Hiking-info.net

Wie bent u?
Meer... 

1 van de 2
1
lichte tweepersoonstent
Gepost: 22 april 2008 10:17 AM   [ Negeer ]
RankRank
96 berichten
sinds 28.12.2007

we dachten aan de nylon tadpole 23 van TNF, maar daar zit helemaal geen gaas in en ik vrees dat dan wat te warm wordt. en de tadpole met gaas gaat misschien niet veel verschil zijn met de Vector van TNF die ik nu heb.

maar misschien zijn er andere/beter alternatieven.

overspoel me dus maar met jullie ervaringen wink (a.u.b.)

Signature 

wauwie

Profiel

Gepost: 22 april 2008 01:40 PM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
RankRank
38 berichten
sinds 09.04.2008

Je zoekt dus een tent met veel gaas begrijp ik? Ik heb geen ervaring met hun tenten (wel met de slaapmatjes), maar de Big Agnes Seedhouse heeft een binnentent van gaas. En met de huidige dollarkoersen is de prijs goed te doen (veel goedkoper dan Tadpole van TNF). En veel lichter bovendien, 1250 gram tegenover 2130 gram (volgens de websites tenminste).

Profiel

Gepost: 22 april 2008 01:57 PM   [ Negeer ]   [ # 2 ]
Rank
23 berichten
sinds 10.01.2008

Ik heb ook een Tadpole van tnf, en mijn binnetent is toch voor ongeveer 50% van gaas schat ik zo.

edit: Volgens de website van tnf zijn er blijkbaar 2 versies van de Tadpole nu.
Eentje met gaas en eentje zonder. Met een gewichtsverschil van 300 gram ongeveer.

Profiel

Gepost: 22 april 2008 02:31 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]
RankRankRankRank
342 berichten
sinds 28.12.2007

Ik vind die Tadpole maar klein voor twee personen. Waarschijnlijk ben ik wel bevooroordeeld met mijn 198 cm maar toch. Bovendien is de ventilatie niet te regelen dus qua condensvorming zal dat toch ook niet echt optimaal zijn en ik heb het zowiezo al niet voor TNF. Je kunt misschien ook beter een budget aangeven want zo zijn er ontelbaar veel opties natuurlijk.

Exped heeft bijvoorbeeld tenten waar de binnentent praktisch volledig uit Mesh bestaat zoals de Auriga Mesh,Aries Mesh die behoorlijk licht zijn. Nadeel is volgens mij wel dat met frissere temperaturen je wel rekening zult moeten houden met desnoods een warmere slaapzak.

Verder zijn er zoveel tenten: Hilleberg, Lightwave, Helsport, Terra Nova, Mountain Hardwear, Norddisk, MSR, Marmot, tarptent, ... . Alles zal afhangen van hoeveel je eraan wilt geven, max gewicht.

Signature 

Once you are lost in the twilights blue you don’t find the way, the way finds you

Profiel

Gepost: 23 april 2008 11:57 AM   [ Negeer ]   [ # 4 ]
RankRank
96 berichten
sinds 28.12.2007

de tadpole is iets groter dan de tent die we nu hebben, die (Vector 22 van TNF) is net groot genoeg voor ons beiden. (onze afmetingen: 1,90 en 1,96m misschien hebben wij gewoon minder comforteisen.) ook gaat de vector geen echte regenstormen kunnen doorstaan omdat die gewoon slecht gemaakt is.

de tent zou ni veel meer dan 2.3kg mogen wegen. niet helemaal mesh en niet helemaal niet mesh en de prijs ... euh ... pakt maximaal 300€

volgens de tentenkiezer van de K2 zouden we voor een marmoth nyx moeten gaan, dat ziet er inderdaad goed uit. maar ik zie ook dat het daar dit weekend tentenshow is, dus daar moeten we eigenlijk wel naartoe smile
dat is ook wel het veiligst want sommige tenten zijn dan wel 2 meter lang, maar de eerste 20 cm hangt soms zo schuin dat daar geen hoofd inpast en we zullen toch wel elke lengte-centimeter moeten benutten die er is wink Ik denk zelfs dat het die marmoth nyx gaat worden want wat zie ik hier (http://marmot.com/spring_2008/equipment/tents/backcountry/nyx_2p/overview): 220 cm lang en door de knik in de poles (DAC!!) is er ook 220 cm van bruikbaar smile. zo gemaakt dat er 1 kant nylon is en 1 kant met half mesh, zodat je de dichte kant kan opzetten naar de wind. de max. daar wil ik dan wel 270€ aan geven, denkik.

