Hiking-info.net

Wie bent u?
Meer... 

2 van de 3
2
slaapmatjes
Gepost: 03 mei 2008 06:22 PM   [ Negeer ]   [ # 16 ]
RankRankRankRank
345 berichten
sinds 28.12.2007
jap@a - 02 mei 2008 09:57 AM

Zitten hier eigenlijk nog exped gebruikers? En Jonas geven zij dan niks van garantie?

Ik zat natuurlijk net buiten de garantietermijn. Heb dit weekend weer op mijn exped geslapen en als ik hem keihard opblaas dan slaap ik meestal wel goed tot de ochtend, maar ja dat is natuurlijk geen optie die ik lang ga blijven hanteren. Als er iemand een groot zwembad ter beschikking heeft om de fit te zoeken dan hoor ik het graag cool smile

Signature 

Once you are lost in the twilights blue you don’t find the way, the way finds you

Profiel

Gepost: 03 mei 2008 07:01 PM   [ Negeer ]   [ # 17 ]
RankRank
44 berichten
sinds 14.02.2008

Hoe lang heb je eigenlijk garantie op Exped matjes? (vind het niet direct terug op hun site)

Profiel

Gepost: 04 mei 2008 03:46 PM   [ Negeer ]   [ # 18 ]
RankRank
51 berichten
sinds 28.12.2007

Ik ben net terug van mijn 4 daagse fietstocht.
De eerste nacht heb ik geslapen in een Vaude Campo , heel ruim voor 2. Het z-lite matje sliep goed genoeg, maar op de rug slapen is toch bijna een vereiste. Op je zij heb je duidelijk minder comfort dan op een dik luchtbedje. Ik schoof er niet af maar de vouwen zijn wel soms lastig als je het goed wil leggen.
De twee volgende nachten sliep ik in mijn helsprot stetindje. Daar had ik veel minder plek en was het vouwgedoe ff lastig. Mijn slaapzak werd een beetje vochtig aan het voeteinde en op mijn rug slapen ging heel goed. In een 1persoonstentje is op je zij slapen altijd al lastiger.
De derde nacht had ik me voorzien op de vouwen en ging het een pak beter. Ik sliep wel slechter omdat er een licht vrij vlakbij brandde.
Het isolerend vermogen van de z-lite is zeker goed genoeg. Het was ‘s nachts een graad of 10. Mijn slaapzak was lekker warm.
Misschien nog een algemene tip.
Ik had de laatste nacht lekker warm in de slaapzak en sliep enkel in mijn onderbroek. Ik plakte zowat in de slaapzak. Dan heb ik mijn merino t-shirtje aangedaan (bodyfit 150) en ik heb geen last meer gehad van dat plakkende gevoel. Ik heb die t-shirt 3dagenen nachten aangehad en stinken doet ie niet smile.

Profiel

Gepost: 05 mei 2008 08:01 AM   [ Negeer ]   [ # 19 ]
RankRankRankRank
345 berichten
sinds 28.12.2007
jap@a - 03 mei 2008 07:01 PM

Hoe lang heb je eigenlijk garantie op Exped matjes? (vind het niet direct terug op hun site)

1 jaar veronderstel ik

Signature 

Once you are lost in the twilights blue you don’t find the way, the way finds you

Profiel

Gepost: 05 mei 2008 08:10 AM   [ Negeer ]   [ # 20 ]
RankRankRank
156 berichten
sinds 12.01.2008

Mis Jonas! Gelukkig is het vijf jaar. Dat had ik toevallig opgezocht toen ik er eentje wilde kopen.
Maar ik vond de Exped donsmat te dik en te lawaaiig!

Profiel

Gepost: 05 mei 2008 12:16 PM   [ Negeer ]   [ # 21 ]
RankRankRankRank
345 berichten
sinds 28.12.2007
boelo - 05 mei 2008 08:10 AM

Mis Jonas! Gelukkig is het vijf jaar. Dat had ik toevallig opgezocht toen ik er eentje wilde kopen.
Maar ik vond de Exped donsmat te dik en te lawaaiig!

Waar heb je dat dan gevonden?

Signature 

Profiel

Gepost: 05 mei 2008 01:24 PM   [ Negeer ]   [ # 22 ]
RankRankRank
156 berichten
sinds 12.01.2008

Hallo Jonas! Ik had dit in de folder gezien. Maar het staat ook op de website(zelfde tekst) en wel onder
de inleiding van Isomatten/sleeping mats en dan de laatste regel. Site is http://www.exped.com

Profiel

Gepost: 07 mei 2008 08:16 PM   [ Negeer ]   [ # 23 ]
RankRankRankRank
345 berichten
sinds 28.12.2007

Vandaag matje terug binnen gebracht bij de K2. We zullen zien wat er uitkomt.

Signature 

Profiel

Gepost: 08 mei 2008 09:13 AM   [ Negeer ]   [ # 24 ]
RankRank
44 berichten
sinds 14.02.2008

hou ons op de hoogte ben wel benieuwd

Profiel

Gepost: 08 mei 2008 10:35 AM   [ Negeer ]   [ # 25 ]
RankRankRankRank
345 berichten
sinds 28.12.2007

Ik hoop het ook dat er iets aan gedaan kan worden, want nu weer een nieuw matje zie ik toch niet echt zitten. Vrees alleen dat het wel even zal duren. Zo kunnen we ineens eens bekijken hoe de service van Exped is.

