Sinds ik mijn vorige vragen in dit topic op hiking.be stelde is er al wat meer besloten en vastgelegd voor onze (4 studenten) tocht in de Vogezen.
We vertrekken met de auto op de 7de juli, zo vroeg mogelijk, en keren terug op de 11de. Qua materiaal zou alles nu in orde moeten zijn dus nu is het kwestie van een route te kiezen…
Op deze kaart op Google Maps heb ik de gebieden op kaarten 3618 en 3619 ongeveer omlijnd, de eerste is ten noorden van La Bresse, de tweede ten zuiden.
Het is de bedoeling zo veel mogelijk in de natuur te zitten, zo weinig mogelijk asfalt onder onze voeten, en we hebben de luxe met de auto te kunnen gaan dus kunnen we vertrekken waar we willen…
Nu is de vraag natuurlijk: welke van beide regio’s is de mooiste, het meest adembenemend?
Of kopen we voor 5 dagen beter beide kaarten? (of andere van de regio?)
Wat zijn musts qua locaties? Bepaalde bergtoppen met prachtige uitzichten bv?
En als navolging op het vorige topic: in welk van die bergdorpjes kunnen we die Tarte Flambée eens uitproberen?
Alvast bedankt!
Lasse
PS: Dit bericht heb ik ook gepost in dit topic op hiking.be, ik zit op beide sites maar niet iedereen doet dat neem ik aan? Kwestie van zoveel mogelijk tips te krijgen dus…