Hiking-info.net

Wie bent u?
Meer... 

3 van de 3
3
Parc des ecrins
Gepost: 21 augustus 2008 09:59 PM   [ Negeer ]   [ # 31 ]
RankRankRank
245 berichten
sinds 29.12.2007

Eerste foto’s zijn hier te vinden, ze hebben wel nog niet allemaal een comment gekregen.

Profiel

Gepost: 08 september 2008 04:20 PM   [ Negeer ]   [ # 32 ]
RankRankRank
245 berichten
sinds 29.12.2007

En ze staan er allemaal op:

http://www.flickr.com/photos/28019467@N08/

Profiel

Gepost: 08 september 2008 06:08 PM   [ Negeer ]   [ # 33 ]
RankRankRank
125 berichten
sinds 28.12.2007

Bruno,

Zou je ze in een ‘set’ willen plaatsen? Dan kan ik beginnen kijken vanaf de eerste foto. Ik kijk al uit naar het verslag wink

Groetjes,

Debbie

Profiel

Gepost: 08 september 2008 10:52 PM   [ Negeer ]   [ # 34 ]
RankRankRank
245 berichten
sinds 29.12.2007

Zo meteen eens doen, maar wat ik niet snap aan Flickr is hoe je ervoor zorgt dat die set begint bij de eerste foto en niet de laatste. Met een andere set heb ik hetzelfde probleem.

Dat verslag komt er wel maar nog niet meteen wink

Edit, ze staan in een setje nu én in de juiste volgorde. Alle commentaar is welkom, fotografie is echt een belangrijk deel van mijn tochten.

Profiel

Gepost: 09 september 2008 06:40 AM   [ Negeer ]   [ # 35 ]
RankRankRank
125 berichten
sinds 28.12.2007

Er zitten een paar mooie composities tussen. Vooral die wolken op DSCN5714 vind ik super.

Debbie

Profiel

Gepost: 14 september 2008 07:02 PM   [ Negeer ]   [ # 36 ]
RankRankRank
245 berichten
sinds 29.12.2007

Het verslag is ingediend oh oh

Profiel

Gepost: 11 november 2008 11:42 PM   [ Negeer ]   [ # 37 ]
RankRankRank
245 berichten
sinds 29.12.2007

Damn, ik ben al aan het plannen voor volgende zomer :D

Ik zou héééél graag tot aan de voet van de Barre des Écrins geraken, en dat is ook geen probleem, maar, eenmaal daar lijkt het onmogelijk om op niet alpiene wijze (dus zonder echt te klimmen, stijgijzers, pikkel, gletsjeroversteken) naar het westen van het park te geraken. Er zitten steeds cols tussen waar gletsjers en eeuwige sneeuw opliggen…

Nu is die sneeuw nog wel passeerbaar met lichte stijgijzers en gehuurde pikkel, maar die gletsjers vind ik minder…

De Col du Clot des Cavalles ziet er nog het doenbaarste uit en staat op de kaart ook aangeduid met een rood stippellijntje (moeilijk begaanbaar pad/niet gegarandeerd pad).

Weet er iemand daar een oplossing voor?

Profiel

Gepost: 12 november 2008 12:16 PM   [ Negeer ]   [ # 38 ]
RankRankRank
245 berichten
sinds 26.12.2007

Weet er iemand daar een oplossing voor?

Die oplossing is uiteraard je goed informeren en zo veel mogelijk informatie inwinnen over hoe die col er juist uit ziet en dan beslissen of dat iets is wat je (solo?) zou aankunnen zonder dat de risico’s voor jou te hoog worden.

Als je een zware trekking wil maken door de Ecrins is een boek als dit een grote hulp bij het routeplannen. Je col staat er ook in.

Over de Col du Clot de Cavales (slechts één l) vind ik alvast dit als beste toelichting.
Ik ken de col natuurlijk niet maar als ik er zo nog meer over lees en het op de kaart bekijk besluit ik dit:
Oostkant: Glacier du Clot de Cavales staat weinig of geen crevasses. Tja, wat doe je dan? Als je echte zekerheid wil hebben om dit solo te doen moet je tot laat in de zomer wachten tot de gletsjer aper ligt. Maar ik zie enkel maar foto’s van groepen die in cordée daar over gaan. Anders proberen met een groep mee te gaan.
Westkant: Clacier des Cavales idem.
Couloir op de westflank: volgens beschrijvingen hangen hier kabels maar zo foto’s te bekijken blijft die couloir tot lang in de zomer, zoniet de hele zomer gevuld met sneeuw (zie oa foto 5 in laatste link). Dus stijgijzers en pickel nodig (en dan lijkt het mij eigenlijk niet zo moeilijk). Late zomer ga je misschien over de kabels en dan blijkt dat men het “difficile” noemt. Ik lees ook dat het oppassen is voor steenslag dus in principe is een helm ook nodig, zeker als er nog mensen op de col zijn. Nog een vaststelling voor mij is dat deze col van oost naar west over steken véél moeilijker lijkt dan omgekeerd.

Profiel

Gepost: 12 november 2008 05:55 PM   [ Negeer ]   [ # 39 ]
RankRankRank
245 berichten
sinds 29.12.2007

Dat was dus de reply die ik nodig had tongue laugh

En nog beter, dat boek staat in de bib van het Kbf dat achter mijn hoek is!

Profiel

3 van de 3
3