Hiking-info.net

Wie bent u?
Meer... 

Leuke activiteit mbv GPS/SMS laatste weekend augustus. Hunted.nl
Gepost: 23 juni 2008 03:45 PM   [ Negeer ]
Rank
3 berichten
sinds 23.06.2008

Hey allen, wellicht is het volgende ook wel iets voor jullie:

Het laatste weekend van augustus 2008 (29,30 en 31 augustus) wordt voor de tweede keer http://www.hunted.nl georganiseerd!!

Het is een spel met behulp van GPS, SMS, Google-Earth, achtervolgingen, spanning en sensatie! Oftewel een moderne variant van de greppeltocht.

In het kort zijn er bij Hunted.nl twee verschillende groepen, namelijk de Hunters en de Hunted.
Eigenlijk is het spel heel simpel: de Hunters proberen de Hunted te vinden (en te fotograferen) en de Hunted moeten van A naar B (en C, D, E …enz enz) lopen zonder gezien te worden. De GPS en mobiele telefoon staan centraal in het spel want iedereen krijgt tijdens het spel informatie via de sms over locaties, hints en tussenstanden. Natuurlijk ligt het allemaal wat ingewikkelder maar dat wordt op de website http://www.hunted.nl helder uitgelegd.

Hou jij wel van een fysieke uitdaging (lopen met een rugzak), wil je wel eens ondervinden hoe het is om opgejaagd te worden en vind je dat je je goed kunt verbergen? Ben je slim zat om te ontkomen aan de Hunters? Geef je dan op als Hunted!

Vind je het helemaal niets om met zo’n zware rugzak te sjouwen maar des te leuker om met je auto rond te scheuren en achtervolgingen in te zetten, anderen op te jagen en ze te slim af zijn? Meldt je dan aan bij de Hunters!

De activiteit is voor iedereen van 17 jaar en ouder en de hele activiteit is “all-inclusive” met overnachting, ontbijt, lunch en afsluitende BBQ zaterdagavond met aansluitend de prijsuitreiking.
Voor wie nog wil en op zijn benen kan staan, is er zaterdagavond een gezellige napraat-avond met muziek en een drankje. Zondagochtend is het dan echt afgelopen.

De kosten voor het spel bedragen slechts €20,-- p.p. en vindt plaats in de mooie en bosrijke omgeving van Diepenveen in Nederland vlakbij Deventer.

Opgeven kan via http://WWW.HUNTED.NL Op deze site kun je ook alle overige informatie vinden en op het forum kun je je eventuele vragen stellen of tactieken e.d. uitwisselen.

Graag tot dan!
Diederik, Hent, Jacob, Jeroen en Maurice.
http://www.hunted.nl

Profiel

Gepost: 23 juni 2008 06:09 PM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
RankRank
73 berichten
sinds 06.01.2008

Valt dit bericht niet in de categorie van het vierletterwoord S P A M?

Signature 

Never measure the height of a mountain until you have reached the top

Profiel

Gepost: 23 juni 2008 06:13 PM   [ Negeer ]   [ # 2 ]
RankRankRank
219 berichten
sinds 28.12.2007

Het stuk “met je auto rond te scheuren"…
Doet me denken aan jaren terug. Noord Limburg. 1h ‘s nachts. Toen was het onder het motto van vossenjacht. Zelfde soort spelleke. Onvanger in de wagen en proberen als snelste de zendende wagen te vinden.
Resultaat: 120km/h in de bebouwde kom langs het cafe waar er zatte mensen naar buiten komen gewaggeld.
De politie heeft toen hard opgetreden. Met reden; doden voorkomen.
Onder het motto van vossenjacht kwamen een paar kleerkasten met oversized jeep proberen om de onze afrastering uit de grond te sleuren.
Als je ze erop wees dat ze op prive terrein niet aan afrasteringen hadden te sleuren moest je de boksslagen ontwijken.

Zijn jullie ook zo onnozel? 17jaar en al met de wagen scheuren?

Sorry, met dit soort scheur-activiteit heb ik niet veel affiniteit.

Signature 

keep walking

Profiel

Gepost: 23 juni 2008 06:54 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]
Rank
3 berichten
sinds 23.06.2008

Tja, zo kun je het ook benaderen inderdaad....

Het is en blijft een spel voor sportievelingen en buitenactiviteit-ers. In het algemeen durf ik wel te stellen dat dit allemaal mensen zijn met een gezond stel hersenen!
Bovendien moet je minimaal 18 jaar én in het bezit van een geldig rijbewijs zijn om in een auto te mogen rijden, moge duidelijk zijn lijkt me. Trouwens heb je hier niets aan zgn hoge snelheden omdat dat niets met het spel te maken heeft alhoewel ik wel kan begrijpen dat de term “rondscheuren” misschien niet zo handig gekozen is dan.

Gelukkig is de rest vd bijna 200 deelnemers al wel laaiend enthousiast!

Groeten, en wie weet tot op http://www.hunted.nl

Diederik

Profiel

Gepost: 23 juni 2008 10:48 PM   [ Negeer ]   [ # 4 ]
RankRankRank
131 berichten
sinds 12.01.2008

Ja, waar slaat dit allemaal op? En heeft het ook maar iets met hiking te maken?
Ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die paintball of lasergame leuk en
spannend vinden, dat is meer de doelgroep hiervoor.
Als je bedreven bent in het buiten “jagen” op mensen met behulp van elektronische
hulpmiddelen, dan is in ieder geval de Koninklijke Landmacht in Nederland bijzonder
in je geinteresseerd en zal je graag aan een buitenlands reisje willen helpen!

Profiel

Gepost: 24 juni 2008 05:56 AM   [ Negeer ]   [ # 5 ]
Rank
3 berichten
sinds 23.06.2008

Wij proberen een leuk spel te maken voor mensen die iets actiefs willen doen met hun gps om het zo maar te noemen. Bovendien gebeurd dit op basis van vrijwilligers en zijn de kosten slechts enkel en alleen om quitte te kunnen draaien.
En daarom heb ik deze post geplaatst in het café omdat er hier over van alles en nog wat gekletst mag (mocht) worden.

Wat een drukte om niets.

Profiel

Gepost: 24 juni 2008 08:21 AM   [ Negeer ]   [ # 6 ]
RankRankRank
194 berichten
sinds 28.12.2007

In een café mag geluld worden.
Bij voorkeur aan de toog.
Door alle partijen (behalve de café-baas, die kan eventueel het gelul aan de gang houden).
Zolang de ene partij de andere maar niet verwijt dat hij aan het lullen is.
Waarvoor hangen ze anders aan de toog?

Signature 

seek first to understand and then to be understood (Stephen Covey)

Profiel