Hiking-info.net

Wie bent u?
Meer... 

1 van de 3
1
Bivaktocht omgeving Gedinne 5-6 juli: Wie gaat mee?
Gepost: 16 mei 2008 07:44 PM   [ Negeer ]
RankRank
67 berichten
sinds 28.12.2007

Hallo iedereen,

Het is weer zover. Ik heb weer een (pittig) tochtje in elkaar gestoken. Deze keer in samenwerking met de Ronsers (http://www.ronsers.be). Voordeel is dat ik nu verzekerd ben als er iets gebeurt waarvoor ik aansprakelijk ben.

Hier de tochtbeschrijving:

Gedinne ligt op een boogscheut van de noordelijke Semois en de Franse grens. Dit is één van meest ongerepte stukken natuur in België. Niet voor niets zijn hier enkele ecologisch zeer waardevolle gebieden beschermd. Het is een streek van uitgestrekte wouden, kleine veengebieden en kabbelende bosriviertjes. Ideaal terrein voor een zomerse bivaktrektocht.

Zaterdag – 33km

Om 9u31 komt de trein vanuit Dinant in het station van Gedinne toe. Wie met de auto komt, kan hier kosteloos parkeren. Eerst wandelen we enkele kilometers naar het dorp waar de gegadigden verse koffiekoeken of brood in een bakkerijtje kunnen kopen. Via de vallei van de Houille en het gehuchtje Custine duiken we het resoluut het bos in. Via de Fagne de l’Abîme, bereiken we het plateau de la Croix Scaille. Daar kunnen we de 60m hoge Tour du Millénaire beklimmen; de uitzichttoren staat op het 4de hoogste punt van België (503m). (Voorlopig is de toren gesloten maar hopelijk tegen dan weer open...)

Over de Franse grens, slaan we een legale bivak op in een bebost riviervalleitje. Als het weer wat meer zit, kunnen we onder de blote sterrenhemel overnachten. Zoniet, dan slapen we in de tent of onder een zeil.

Zondag – 25km

Het wordt een dag van klimmen en dalen. We zoeken verschillende zijriviertjes van de Semois op. Af en toe steken we een stukje bos door of springen over het water om het volgende pad op te pikken. Het dorpje Nafraiture ligt op een heuveltop waar onze inspanningen beloond worden met een terrasje.
Via Louette Saint-Denis lopen we terug naar het station. Als we zondag vroeg genoeg uit de veren zijn, kunnen we ’s avonds de trein van 15u30 halen.

Praktisch:

Breng het nodige kampeergerief mee (tent/zeil, matje, slaapzak, (gas)brander en kookpot). Indien je dit niet ter beschikking heb, kunnen we samen voor een oplossing zoeken. Voorzie eten van zaterdagmiddag tot en met zondagmiddag. Wie wil, kan tegen een kleine bijdrage zaterdagavond van een rijstschotel met paprika en vlees genieten, die vooraf is gedroogd om te kunnen bewaren. Anders moet voor een eigen maaltijd worden gezorgd.
Bronnen komen we geregeld tegen maar zorg ervoor dat je minstens 1,5 liter water meehebt.

Deelnemen:

Maximum 12 deelnemers.
Via mail aanmelden () en daarna het bedrag op de rekening storten:
- €1,5 Ronserbijdrage indien je zelf voor een avondmaal zorgt
- €3 Ronserbijdrage inclusief avondmaal

Groeten,

Debbie

Profiel

Gepost: 16 mei 2008 08:09 PM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
RankRank
65 berichten
sinds 26.01.2008

Als ik op dat moment niet in de Vogezen zit ben ik wel geïnteresseerd, tenzij ik serieus uit de toon zou vallen met mijn 19 lentes?

Signature 

“Do not mess with the forces of nature, for thou art small and biodegradable!” - Greenpete

Profiel

Gepost: 16 mei 2008 08:15 PM   [ Negeer ]   [ # 2 ]
RankRank
67 berichten
sinds 28.12.2007

Lasse,

Je bent zeker welkom. De plaatsen zijn wel beperkt dus ‘k hebt liefst zekerheid dat je komt.

19 lentes? Ik heb er 25, zoveel scheelt dan nu ook niet.

Groetjes,

Debbie

Profiel

Gepost: 16 mei 2008 08:58 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]
RankRank
65 berichten
sinds 26.01.2008

Zodra mijn andere plannen vastliggen laat ik iets weten, hopelijk binnen enkele dagen… Maar reserveer voor mij tot dan vooral geen plaats, laat ander volk gerust voor!

