Na mijn bezoek aan de tentenshow en na lang in boekjes kijken en op internet lezen, zou ik graag nog eens de mening horen over vijf verschillende tenten.
Het gaat om drie tenten voor de keuze “all-round gebruik” (maar echt van simpele vriendenweekendjes tot winterkamperen en hooggebergte) voor 2personen.
En 2tenten voor 1persoons ook “all-round”
Voor de 1persoons twijfel ik tussen de akto en soulo van Hilleberg. Eerst was ik redelijk zeker van akto, maar door hem eens gezien te hebben, vond ik de manier van binnengaan toch niet zo eenvoudig(deur van buiten en vanbinnen gaan naar verschillende kant open). De soulo daarentegen was ik echt van verschoten (uiteindelijk vr een beetje meer gewicht) wel ene volledige stevige expeditietent… Dus als er mensen ervaringen hebben of duidelijke meningen waarom de ene wel en de andereniet, laat maar komen.
Voor de 2persoons zijn het de volgende drie: Nallo 2 GT, Kaitum 2, Allak
De nallo: lichtste van de drie, maar ook minst goede ventilatie lijkt mij en ook kleinst en niet zo handig met maar 1voorhal.
De Kaitum is al iets zwaarder, maar met de twee ingangen lijkt het me wel wat, ook de ventilatie is naar het schijnt beter.(natuurlijk ook duurder, maar naar prijs kijk ik eigenlijk niet graag, omdat ik reken dat het de komende tien jaar ( en meer) mij al besparen een jeugdherberg of hut of hotel te boeken.)
De Allak: Meeste ruimte, ook twee ingangen, maar zijingangen (iets wat mij altijd handiger lijkt dan vooringangen=>tenzij iemand me redenen kan aanhalen van niet?) volledig vrijstaand, dus zeker tegen vele sneeuw bestand. De ventilatie lijkt mij hier ook het best en voor de 100 gram zwaarder dna de kaitum… die kan je mss besparen met het weglaten van de piketten indien nodig?
Dus zijn er mensen die ervaringenhebben met 1van deze 5 met name in verband met de dingen die ik heb vermeld of andere dingen. Ze zijn welgekomen.
Ook heb ik de lightwave bekeken, mooie tentjes, zien er zeer stevig uit, maar ze geven me een benauwd gevoel en ook allemaal vooringangen… dus daar ben ik niet echt voor te vinden.
Met vriendelijke groeten
Servaes
Tentkeuze |
|||||||||||||||
|
|||||||||||||||
|
|||||||||||||||
|
|||||||||||||||