Hiking-info.net

Wie bent u?
Meer... 

Decathlon Quechua hemdje
Gepost: 22 juni 2008 08:10 PM   [ Negeer ]
RankRankRank
230 berichten
sinds 29.12.2007

Ik ben vandaag tot de conclusie gekomen dat een katoenen tshirt bij hoge temperaturen niet super geschikt is om mee te trekken (iets wat de rest van de collectieve hiking wereld waarschijnlijk al langer door had...). Nu zit ik nogal op een krap budget, en ik kwam dit tegen bij Decathlon: http://www.decathlon.be/NL/onderhemd-forclaz-50-15768892/ .

Is er iemand die er zo eentje heeft?  Ervaringen? Debbie had er vandaag zo een aan, dus van haar verwacht ik zeker reactie wink

Profiel

Gepost: 22 juni 2008 08:20 PM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
RankRankRank
236 berichten
sinds 28.12.2007

Ik heb zelf een Quechua-shirtje, weet niet zeker of het hetzelfde is.
Doet wat het moet doen, ik vind het ‘good value for money’.

Duurdere shirts zijn in mijn ogen beter qua draagcomfort (geen ruwe naden, stretch), droogsnelheid, stankresistentie.
Ik denk bvb aan Haglöfs, maar voor de prijs van 1 Haglöfsshirtje koop je de hele Decathlon leeg.
Kwestie van keuzes, niwoar.
Als je krap bij kas zit, is er nix mis mee, denk ik.

Signature 

seek first to understand and then to be understood (Stephen Covey)

Profiel

Gepost: 22 juni 2008 08:29 PM   [ Negeer ]   [ # 2 ]
RankRankRank
270 berichten
sinds 28.12.2007

Deze zit bij mij in het dagelijks gamma. Niet beter of slechter dan andere merk t-shirts. Alleen vind ik ze wat krap onder de oksels. Ik had dat dan ook moeten aantrekken in de winkel maar ik had toen geen goesting.
Nog wel geen rugzak over gehad. Kan zijn dat dit bij de volgende Debbie georganiseerde tocht gaat zijn. 2 kansen op 10.

Signature 

keep walking

Profiel

Gepost: 22 juni 2008 08:43 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]
RankRankRank
236 berichten
sinds 28.12.2007

ja, die okselkrapte heb ik bij dat shirtje ook.
dus zeker passen bij aankoop!

Signature 

Profiel

Gepost: 23 juni 2008 01:02 PM   [ Negeer ]   [ # 4 ]
RankRank
73 berichten
sinds 06.01.2008

Ik heb er ook zo eentje liggen. Heb het al gebruikt voor een huttentocht in Zwitserland bij redelijk tot zeer warm weer. ‘k Ben er best tevreden van. Zoals reeds gezegd is het geen stretch en zo, maar het zit OK. Voor zo’n prijs kan je niet sukkelen hé. Ik heb ook nog een t-shirt zoals hier. Dit zit wel iets beter, maar kost ook het dubbel natuurlijk…

Signature 

Never measure the height of a mountain until you have reached the top

Profiel

Gepost: 23 juni 2008 03:25 PM   [ Negeer ]   [ # 5 ]
RankRankRank
127 berichten
sinds 29.12.2007

Ik ben vandaag tot de conclusie gekomen dat een katoenen tshirt bij hoge temperaturen niet super geschikt is om mee te trekken

Hangt er maar weer van af wat het probleem precies is. Katoenen shirtjes zijn nochtans heel geschikt om af te koelen, omdat ze nu eenmaal het vocht vast houden tegen je lichaam wat dan weer een excellente manier is om wat warmte kwijt te raken. In die zin zie ik niet echt een probleem. Als het natuurlijk is omdat ze zo aan je lijf blijven plakken eens nat of omdat je te snel afkoelt eens je stopt met wandelen, dan is katoen inderdaad niet echt zo aangenaam.
Ik gebruik zelf al jaren een paar Capilene (silkweight) shirtjes van Patagonia. Niet goedkoop bij aankoop, maar ze gaan al misschien een jaar of 6 à 7 mee dus dan begint die kost wel mee te vallen. Maar met die shirtjes van Decathlon lijkt me, voor die prijs, niks mis. Wel passen dus blijkbaar. En ga ook voor lichte kleuren want da blijft toch nog steeds aangenamer in de zon.

Signature 

Hike your own hike

Profiel

Gepost: 23 juni 2008 06:08 PM   [ Negeer ]   [ # 6 ]
RankRankRank
230 berichten
sinds 29.12.2007

Dan koop ik daar ineens een petje of een hoed. Waanzinnig hoeveel de ‘bekende merken’ durven vragen voor zo’n ding.

Profiel

Gepost: 23 juni 2008 09:54 PM   [ Negeer ]   [ # 7 ]
RankRankRank
236 berichten
sinds 28.12.2007

@ Woubeir

Patagonia Capilene silkweight: zijn dat die heel lichte, beetje glanzende, sneldrogende niemendalletjes?
Als we het over hetzelfde hebben: absoluut fantastisch spul!
Werd indertijd reclame voor gemaakt met ‘the next thing to wearing nothing’ als ik het goed heb.
Geweldig bij warm tot heet weer als enige laag, maar ook heel prettig als onderlaag bij iets koelere temperaturen.
En blijkbaar inderdaad onverwoestbaar, mijn shirtje zal intussen toch ook al weer een jaar of 7 oud zijn en het ziet er nog als nieuw uit.
Daar laten ze Deca dan toch maar een poepie ruiken… cool grin

Signature 

Profiel

Gepost: 23 juni 2008 10:49 PM   [ Negeer ]   [ # 8 ]
RankRankRank
127 berichten
sinds 29.12.2007

Jip, dat zijn ze. Tegenwoordig noemen ze ietwat onpersoonlijk Capilene 1. Heb ondertussen ook al wel iets anders geprobeerd, maar zeker voor warm weer vind ik ze heel goed. Ze ruiken wel wat sneller, zoals zowat alle synthetische gevalletjes, maar de laatste modelletjes zouden op dat vlak wat beter moeten presteren.

Signature 

Hike your own hike

Profiel

Gepost: 24 juni 2008 07:06 AM   [ Negeer ]   [ # 9 ]
RankRankRank
116 berichten
sinds 28.12.2007

Die Quecha is prijs - kwaliteit (licht, sneldrogend, compact). Die blitse kleurtjes doen ook wel wat natuurlijk wink
Vroeger heb ik nog met andere T-shirten rondgelopen (kantoen en synthetisch) maar velen kunnen niet goed tegen de wrijving van een rugzak. Vandaar dat ik voor dit onderdeel van mijn uitrusting niet investeer in dure merken.

Het T-shirtje spant ook wel wat onder de oksels bij mij, maar ik denk dat het is omdat ik wat verdikt ben. Tja, in IJsland zal ik mijn overtollige kilootjes wel kwijt geraken…

Groeten,

Debbie

Profiel