Hiking-info.net

Wie bent u?
Meer... 

INFO - Grote route kaarten
Gepost: 28 juni 2008 10:21 AM   [ Negeer ]
Rank
13 berichten
sinds 15.06.2008

Hallo,

ik wandel deze vakantie de GR 571, nu ben ik op zoek naar de kaarten van deze route. Ik ben wel wat verward, ik heb inde AS adventure gaan kijken voor kaarten, maar daar blijkt dat je meerdere kaarten moet kopen voor enkel deze route, klopt dit of ben ik verkeerd?

Als er iemand een oplossing heeft of weet welke kaart ik zou moeten hebben laat dan iets weten aub smile

groeten Yurith

Signature 

There’s a pleasure in the pathless woods… - Lord Byron

Profiel

Gepost: 28 juni 2008 10:35 AM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
RankRankRank
233 berichten
sinds 28.12.2007

je hebt geen kaart nodig, maar wel de topogids

Signature 

Waar ik zal aankomen, weet ik niet. Maar ik zal doorgaan

Profiel

Gepost: 28 juni 2008 10:37 AM   [ Negeer ]   [ # 2 ]
Rank
13 berichten
sinds 15.06.2008

Zijn er winkels in de buurt van brugge, waar je die topogids kan kopen?

edit: en zijn die enkel in het frans verkrijgbaar?

Signature 

Profiel

Gepost: 28 juni 2008 10:52 AM   [ Negeer ]   [ # 3 ]
RankRankRank
233 berichten
sinds 28.12.2007

heel mss kan je hem vinden in de as adventure of in die reisboekhandel in t centrum op de markt (weet naam niet uit het hoofd, ligt naast t een of t ander fastfood “restaurant”
anders zal het online zijn bij groteroutepaden of ngi of zo
in gent kan je eens polsen bij atlas en zanzibar

Signature 

Waar ik zal aankomen, weet ik niet. Maar ik zal doorgaan

Profiel

Gepost: 30 juni 2008 09:42 AM   [ Negeer ]   [ # 4 ]
Rank
5 berichten
sinds 16.05.2008

Die kaarten waar de verkopers van AS Adventure het over hadden, zijn waarschijnlijk de NGI-stafkaarten. Je hebt die niet echt nodig om te GR-wandelen, want de Grote Routepaden staan niet op deze kaarten aangeduid (het zijn en blijven verkopers, daar in de AS Adventure) en in de topogids wordt waarschijnlijk ook kaartmateriaal van het NGI gebruikt.
Je kan uiteraard, als je dat zelf handig vindt, wel wat extra kaarten meenemen : de GR 571 ligt volgens mij grotendeels op de NGI-kaartbladen 49, 55 en 56.

Meer info :

http://www.groteroutepaden.be/grlf/v1.nsf/docs/GR571.html

http://www.groteroutepaden.be/grlf/v1.nsf/winkelitems/541-223.html

of :

http://www.ngi.be/NL/NL1-3-2R.shtm

En deze is wellicht ook wel – zoals altijd grin - interessant :

http://www.hiking-info.net/verslagen/id/ronde_van_spa/#form

Profiel

Gepost: 09 juli 2008 02:44 PM   [ Negeer ]   [ # 5 ]
Rank
13 berichten
sinds 15.06.2008

Ik heb gezocht naar de topogids van de GR 571 en heb die enkel in het frans gevonden, wat wel jammer is want mijn frans is nu ook niet zo goed…
Dus zou ik willen vragen als er iemand de nederlandstalige versie heeft en die zou willen uitlenen voor een weekje? of er iemand een ander alternatief heeft voor een route in deze streek ofzo…

grtz

Signature 

Profiel

Gepost: 09 juli 2008 03:22 PM   [ Negeer ]   [ # 6 ]
RankRankRank
130 berichten
sinds 29.12.2007

Misschien een goede gelegenheid om het Frans wat bij te spijkeren. Je zal er uiteindelijk vroeg of laat toch mee geconfronteerd worden. IK ben ook zo begonnen. Misschien nog wat wennen in het begin, vooral bij bepaalde terminologie, maar er bestaat nog steeds zoiets als een woordenboek. En na verloop van tijd krijg je wel een basiskennis van wat ik ‘wandelfrans’ noem.
Overigens moet je vooral de markeringen volgen en vormen de kaartjes in de topo een extra hulpmiddel in geval van twijfel, ontbrekende markeringen, kruisende GR’s. En om kaarten te lezen heb je nog steeds geen Frans nodig. De tekst zelf is vooral handig voor achtergrondinformatie, bezienswaardigheden, of als markeringen en kaart nog te veel twijfel toelaten.
De Nederlandstalige versie van die topo die hier en daar nog circuleert, heeft trouwens nog betrekking op een eerdere editie en ondertussen zijn er toch een paar ingrijpende wijzigingen doorgevoerd.

Signature 

Hike your own hike

Profiel