Hey iedereen,
Misschien kennen jullie mij nog (al lang niet meer gepost), ik ben de laatste maanden met veel moeite niet verzopen in het werk en dus maar weinig tijd gehad om veel met trekking bezig te zijn.
De vakantie nadert maar het aantal uren achter het bureau stijgt nog, dus begint het steeds harder te jeuken om het hier af te bollen, en wel naar de Parc des Ecrins.
Ik was van plan vorig jaar al te gaan, maar ik ben uiteindelijk blij dat ik toen in eigen land ben gebleven, gezien de schabouwelijke kwaliteit van schoenen, rugzak, enz. Ik heb ondertussen deftiger materiaal, en wat meer ervaring met hiking en wildkamperen/bivakkeren (once you go wild you never go back
).
Ik zou graag een route lopen die niet te zwaar is (liever te gemakkelijk dan te moeilijk, niet dat mijn conditie niet goed is), niet te druk is, liefst ook geen GR pad (met alle respect maar ik vind het leuker om zelf de weg zoeken aan de hand van een route op een kaart dan van tekentje naar tekentje te lopen), maar die wel de mogelijkheid biedt (als het weer het toelaat enz) om via een pad een of meerdere toppen aan te doen.
Wat duur betreft denk ik aan iets van een 10 dagen. Ik heb de neiging mijn wandelkunnen wat te overschatten en doe meestal iets minder dan voorzien, dus houd ik in mijn vakantieschema rekening met de mogelijkheid van een of twee dagen langer onderweg te zijn.
Wat vervoer betreft had ik gedacht aan een trein naar Grenoble (via Lyon?) en van daaruit een aantal bussen. Heeft er iemand hier ervaring mee? Aan wat voor kosten kan ik mij verwachten?
Welke kaarten gebruiken jullie voor dit gebied?
Dus, alle tips, verslagen, aanraders, enz zijn absoluut welkom.
Alvast bedankt,
Bruno