Hiking-info.net

Wie bent u?
Meer... 

GR88
Gepost: 20 mei 2008 05:12 PM   [ Negeer ]
Rank
13 berichten
sinds 12.01.2008

Hallo,

Ik wil hier even informeren wie er ervaring heeft met de GR88, ten noorden van Madrid. Mijn vriendin en ik hebben als vakantiebestemming dit jaar voor Madrid gekozen, enerzijds omwille van destadscultuur, anderszijds omwille van de GR88, een in mijn ogen mooie route om met een beginner te doen.
Probleem dat wij echter hebben is dat we niet aan kaartmateriaal geraken. In de Atlas Zanzibar (reisboeken en kaarten winkel) kunnen ze die echter wel bestellen, maarn eit garanderen dat deze binnen een maand binnen zijn. Kent er iemand nog dergelijke winkels waar ze dergelijk kaartmateriaal wel op stock hebben?

Vriendelijke groeten,
Thomas Van de Velde

Profiel

Gepost: 20 mei 2008 06:39 PM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
RankRankRank
278 berichten
sinds 28.12.2007

http://www.nomade.be eens contacteren. Zelfde soort winkel wel zonder webshop. Kan zijn dat die wat in voorraad hebben.
Ik hoor van verschillende kanten dat spaanse kaarten niet de gemakkelijkst verkrijgbaren zijn confused

Nu ik er aan denk; de grotere as adventures hebben ook een kaarten hoekje. En winkels zoals Kariboe, Berghut hebben ook een kaartenrek. Bel of mail ze eens.

Signature 

keep walking

Profiel

Gepost: 20 mei 2008 07:29 PM   [ Negeer ]   [ # 2 ]
RankRankRankRank
380 berichten
sinds 26.12.2007

Rechtstreeks in Spanje bestellen/afhalen.
Even wat aan het googlen geweest.
Eentje als deze?
Verder, het kost je wat knip en plakwerk, zou ik in uiterste nood de kaart zelf samenstellen.
Ze hebben een mooie site waar je erg nauwkeurig kan inzoemen.
De GR 88 heb ik niet gezocht maar ik zag bv dat de Gr 11 mooi ingetekend stond.
Met het indrukken van F11 wordt het oppervlak nog groter

Profiel

Gepost: 20 mei 2008 07:32 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]
RankRankRank
135 berichten
sinds 29.12.2007

Ik vrees dat je dat probleem bij de andere winkels ook gaat hebben. Het is nu eenmaal niet direct de meest gevraagde bestemming (ten onrechte volgens mijn weten). De kaarten die ik bij Nomade had besteld (van Noord-west Spanje ter verduidelijking) waren na 6 à 7 weken nog niet binnen en ik weet niet eens of ze ooit zijn binnengekomen want we zijn gewoon vertrokken zonder.
Je kan anders al een plan B uitwerken. In Madrid heb je bv. Desnivel die voldoende materiaal in huis hebben. Lijkt me zeker een optie als je toch sowieso naar Madrid zou gaan. Je kan ze altijd even op voorhand proberen contacteren om te zien of er wat te regelen valt. Zoek bv. eens op Segovia en je krijgt direct een aantal verwijzingen naar de GR-88.

A propos, Madrid, da’s centraal in Spanje. Is dat niet het stuk waarvan ze zeggen: “3 maanden winter, 9 maanden hel”. Maar om te zeggen dat het er waaarm kan zijn. De Sierras daar staan ook op m’n to do lijstje maar in de zomer zie ik het niet direct zitten.

Signature 

Hike your own hike

Profiel

Gepost: 23 mei 2008 04:44 PM   [ Negeer ]   [ # 4 ]
Rank
13 berichten
sinds 12.01.2008

3 maanden winter, 9 maanden hel

Volgens mij is het omgekeerd, 9 maand winter en 3 maand hel. Maar je hebt zowiezo gelijk, firsjes zal het daar niet zijn. Nu, de route op zich is niet immens zwaar (daarom dat ik hem ook heb uitgekozen, eerste maal dat ik ga trekken met mijn vriendin), en het stappen zal voornamelijk in de voormiddag plaatsvinden.

Allesinds al bedankt voor alle antwoorden. Bovenvermelde website is inderdaad fantastisch! Het gebied dat ik nodig heb is online beschikbaar op goeie schaal. Beetje knip-plak-printwerk en dat moet wel lukken.

Profiel

Gepost: 23 mei 2008 05:27 PM   [ Negeer ]   [ # 5 ]
RankRankRank
135 berichten
sinds 29.12.2007

Je hebt volkomen gelijk
“Nueve meses de invierno y tres de infierno”

Anderzijds, ik heb het sowieso rap warm dus misschien wordt het voor mij toch: “Nueve meses de infierno y tres de invierno” tongue laugh

Signature 

Hike your own hike

Profiel