Signature 

Profiel

Gepost: 12 mei 2008 08:59 AM   [ Negeer ]   [ # 26 ]
RankRankRank
101 berichten
sinds 28.12.2007

ik heb een prolite 4 van thermarest en die is puik voor mijn gebruik. (683g valt ook goe mee)
daarvoor had ik een trail weet ik veel van thermarest, ook wel goed, maar groter en zwaarder dan de prolite.

en ja, mijn hielen liggen er altijd over. net zoals in de meeste ho(s)telbedden in frankrijk, spanje, italië en heel afrika.

Signature 

wauwie

Profiel

Gepost: 12 mei 2008 09:56 AM   [ Negeer ]   [ # 27 ]
RankRank
45 berichten
sinds 28.12.2007

Ik gebruik een exped downmat 7, voor mij echt een ideaal ding. maar een paar gram zwaarder dan de prolit’s van TAR, veel comfortabeler en veel warmer, waardoor ik een lichtere slaapzak meeneem, aangezien ik vooral kou heb aan m’n rug, niet zozeer aan m’n buik (ben een rugslaper).
Voor warmere zomerdagen en bij vrienden gaan slapen gebruik ik een nylon-achtig luchtmatrasje (zelf op te blazen, maar neemt bijna geen moeite in beslag), slaapt lekker comfortabel en is ongeveer 600 gram, ik zou echt niet weten waar het ooit gekocht geweest is, want het zakje ervan ben ik kwijt...maar ineens vond ik het in de kelder en ben er zeer tevreden van.

Signature 

Be Free, Think Free

Profiel

Gepost: 14 mei 2008 08:20 PM   [ Negeer ]   [ # 28 ]
Rank
1 berichten
sinds 14.05.2008

Ik was serieus aan het overwegen om een Exped Downmat te kopen tot ik hier op het forum kwam. Blijkbaar zijn de meningen over deze slaapmatjes verdeeld? Ik las ergens iets over “lawaaierig”, wat moet ik me daarbij voorstellen? En dat oppompsysteem, is dat een beetje handig?

Profiel

Gepost: 14 mei 2008 08:40 PM   [ Negeer ]   [ # 29 ]
RankRank
45 berichten
sinds 28.12.2007

Ik bezit hem nu reeds driekwart jaar ofzo en ben er hele tevreden van. Die “lawaaerigheid” heb ik precies niet, ik slaap er echt geruisloos op en in tegenstelling tot mijn vroegere matjes slaap ik echt heel snel in en slaap ik echt door, waardoor je toch wat meer energie hebt de volgende dag, dat is voor mij zelfs nog het grootste voordeel!
Het oppompen leek me in het begin ambetant, maar eerst wat oefenen en dan weet je exact hoelang het duurt(niet zo lang) en dan moet je er gwn een gewoonte van maken dat je (in tegenstelling tot met andere matjes mss of met je reisgenoten) gelijk met de tent op te zetten je je matje al klaarmaakt(en slaapzak uitrolt) zodat die zich lekker kan zetten(veertjes plaats laten innemen) net zoals bij je slaapzak, zodat je dit niet meer vlak voor het slapen moet doen.
Even ene vraagje vr exped gebruikers: is het normaal dat je na een tijdje in het midden van de mat zo weinig “dikte” voelt wnr hij leeg is? ik denk dan dat er minder dons hier is en schuud er een beetje mee, mr dit helpt niet zo fel… iemand hier ook last van, of iemand hier oplossingen voor?
groetjes
Servaes

Signature 

Be Free, Think Free

Profiel

Gepost: 15 mei 2008 07:41 AM   [ Negeer ]   [ # 30 ]
RankRankRankRank
345 berichten
sinds 28.12.2007

Buiten het feit dat hij nu lek is (valt nog af te wachten wat daar aan gedaan kan worden) ben ik er wel heel content van hoor. En die lawaaierigheid snap ik toch ook niet zo goed. Ok het kraakt een beetje maar lawaai? Het is nu niet dat dat u uit uwe slaap haalt hoor. Voor mij zijn de grootste voordelen het ongeëvenaarde slaapcomfort, feit dat je een lichtere slaapzak kunt meenemen (donsmat isoleert veel beter). Nadeel het gewicht en de prijs (vergeleken met een therm-a-rest is mijn DLX 9 toch wel iets duurder, bij kleinere modellen is het verschil kleiner).

Het oppompen is gewoon wennen. In het begin is het wat zoeken maar eens je het door hebt gaat dit vrij vlot. Tegenwoordig zijn er ook matjes waarbij de pomp in de mat is geïntegreergd en tevens dienst doet als hoofdkussen. Het model van Ajungilak is er zoeen en ik dacht dat exped ook zo een paar heeft, maar daar ben ik niet zeker van. Nu mocht mijn matje echt niet meer te herstellen zijn dan koop ik gewoon een nieuw denk, want ze zlapen echt geweldig. Dan zou ik miss wel een kleiner model overwegen omdat ik praktisch toch altijd met opgetrokken benen slaap.

Signature 

Profiel

2 van de 3
2