Hiking-info.net

Wie bent u?
Meer... 

Packlists van vrouwen
Gepost: 31 mei 2008 01:38 PM   [ Negeer ]
RankRankRank
151 berichten
sinds 05.01.2008

Sinds kort zijn er weer behoorlijk wat verschuivingen opgetreden in de mensen die mij zullen vergezellen op de reis door de spaanse pyreneeen.
Uiteindelijk gaat het zo dat ik een 12tal dagen alleen ga, 10dagen samen met een Rus (leren kennen in schotland op de WHW) en dan een 10tal dagen met mijn vriendinnetje en dan derest van de tijd terug alleen.

Nu vroeg ik mij af: ik heb een volledige uitrusting voor solo te trekken bij, wat zou zij nog moeten meenemen, hoe ziet de packlist van een vrouw eruit.
Ik weet niet (of beter ik vraag me af) of alle vrouwen op dit forum ook trekken met een rugzak van 15kg + (max) 5kg eten/drinken?

Wat raden jullie aan van materialen, enz.

Groeten, Ward

Signature 

There is no way to happiness, happiness is the way!

Profiel

Gepost: 31 mei 2008 05:56 PM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
RankRankRank
219 berichten
sinds 28.12.2007

Wat ik nooit mag vergeten en je nooit in een man zijnen rugzak gaat terugvinden is maandverband. big surprise
Voor de rest moet ik nog eens goed nadenken over wat er verschillend kan zijn.

- Minder eten; 2/3 a 3/4 van de calorieën wat mijn kameraden oppeuzelt. Nu kan die gast wel verschrikkelijk goed eten.
- Rugzak met een iets anders gevormde heupband == mega goed.
- Zo licht mogelijk, die rugzak. Als je als vrouw 60kg weegt en een rugzak van 20kg meehebt is dat 1/3 van het lichaamsgewicht. Als je een man van 80kg hebt met een rugzak van 20kg dan is dat 1/4 van het lichaamsgewicht. Voor beide personen zit dat even ver van het gravitatie punt af. Nu met enige fysica kom je tot de conclusie dat een vrouw dus meer last gaat hebben van hetzelfde rugzakgewicht. Dus licht, licht, licht ! Goede rugzak met goede compressie, lichte materialen = beetje meer investeren.
- Nachtcreme, dagcreme, nagellak, lippenstift, ... en dit soort toestanden zitten nooit in mijn rugzak. Ook deo niet.
- Scheerschuim en krabber ook niet cheese
- Temperatuursbereik van slaapzak; doe maar 5 graden eraf. Over het algemeen hebben vrouwen rapper kou.(minder spieren, minder calorieverbruik, minder verwarming)
- ...

Signature 

keep walking

Profiel

Gepost: 31 mei 2008 07:46 PM   [ Negeer ]   [ # 2 ]
RankRank
73 berichten
sinds 28.12.2007

Gerlinde heeft het meeste al gezegd. Het belangrijkste is dat we sneller koud hebben. Een vrouw neemt over het algemeen ook één reserveonderbroek en één paar sokken meer mee. wink
Om een ideetje te geven van hoe vrouwen een paklijst zouden opmaken, zie http://debbie.hiking-info.net/trekkingtips/id/paklijst_voor_rugzaktrektochten.

Ik heb geen vrouwenrugzak en draag ook (uit principe) niet minder dan Ivo. Ons gewicht scheelt niet zoveel (68kg versus 75kg) maar Ivo is wel sterker uiteraard.
De ene draagt de tent, de andere draagt dan wat meer eten en het kookgerei. Wie wat draagt, varieert van tocht tot tocht. Deze die het meeste eten meezeult, zal de zwaarste rugzak hebben in het begin, maar de lichtste op het einde.

Groeten,

Debbie

Profiel

Gepost: 31 mei 2008 09:07 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]
RankRankRank
131 berichten
sinds 12.01.2008

Vorig jaar was ik op de Gr 10/11 met een groepje waarvan 1 vrouw.Die klom wel het beste
van de groep, ze was ook ervaren in de U.S., Gran Canyon e.d. Naar mijn schatting had ze
een te zware rugzak(naar rato lichaamsgewicht) omdat daar ook bijna al ons eten in zat.
Dat moest dus wel wat herverdeeld worden. Later leverde dat toch enige (tijdelijke) rugklachten
op. Verder viel me op dat ze bewust alle make up spullen thuis had gelaten maar ook de extra
set ondergoed had vergeten. Dit probleem bleek op de rust& wasdag toch niet onoverkomelijk.
Deze ervaren vrouw lette er goed op dat we voldoende drinkstops maakten en steeds een paar
liter(gefilterd) water in voorraad hadden. Dat voorkwam wel problemem bij het warme juliweer!

Profiel

Gepost: 25 juni 2008 05:39 PM   [ Negeer ]   [ # 4 ]
RankRank
96 berichten
sinds 28.12.2007

check evarne.wordpress.com
bij verslagen staat de paklijstvan mijn vriend en ik. dat is inderdaad het gewicht dat je zei.

Signature 

wauwie

Profiel