Hiking-info.net

Wie bent u?
Meer... 

1 van de 2
1
lichte tweepersoonstent
Gepost: 22 april 2008 10:17 AM   [ Negeer ]
RankRank
96 berichten
sinds 28.12.2007

we dachten aan de nylon tadpole 23 van TNF, maar daar zit helemaal geen gaas in en ik vrees dat dan wat te warm wordt. en de tadpole met gaas gaat misschien niet veel verschil zijn met de Vector van TNF die ik nu heb.

maar misschien zijn er andere/beter alternatieven.

overspoel me dus maar met jullie ervaringen wink (a.u.b.)

Signature 

wauwie

Profiel

Gepost: 22 april 2008 01:40 PM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
RankRank
38 berichten
sinds 09.04.2008

Je zoekt dus een tent met veel gaas begrijp ik? Ik heb geen ervaring met hun tenten (wel met de slaapmatjes), maar de Big Agnes Seedhouse heeft een binnentent van gaas. En met de huidige dollarkoersen is de prijs goed te doen (veel goedkoper dan Tadpole van TNF). En veel lichter bovendien, 1250 gram tegenover 2130 gram (volgens de websites tenminste).

Profiel

Gepost: 22 april 2008 01:57 PM   [ Negeer ]   [ # 2 ]
Rank
23 berichten
sinds 10.01.2008

Ik heb ook een Tadpole van tnf, en mijn binnetent is toch voor ongeveer 50% van gaas schat ik zo.

edit: Volgens de website van tnf zijn er blijkbaar 2 versies van de Tadpole nu.
Eentje met gaas en eentje zonder. Met een gewichtsverschil van 300 gram ongeveer.

Profiel

Gepost: 22 april 2008 02:31 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]
RankRankRankRank
342 berichten
sinds 28.12.2007

Ik vind die Tadpole maar klein voor twee personen. Waarschijnlijk ben ik wel bevooroordeeld met mijn 198 cm maar toch. Bovendien is de ventilatie niet te regelen dus qua condensvorming zal dat toch ook niet echt optimaal zijn en ik heb het zowiezo al niet voor TNF. Je kunt misschien ook beter een budget aangeven want zo zijn er ontelbaar veel opties natuurlijk.