Hiking-info.net

Wie bent u?
Meer... 

Regenjas gezocht… met weinig vertrouwen in de afloop
Gepost: 16 mei 2008 08:32 PM   [ Negeer ]
Rank
22 berichten
sinds 28.12.2007

Hello,

Ik ben toe aan een nieuwe regenjas. De oude is een beetje te versleten aan’t worden & ik ben er eigenlijk nooit echt tevreden over geweest (ondanks de 200€ in den tijd)
DUS: wie heeft de gouden tip voor een regenjas die…

*Absoluut waterdicht is
*Niet te zwaar (pakgewicht) maar toch stevig
*Voor het betere rugzakwerk
*Deftig ademend voor een zweter als mezelve

Als ik ‘op weg’ van onlangs er op na lees, kom ik uit bij een Gore-tex pro shell membraan, maar dan…
Welke merken, welke modellen, ...

En wat met ‘de keuze van OP WEG’, een jas van VAUDE met een eVent membraan (illusion jacket)

Wie draagt wat? En hoe tevreden ben je er van?
Alle tips welkom, want ik heb de laatste tijd mijn buik vol van verkopers in winkels die raad geven.

Koen

Profiel

Gepost: 17 mei 2008 09:41 AM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
Rank
19 berichten
sinds 05.01.2008

Ik heb voor het lichte werk een TNF - M Venture Jacket.  http://www.thenorthface.com/opencms/opencms/tnf/gear.jsp?site=NA&model=AR9R&language=en
Ik gebruik het als licht regenjasje, zeer compact en lichtgewicht waardoor het altijd in de rugzak zit. Natuurlijk is dit geen jas voor hoger gebergte!
Een groot voordeel voor mij zijn de ritsen onder de armen: zeer goede ventilatie! Ook de ‘kap’ die goed geregeld kan worden dmv het ‘elastiek-touwtje’ aan de achterkant.
Dit is wel geen Gore-tex maar Hyvent DT. Ik heb het zelf nog niet veel gebruikt, maar mijn vader heeft het al een 2-3 jaren. Hij is er zeer tevreden van!

Signature 

Never give up, spirit!

Profiel

Gepost: 17 mei 2008 08:25 PM   [ Negeer ]   [ # 2 ]
Rank
23 berichten
sinds 30.12.2007

ik heb het vorige model van deze: http://www.millet.fr/catalogue_ete/k-expert-jkt-p-363.html?typo_prod=1:int&temp=1&cPath=1_4_10_12
ik heb deze toch al even en ben er zeer content van. het is een vrij eenvoudige jas zonder veel ritsen en zakjes en zo.
gewoon 2 zakken vooraan waar je nog in kunt als je de heupgordel van je rugzak om hebt, en 2 ritsen onder de oksels.
ook heeft deze verstevegingen op de schouders.
en voor de rest doet hij wat hij moet doen: mij droog en windvrij houden.
mischien niet de lichtste jas maar wel stevig.
ik heb hem met korting kunnen kopen in roermond ook zo een outlet, in de winkel van lafuma.

roy

Profiel

Gepost: 18 mei 2008 08:48 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]
RankRankRankRank
345 berichten
sinds 28.12.2007

Ik heb de Spitz van Haglofs. Een vrij stevige drielaags pro shell. Kan het slechtste weer aan al heb ik dat nog niet echt meegemaakt. Kap is goed af te stellen wat ik wel belangrijk vindt. Genoeg zakken, ventilatieritsen, extra verstevingen op contactpunten met de rugzak… Het is een serieuze hap uit mijn budget geweest, maar met deze jas kan ik weer 10 jaar verder dus dat is mij de investering wel waard.

Signature 

Once you are lost in the twilights blue you don’t find the way, the way finds you

Profiel