Signature 

“Do not mess with the forces of nature, for thou art small and biodegradable!” - Greenpete

Profiel

Gepost: 29 mei 2008 06:30 AM   [ Negeer ]   [ # 4 ]
RankRank
67 berichten
sinds 28.12.2007

Hallo iedereen,

Een heikel punt is blijkbaar het vroege vertrekuur op zaterdag (6u24 in Gent-Sint-Pieters). Mogelijke oplossing is op vrijdagavond (laat) al afspreken en ergens in het bos bivakkeren.

Groeten,

Debbie

Profiel

Gepost: 29 mei 2008 08:40 AM   [ Negeer ]   [ # 5 ]
RankRankRankRank
342 berichten
sinds 28.12.2007

Hey Debbie,

ik weet nog niet hoe mijn zomerplanning er gaat uitzien (vakantiewerk enzo) maar daar zal ik normaall gezien binnen tweetal weken toch meer zicht ophebben. Ik ben zeker geïnteresseerd als voorbereiding op mijn Pyreneeën avontuur van begin augustus cheese

Signature 

Once you are lost in the twilights blue you don’t find the way, the way finds you

Profiel

Gepost: 30 mei 2008 11:02 AM   [ Negeer ]   [ # 6 ]
RankRankRank
161 berichten
sinds 29.12.2007

Koekestad represent!

(Ik zal er dus zijn)

Profiel

Gepost: 30 mei 2008 09:14 PM   [ Negeer ]   [ # 7 ]
RankRank
67 berichten
sinds 28.12.2007

Super. Stuur je nog een mailtje, Bruno?

Debbie

Profiel

Gepost: 31 mei 2008 08:49 AM   [ Negeer ]   [ # 8 ]
RankRankRank
161 berichten
sinds 29.12.2007

Dat heb ik gisteren al gedaan, naar debbeke_14 AT hotmail dot com, toch?

Profiel

Gepost: 31 mei 2008 10:58 AM   [ Negeer ]   [ # 9 ]
RankRank
67 berichten
sinds 28.12.2007

Je hebt inderdaad het juiste emailadres maar ik heb nog niets ontvangen. Kan je eventueel opnieuw proberen of je emailadres hier doorgeven?

Groeten,

Debbie

Profiel

Gepost: 10 juni 2008 09:56 PM   [ Negeer ]   [ # 10 ]
RankRankRank
208 berichten
sinds 28.12.2007

Ik twijfel, gulp
ik aarzel, grrr
33km is wel veel, rolleyes
...

Maar ik zou mijn tentje willen uitproberen, cool smile
ook eens zien hoe licht ik mijn rugzak kan maken, cool hmm
...

Ik zou zeggen; ‘count me in’ grin

‘k Zal eens een mailtje sturen
Gerlinde

Signature 

keep walking

Profiel

Gepost: 11 juni 2008 08:08 AM   [ Negeer ]   [ # 11 ]
Rank
9 berichten
sinds 26.01.2008

gerlinde,

niet twijfelen hoor
ik ben deze winter ook met debbie op stap geweest
er was ook een dag van +30km bij
had ook een beetje twijfels
maar alles ging prima
het was een leuke ervaring

doen!

veel plezier

veerle

Profiel

Gepost: 11 juni 2008 10:52 AM   [ Negeer ]   [ # 12 ]
RankRankRank
184 berichten
sinds 28.12.2007

klinkt allemaal heel goed - maar tegen dan zit ik ‘jammer genoeg’ tongue wink in de èchte bergen!
succes en veel plezier!

Signature 

seek first to understand and then to be understood (Stephen Covey)

Profiel

Gepost: 13 juni 2008 11:32 AM   [ Negeer ]   [ # 13 ]
Rank
11 berichten
sinds 22.03.2008

Hoikes,

Ik heb er zeker en vast zin in. Jammer genoeg heb ik de zondag een verjaardagsbrunch ...

Dus ik twijfel nog wat ik ga doen. Je mag me natuurlijk altijd proberen overhalen wink

Profiel

Gepost: 13 juni 2008 05:37 PM   [ Negeer ]   [ # 14 ]
RankRank
67 berichten
sinds 28.12.2007

Hmmm...hoe zou ik Michiel kunnen overhalen?

Hem overladen met complimentjes? Zo’n knappe plezante kerel wil ik er zeker bij wink

Of hem laten weten dat een verjaardagsbrunch zo voorbij is terwijl dit weekend veel langer zal blijven hangen én geen kater zal opleveren?

Tja, ik zal wel zien zeker…

Debbie

Profiel

Gepost: 13 juni 2008 06:00 PM   [ Negeer ]   [ # 15 ]
RankRankRank
213 berichten
sinds 26.12.2007

Debbie,
Waarschijnlijk ben ik (weer) naar de Alpen op dat moment. Moest het toch om één of andere reden niet doorgaan zou ik wel willen aansluiten. Maar die kans schat ik klein in.
Aan alle anderen die twijfelen kan ik alleen maar beamen wat Veerle al zei.

Profiel

1 van de 3
1