Hiking-info.net

Wie bent u?
Meer... 

2 van de 4
2
[Nieuws] Lawine scheidt Gavarnie af van de buitenwereld
Gepost: 25 april 2008 09:33 AM   [ Negeer ]   [ # 16 ]
RankRankRank
116 berichten
sinds 29.12.2007
den dzjow - 24 april 2008 10:38 PM

Zijn jullie helderziend ofzo?
Ok, nu gaat de verassing er later af zijn want ik wilde het eigenlijk nog stil houden.

Oeps, heb ik nu de verrassing vergald.  red face

Meteorology Today is zeker een heel goed boek, laat dat duidelijk zijn. Ik ken maar één onderwerp waar in de niet-vakliteratuur een, zeg maar schoonheidsfoutje zich hardnekkig blijft doorzetten en dat is dit foehngedoe.

Noem jij Meteorology Today niet-vakliteratuur? Da’s gewoon honderden pagina’s die over niet anders gaat dan weer en klimaat. En dat was/is uiteindelijk toch ook het handboek voor de cursus Agroklimatologie (waar ik jammer genoeg geen ruimte voor had binnen m’n cursuspakketje; misschien had ik het beter toch gevolgd want het is toch redelijk stevige bedlectuur). M’n versie dateert wel al van 1998 of zo. Staat die fout er in recentere versies nog altijd in?

Signature 

Hike your own hike

Profiel

Gepost: 25 april 2008 10:18 AM   [ Negeer ]   [ # 17 ]
RankRankRank
226 berichten
sinds 26.12.2007
Woubeir - 25 april 2008 09:33 AM

Noem jij Meteorology Today niet-vakliteratuur?

Niet-vakliteratuur… ik heb me slecht uitgedrukt. Ik bedoelde “boeken-niet-bestemd-voor-de-professionele-meteoroloog”. Als je zo’n laatste open slaat krijg je op elke bladzijde minstens een hoop formules, integralen, afgeleiden en nog meer van die dingen die denk ik voor de doorsnee persoon meteen chinees lijken. Meteorology Today is toch vooral een beschrijvend boek dat voor een ietwat breder publiek bestemd is.

Profiel

Gepost: 27 mei 2008 09:41 PM   [ Negeer ]   [ # 18 ]
RankRankRank
226 berichten
sinds 26.12.2007

In feite een vervolg op het vorige bericht.

Stil zit ik te hopen om binnen twee weken met pickel en stijgijzers naar de Alpen te gaan, maar voorlopig slaagt het allemaal dik tegen. Komende juni zal je waarschijnlijk nog steeds op veel plekken kunnen tourskiën (zodra ‘t weer beter is uiteraard).

Profiel

Gepost: 27 mei 2008 10:40 PM   [ Negeer ]   [ # 19 ]
RankRankRank
240 berichten
sinds 28.12.2007

Dat belooft voor de alpine stage begin augustus grin

Signature 

keep walking

Profiel

Gepost: 28 mei 2008 11:52 AM   [ Negeer ]   [ # 20 ]
RankRankRank
295 berichten
sinds 27.12.2007

Ja, tis wel de moeite qua neerslag in de berggebieden dit voorjaar.

Ik denk dat de Pyreneeëngangers (waaronder mezelf) inderdaad stevig rekening moeten gaan houden met de grote hoeveelheden sneeuw. Ward, aangezien je eind juni al vertrekt mss wel enkele lagere routes uitzoeken, ofwel toch wat materiaal meenemen?

Langs de andere kant : een nog besneeuwde Aneto-gletsjer en een waterzekerdere Ordesa, wat wil een mens nog meer smile
En de laatste Pyreneeëngletsjers en de Catalaanse bevolking zeggen ook danku

Profiel

Gepost: 28 mei 2008 12:15 PM   [ Negeer ]   [ # 21 ]
RankRank
64 berichten
sinds 15.02.2008

Ik zeg ook dank u!
Zo’n sneeuwplek hier en daar dat geeft echt het gevoel van in het hooggebergte te zijn. Voor water zal dat inderdaad ook wel mooi meegenomen zijn.
Ik kan niet wachten om te vertrekken :D

Profiel

Gepost: 28 mei 2008 12:17 PM   [ Negeer ]   [ # 22 ]
RankRank
64 berichten
sinds 15.02.2008

