Hiking-info.net

Wie bent u?
Meer... 

3 van de 3
3
slaapmatjes
Gepost: 15 mei 2008 09:14 AM   [ Negeer ]   [ # 31 ]
RankRank
33 berichten
sinds 14.02.2008

Tegenwoordig zijn ze allemaal met geïntegreerde pomp behalve de Down-vulling, die zijn nog steeds met de opblaaszak. Maar ik vind die minstens zo handig dan de de pomp (zeker bij de niet DLX-modellen vind ik de ingebouwde pomp niet zo super).

Profiel

Gepost: 25 juni 2008 06:10 PM   [ Negeer ]   [ # 32 ]
RankRankRankRank
342 berichten
sinds 28.12.2007

Gisteren bericht gekregen van de K2 en vandaag nieuw matje gaan halen. Toch wel goeie service van Exped smile.

Signature 

Once you are lost in the twilights blue you don’t find the way, the way finds you

Profiel

Gepost: 17 juli 2008 11:22 AM   [ Negeer ]   [ # 33 ]
Rank
4 berichten
sinds 31.01.2008

Ik ben, in opdracht van mijn vader, op zoek naar een nieuw slaapmatje nadat ons vorige exemplaar (prolite 4) op een jammerlijke wijze werd ontvreemd. Nu aangezien mijn vader een niet zo geweldige rug heeft, en Servaes zo stoeft over de Exped matjes, was ik hier eens naar gaan horen bij KAriboe. Nu hebben ze ook de SYNMAT serie, die dezelfde voordelen heeft als de DOWNMAT, maar zoals de naam al doet vermoeden, een vulling heeft die niet van dons is maar wel synthetisch (vergelijkbaar met vulling synthetische slaapzakken). Aangezien deze versie toch een 50 tal euro goedkoper is, vroeg ik me af of iemand hier ervaring mee heeft…

Als nadelen ten opzicht van de donzen versie, zie ik enkel het isolerend vermogen (-24 ipv -17 °), het gewicht (een kleine 100 g) en een miniem verschil in pakvolume...verwaarloosbare zaken, zo lijkt mij!

Iemand bedenkingen hierbij?

Profiel

Gepost: 17 juli 2008 05:35 PM   [ Negeer ]   [ # 34 ]
RankRankRankRank
342 berichten
sinds 28.12.2007

Ik ben ook wel content van de donsmat, maar geen ervaring met de synmat dus. Toen ik mijn matje kocht hadden ze enkel donsmatten in de K 2. Op zich lijkt het verschil mij ook verwaarloosbaar, je moet zelf een beetje uitmaken waar je meer belang aan hecht: gewicht of isoleervermogen. Al zal het volgens mij nu niet zoveel schillen.

Signature 

Once you are lost in the twilights blue you don’t find the way, the way finds you

Profiel

Gepost: 18 juli 2008 09:40 AM   [ Negeer ]   [ # 35 ]
RankRank
38 berichten
sinds 09.04.2008

Ik heb zelf geen exped matje, maar ook een opblaas matje met synthetisch isolatispul. Van het merk BigAgnes, online besteld uit de VS. Deze bevalt mij uitstekend.

Profiel

Gepost: 12 augustus 2008 12:50 PM   [ Negeer ]   [ # 36 ]
Rank
11 berichten
sinds 19.02.2008

Mijn bigagnes is ook aangekomen.
Volgende maand de eerste echte test in zweden.
Gewicht is 650 g inclusief zakje, r waarde zou 4,1 zijn en het pakvolume is zeer klein.
Het is een mummymodel van 183cm lang, 6cm dik met synthetische isolatie.
Ik laat nog wel iets horen als ik hem beter heb kunnen testen.

Profiel

3 van de 3
3