Hiking-info.net

Wie bent u?
Meer... 

Scoutstenten jinkamp
Gepost: 16 mei 2008 12:25 PM   [ Negeer ]
Rank
21 berichten
sinds 28.12.2007

Hey,

Heb hier al gelezen dat er verschillende leden lid zijn van de scouts, daarom vroeg ik mij af als jullie op kamp gaan met de jin, welke tenten jullie daarvoor hebben/gebruiken.

Zijn dat tenten eigendom van de scoutsgroep of van jullie leden?

Wij gaan namelijk dit jaar naar corsica en hebben nog maar 2 tenten voor 18 man en dus opzoek naar een oplossing en vroegen ons af hoe jullie dit doen.

Alvast bedankt

Gr Jelle

Profiel

Gepost: 16 mei 2008 03:05 PM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
RankRankRankRank
333 berichten
sinds 28.12.2007

Lenen of huren. Je kunt natuurlijk altijd de leden vragen van de tenten die zij hebben, maar je kunt natuurlijk moeilijk verwachten dat ze zelf tenten gaan afscaffen.

Signature 

Once you are lost in the twilights blue you don’t find the way, the way finds you

Profiel

Gepost: 16 mei 2008 03:38 PM   [ Negeer ]   [ # 2 ]
Rank
9 berichten
sinds 19.02.2008

Wij hebben destijds tenten gehuurd bij de kariboe in hasselt. Nu trax.
Goeie kwaliteit en niet te duur.
aanrader

Profiel

Gepost: 16 mei 2008 04:31 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]
Rank
23 berichten
sinds 10.01.2008

Ligt eraan wat de bedoeling is lijkt me.
Als jullie met een busje of iets dergelijks naar daar gaan en niet echt plannen om rond te trekken zou ik gewoon een patrouille tent meenemen, das trouwens ook véél gezelliger wink
En als het echt om rond te trekken is vragen we ook altijd dat de leden zelf zorgen voor een tent, maar het heeft zich nog nooit voorgedaan dat er tenten te weinig waren of iets dergelijks.
Als je ze nog veel gaat gebruiken kunnen ze misschien met de groepskas aangekocht worden?

Profiel

Gepost: 16 mei 2008 04:50 PM   [ Negeer ]   [ # 4 ]
Rank
21 berichten
sinds 28.12.2007

Gaan deel van de mare a mare nord doen(corte tot moriani plage) dus patrouille tenten vallen dus af.  Hebben onze leden gevraagd en die hadden enkel maar grote tenten en kleine tenten maar die wegen meer als 8kg dus is geen optie.

Op net vind ik enkel verhuur van tenten bij K2 en berghut en toch aan de prijzige kant.

Welke tenten nemen (naam, merk, ...) jullie zoal mee op scoutskamp?

Profiel

Gepost: 17 mei 2008 10:51 AM   [ Negeer ]   [ # 5 ]
Rank
23 berichten
sinds 10.01.2008

8 kg voor met 3 of 4 personen te dragen is toch ook weer niet zoveel hé
Naar mijn mening is dat goed te doen. Een beetje afzien kan nooit kwaad wink

In de scoutsshop verkopen ze op dit moment overschot tenten van de Jamboree vorig jaar.
Een 3 persoonstent voor 55 euro, maar ze weegt ook weer wel 8kg.
Of de Montana 3 uit de scoutsshop misschien, 70 euro voor 3 personen en ongeveer 6kg.

Persoonlijk zou ik toch gewoon tenten van leden lenen, ook al zijn ze misschien wat zwaar.
Als je zoiets als groepsaankoop doet gaat da echt maar half zo lang mee.
En je gebruikt voor de rest ook wel bijna niet denk ik.

Profiel