Hiking-info.net

Wie bent u?
Meer... 

wandelen in Slovenië
Gepost: 16 mei 2008 02:06 PM   [ Negeer ]
Rank
8 berichten
sinds 23.01.2008

Hallo,

Een tijdje terug is het idee ontstaan om de grote vakantie (in de nazomer, in augustus/september) in Slovenië door te brengen. Graag zou ik willen weten of er hier mensen zijn die eerder in Slovenië zijn geweest en mooie plekjes kunnen aanraden om te wandelen, kamperen, etc… Of tips hebben waar ik op het internet hier informatie over kan vinden, en dan vooral over andere gebieden dan de Triglav, want daar is nog wel wat over te vinden. Zijn er ook meerdaagse huttentochten mogelijk in het Triglav gebied of elders?

Profiel

Gepost: 19 mei 2008 09:23 AM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
Rank
23 berichten
sinds 10.01.2008

Hoi Marga,

Ik heb vorig jaar de 2 eerste weken van juli doorgebracht in slovenië, meerbepaald in de streek rond Bovec.
En om eerlijk te zijn, het is er echt overal even prachtig! Er zijn wandelmogelijkheden in overvloed.
Campings zijn er talrijk, de ene nog mooier gelegen als de andere.
Ook hutten zijn er voldoende in de omgeving van Bovec, maar over prijs/openingstijden/reservatie en dergelijke ben ik niet op de hoogte omdat we er geen gebruik van hebben gemaakt. Een meerdaagse huttentocht is dus zeker mogelijk!
In het gebied van de Triglav zijn we niet geweest, dus daar kan ik je ook niet veel over vertellen.
Maar je hoeft zeker niet persé naar de triglav om van al het moois van slovenie te kunnen genieten!

Op de website van Bovec kan je heel wat informatie terugvinden:http://www.bovec.si/en/
Onderandere een lijst met de hutten uit de buurt.
Als je nog vragen hebt, laat je gaan wink

Groete,
Willem

Profiel

Gepost: 22 mei 2008 04:31 PM   [ Negeer ]   [ # 2 ]
RankRank
96 berichten
sinds 28.12.2007

het regent in slovenie, kaka!!!

(nee, maar heus: het is hier geweldig schoon en we moeten nog eaan de bergen beginnen. er ligt nu nog wel een meter sneeuw)

Signature 

wauwie

Profiel

Gepost: 30 mei 2008 11:20 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]
RankRankRank
219 berichten
sinds 28.12.2007

http://evarne.wordpress.com/2008/05/29/bovec-paragliden-raften-canyoning/

Eva en Arne zijn zich precies rot aan het amuseren daar.  cool smile

Signature 

keep walking

Profiel

Gepost: 31 mei 2008 01:21 PM   [ Negeer ]   [ # 4 ]
Rank
8 berichten
sinds 23.01.2008

Hoi Eva en Arne,

Wat een gave tocht zijn jullie aan het maken. Hebben jullie ook al foto’s op de site gezet? Ik zal jullie zeker blijven volgen om te lezen wat er allemaal te doen en te zien is in Slovenië

Groeten,

Marga

Profiel

Gepost: 31 mei 2008 01:24 PM   [ Negeer ]   [ # 5 ]
RankRankRank
276 berichten
sinds 27.12.2007

Hun fotos staan hier

Profiel

Gepost: 04 juni 2008 07:50 PM   [ Negeer ]   [ # 6 ]
Rank
3 berichten
sinds 04.06.2008

Dag Marga,

Ik ben 2 maal naar Slovenië geweest en kan beamen dat het noordwesten van het land een bijzonder mooi streeks is. Je kan er fantastische tochten maken en redelijk goedkoop eten & slapen...maar met wildkamperen moet je wel uitkijken. Daar kijkt men streng op toe, ook in de hogere regio’s. In de berghutten is er steeds een goedkoop en lekker dagmaal te krijgen en alle kleine dorpen beneden hebben wel een superette (erfenis uit een vroegere periode).

Wat betreft aan te raden regio’s kan ik je dit suggereren:

1: Triglav National Park (Triglavski Narodni Park): De Triglav zelf is een must voor elke actieve Sloveen, dus is het er ook vaak druk (zelfs met file’s op de stukjes met zekering). Maar rond de Triglav zijn er tal van mooie toppen die ook absoluut wandelplezier garanderen: Crna Prst, Debela Pec,Vogel, Vrsic..net allemaal onder de 2000m. Er zijn behoorlijk wat hutten, vaak open tot eind september of eind oktober.

2: Kamnikse Alpen ( Kamnisko Savinjske Alpe): gelegen ten zuiden van de Oostenrijkse grens. Een kleiner gebied maar met pareltjes als: Velika Planina, Kamnisko Sedlo, Logarski Dolina.

3: Het lagere deel tussen Vrsic-Boves-Kobarid-Tolmin is ook heel mooi wandelgebied

De Sloveense Toeristische Dienst geeft een mooie brochure uit over Hiking in Slovenia (in het Engels) en op de officiële site is er een interactieve kaart waarmee je overal kan rondsnuffelen (bv alle watervallen bekijken)
Voor de tochten gebruikte ik de kaarten van Planinska Zveza Slovenije. Deze zijn recent en vrij correct. De schaal is wel 1:50000, maar dat leverde geen probleem op. De routes worden goed aangegeven met rood-witte doelwit-tekens of steenmannetjes. De naambordjes zijn wel eens verwarrend. Op de achterkant van deze kaarten staan ook alle berghutten of bergboerderijen op, met openingsperiode en telefoonnummer voor reservatie.

Profiel