Signature 

wauwie

Profiel

Gepost: 23 april 2008 12:16 PM   [ Negeer ]   [ # 5 ]
RankRankRank
206 berichten
sinds 28.12.2007

de lightwave T1 Trek bij ]outdoor-discount.com voor 297 euro
en een koopje opnieuw bij outdoor-discount : mountain equipment dragonfly voor 270 ipv 500

en mogelijk nog vele anderen....

Signature 

Waar ik zal aankomen, weet ik niet. Maar ik zal doorgaan

Profiel

Gepost: 23 april 2008 12:37 PM   [ Negeer ]   [ # 6 ]
RankRankRankRank
342 berichten
sinds 28.12.2007
eev - 23 april 2008 11:57 AM

volgens de tentenkiezer van de K2 zouden we voor een marmoth nyx moeten gaan, dat ziet er inderdaad goed uit. maar ik zie ook dat het daar dit weekend tentenshow is, dus daar moeten we eigenlijk wel naartoe smile.

Mij zul je waarschijnlijk wel zien rondhangen tussen de Helsportjes smile

Signature 

Once you are lost in the twilights blue you don’t find the way, the way finds you

Profiel

Gepost: 23 april 2008 12:38 PM   [ Negeer ]   [ # 7 ]
RankRank
64 berichten
sinds 15.02.2008

In de dragonfly zit niet al te veel gaas in, dat is een stevige 3 - seizoenstent (wel een koopje, aangezien de normaalprijs op het vasteland dus blijkbaar 500 euro is voor die tent!)

Als je echt veel gaas wilt zou ik aanraden naar Mountain Hardware tenten te kijken. Normaal gezien zijn de Amerikaanse tenten van veel gaas en een flysheet dat minder laag komt dus met meer verluchting.

Een voorbeeld
Lijkt hard op de Tadpole maar dus een en al gaas, en weegt slechts 1.5 kg wink

Nils

Profiel

Gepost: 23 april 2008 07:47 PM   [ Negeer ]   [ # 8 ]
RankRankRank
194 berichten
sinds 28.12.2007
Lukkefluk - 23 april 2008 12:16 PM

en een koopje opnieuw bij outdoor-discount : mountain equipment dragonfly voor 270 ipv 500

en mogelijk nog vele anderen....

zelfde werd zopas op eBay verkocht voor 180 Pond (zie hier) zijnde 224 Euro.
moet dus wel te vinden zijn voor weinig geld.
misschien einde reeks?

Signature 

seek first to understand and then to be understood (Stephen Covey)

Profiel

Gepost: 30 april 2008 10:24 AM   [ Negeer ]   [ # 9 ]
RankRankRank
105 berichten
sinds 28.12.2007

ik heb en tadpole (met gaas) en spreek uit ervaring dat ze wel degelijk te klein is om met 2 personen en materiaal in te overnachten, zeker omdat je altijd ervoor moet zorgen dat de binnentent de buitentent niet raakt anders krijg je water binnen…
en ik weet niet hoe de anderen het doen want ik vind de tent zelfs wat aan de kleine kant en ben (slechts) 1,85m
voor de rest ben ik er wel tevreden van, ideaal voor solo-trekking als je het mij vraagt grin (maar wel een beetje (te) duur in de winkel, ik denk dat er betere prijs/kwaliteit alternatieven bestaan)

Signature 

Live young, stay young!
current mission: ?