Trouwens Joery waar haal jij deze informatie vandaan? Ik heb mij gisteren rotgezocht naar een Engels artikel hierover om naar mijn mede-hikers door te sturen maar vond alleen de info op meteofrance waarmee zij niets zijn!
Cheers

Profiel

Gepost: 28 mei 2008 12:51 PM   [ Negeer ]   [ # 23 ]
RankRankRank
116 berichten
sinds 29.12.2007

Dzjow,
als ik de foto’s op je blog bekijkt, weet ik waar jij wat moet gaan oefenen met riviertjes oversteken cheese

Signature 

Hike your own hike

Profiel

Gepost: 28 mei 2008 04:46 PM   [ Negeer ]   [ # 24 ]
RankRankRank
226 berichten
sinds 26.12.2007

Nog een nieuw foto’tje uit de Franse Alpen met interessante tekst eronder. Morgen gaat een tweede golf met regen beginnen over de Franse Alpen. Er kan weer 150l/m² vallen. Ik vrees dat het daar nog veel erger gaat worden dan het nu al is.

Profiel

Gepost: 28 mei 2008 05:30 PM   [ Negeer ]   [ # 25 ]
RankRankRank
151 berichten
sinds 05.01.2008

Spannend wel grrr wie weet wat er nog overblijft van men geplande route, dat wordt aan elke berghut vragen of bepaalde passages doenbaar zijn of niet, en in uiterste noodzaak als het echt zo erg blijft moet ik misschien wel crampons meenemen. Wat me niet zo eenvoudig lijkt gezien het gewicht er van laat staan het probleem of ze wel op mijn botinnen passen. Pickel lijkt me wat overbodig gezien de wandelstokken die ik meeheb en het feit dat als je echt pickel nodig hebt dat zo’n terein zoiso te steil is om met een trekkersrugzak over te gaan.

Hou me zeker op de hoogte!

Ps: als er nog mensen zijn met goede sites om het weer in de pyreneeen in het oog te houden, laat maar weten, ivo gaf me reeds een goeie maar hoe meer hoe beter

Signature 

There is no way to happiness, happiness is the way!

Profiel

Gepost: 28 mei 2008 05:58 PM   [ Negeer ]   [ # 26 ]
RankRankRank
216 berichten
sinds 28.12.2007

Hoe zit dat op dit moment eigenlijk met die 4m sneeuw op de Brèche de Roland? Ligt die daar nog?  (ik bedoel die 4m, niet de Brèche raspberry )

@ Ward of Ivo: welke is die Pyr-meteo site?

Signature 

seek first to understand and then to be understood (Stephen Covey)

Profiel

Gepost: 28 mei 2008 06:47 PM   [ Negeer ]   [ # 27 ]
RankRankRank
295 berichten
sinds 27.12.2007

Erik, die ligt er zeker nog.
Keerde je langs Brèche de Tuquerouye terug naar Gavarnie? De Franse kant zou ook wel eens erg spannend kunnen worden, eind juli/begin augustus. Volgens mij in elk geval een stuk problematischer dan de Brèche, die is makkelijk te doen, zelfs als er sneeuw ligt.

Profiel

Gepost: 28 mei 2008 07:18 PM   [ Negeer ]   [ # 28 ]
RankRankRank
216 berichten
sinds 28.12.2007

die Tuqer-dinges was wel de bedoeling, maar we zijn vrij om te gaan waar we willen.
Misschien wel een goed idee om dat tegen eind juli nog eens goed op te volgen.

Is de Puerta de Lera (Port Neuf de Pinède, iets oostelijker) eenvoudiger in geval van sneeuw?

Signature 

Profiel

Gepost: 28 mei 2008 07:21 PM   [ Negeer ]   [ # 29 ]
RankRankRank
216 berichten
sinds 28.12.2007

wordt het dan ook iets moeilijker om de lokale topjes op te slenteren?

Welke zijn trouwens mooie uitzichtstoppen daar in de buurt?

Signature 

Profiel

Gepost: 28 mei 2008 10:00 PM   [ Negeer ]   [ # 30 ]
RankRankRank
151 berichten
sinds 05.01.2008

@ Erik dit is de site Meteo

Damn zeg me wa pech zit de perdido der weeral ni in long face  kwil die al een jaar of 5 doen eigenlijk ma tkomt er nooit van.
Iemand een idee of deze haalbaar is met veel sneeuw of is ie dan levensgevaarlijk?

Signature 

There is no way to happiness, happiness is the way!

Profiel

2 van de 4
2