekende service!

Eens curieus of die uitstekende service dan ook voor hun matjes geldt. Ik wil op een volgende event je ringstind 1 weleens vergelijken met mijn 2. Wss een zee van ruimte meer raspberry

Signature 

Once you are lost in the twilights blue you don’t find the way, the way finds you

Profiel

4 van de 4
4