Profiel

Gepost: 12 mei 2008 08:54 AM   [ Negeer ]   [ # 10 ]
RankRank
96 berichten
sinds 28.12.2007

wij hebben niet veel ruimte nodig, behalve dan in de lengte en dat hebben we nu gevonden bij K2 in de

LIGHTWAVE G2 ULTRA : http://www.lightwave.uk.com/en/tent_g2ultra.php

we waren er pas op de tentenshow opgekomen dat gewone PU-gecoatte tenten geen 5 maanden in de zon kunnen staan of ze zijn al zo goed als versleten.
voor de freaks onder u: de ultra heeft een siliconecoating aan beide kanten en elk vezeltje van de buitentenstof is nog eens gesiliconiseerd voor ze geweven werden. jawadde. enniweej, nu kunnen we ze na de reis ook nog gebruiken dus. de rugzakken kunnen in het voortentje als ze op elkaar liggen. de matjes kunnen achteraan nog net naast elkaar liggen en vooraan is er iets meer plaats. we kunnen net languit liggen, met ons haar net niet tegen de voordeur smile nbtje zoals elke tent dus. de ventilatie is niet erg veel, maar nog net genoeg denek ik.

(ik vraag me net af: mensen die groter zijn dan 1,94m, hoe doen die dat dan?)

we hebben er ook nog een footprint bij. totaal gewicht is dan 2,5 kg, iets meer dus dan gepland. maar allebei onze rugzakken wegen 12 kg, dus dat zit snor.
met 20% korting hebben we 467€ betaald, prijs is wel OK. (we gingen eerst voor de G2 Trek, maar daar kregen we maar 10% korting op en dan was het verschil met de ultra aan 20% niet groot.) dat is dan minder dan een maand huur in ons oude appartment, voor 5 maanden onderdak.

de tadpole was iets kleiner denk ik en bij het minste zuchtje wind zat de buitentent tegen de binnentent. terwijl we nu van die schuimproppen hebben aan de lange kanten.  de marmoth nyx had hetzelfde probleem en die was er enkel met PU-coating. (wij hebben daar toruwens de marmoth widi zien staan: wat een megastoer tentje!!! )

ZO, en overmorgen vertrekken we dan, EINDELIJK, alles te volgen op evarne.wordpress.com

Signature 

wauwie

Profiel

Gepost: 12 mei 2008 08:59 AM   [ Negeer ]   [ # 11 ]
RankRankRankRank
342 berichten
sinds 28.12.2007

Veel plezier met het tentje. Een review na het grote avontuur is altijd welkom. Ben benieuwd naar jullie belevenissen cool smile

Signature 

Profiel

Gepost: 12 mei 2008 10:40 AM   [ Negeer ]   [ # 12 ]
RankRank
66 berichten
sinds 26.01.2008

Veel plezier op jullie tocht!

eev - 12 mei 2008 08:54 AM

Zeer geschikte tent voor lange mensen lijkt mij de Kaitum 2 van Hilleberg: tunneltent met 2 voortenten, dus een binnenruimte met verticale wanden en een lengte van 220cm (breedte 140), weegt natuurlijk wel wat meer: 2,7kg…

Signature 

“Do not mess with the forces of nature, for thou art small and biodegradable!” - Greenpete

Profiel

Gepost: 12 mei 2008 01:25 PM   [ Negeer ]   [ # 13 ]
RankRankRank
219 berichten
sinds 28.12.2007

Veel amusement op jullie onderneming. Geniet ervan.

Signature 

keep walking

Profiel

Gepost: 12 mei 2008 03:32 PM   [ Negeer ]   [ # 14 ]
RankRankRankRank
342 berichten
sinds 28.12.2007
Lasse - 12 mei 2008 10:40 AM

Veel plezier op jullie tocht!

eev - 12 mei 2008 08:54 AM

Zeer geschikte tent voor lange mensen lijkt mij de Kaitum 2 van Hilleberg: tunneltent met 2 voortenten, dus een binnenruimte met verticale wanden en een lengte van 220cm (breedte 140), weegt natuurlijk wel wat meer: 2,7kg…

Om over de prijs nog maar te zwijgen.

Signature 

Profiel

Gepost: 13 mei 2008 09:49 AM   [ Negeer ]   [ # 15 ]
RankRank
96 berichten
sinds 28.12.2007

ja en dat is natuurlijk een tunneltent. probeer dan maar es op de rotsen te gaan staan. allez, het zal wel lukken misschien, maar onze voorkeur gaat toch uit naar freestanding tenten.
dus echt lange mensen kunnen dan enkel een tunneltent kopen, eigenlijk? er was bij eureka ook nog een ‘fietstent’ die wel heel ruim lag, maar dan 3,3 kg ... :s

Signature 

wauwie

Profiel

1 van de 2
1