Hiking-info.net

Wie bent u?
Meer... 

campings op hoogte
Gepost: 01 juli 2008 03:45 PM   [ Negeer ]
Rank
2 berichten
sinds 01.07.2008

Wie kan mij campings op enige hoogte aanraden, om te gebruiken als base camp. Het gaat om de Pyreneëen, Alpen en dolomieten.

Als ik zoek via google kom ik alleen maar bij stacaravan-sleurhutten-zwembad-disco-campings uit en dat is natuurlijk niet de bedoeling..

Iemand tips of een goede link?

bedankt alvast!

Profiel

Gepost: 01 juli 2008 04:13 PM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
RankRankRankRank
358 berichten
sinds 28.12.2007

Wat noem je hoogte? Ik zat vorig jaar in de Pyreneés Orientales op de camping Pla de Barres in Mont Louis. De hoogte was iets van 1400 m denk ik. Op zich wel geschikt als basiskamp voor wandelingen maar dat is het dan ook wel. In ieder geval een kleinschalige camping die helemaal niet duur is.

http://mont-louis.net/camping.htm

Signature 

Once you are lost in the twilights blue you don’t find the way, the way finds you

Profiel

Gepost: 01 juli 2008 06:10 PM   [ Negeer ]   [ # 2 ]
Rank
21 berichten
sinds 29.01.2008

De camping die bij de Gran paradiso ligt in Italie, dat is de hoogste camping in Europa. Kan even niet op de naam komen het is in ieder geval niet Camping Gran Paradiso die ligt lager. Aanbeveler is ook Le Lo Stambecco bij Cogne.

Signature 

Groeten Laurens

Profiel

Gepost: 01 juli 2008 06:28 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]
Rank
2 berichten
sinds 01.07.2008

twee goede tips, dank..

@ jonas: 1400 meter is hoog genoeg, maar liever hoger dan dat, dan lager. De foto’s zien er goed uit en de prijzen zijn inderdaad laag. bedankt!

Profiel

Gepost: 01 juli 2008 06:50 PM   [ Negeer ]   [ # 4 ]
Rank
22 berichten
sinds 28.12.2007

heb je al eens de ‘kleine campinggids’ in handen gehad? (ik geloof van ANWB)
daar vind je een mooie verzameling kleine campings in heel Europa, ook hoog gelegen en zo…

als je echt hoog wil, dan is het natuurlijk aan te raden gebieden te zoeken dat het vrij mag, of waar je mag kamperen bij berghutten
de GR20 in Corsica is daar zo’n mooi voorbeeld van

Koen

Profiel

Gepost: 01 juli 2008 09:00 PM   [ Negeer ]   [ # 5 ]
RankRankRankRank
372 berichten
sinds 26.12.2007

Er zelf niet gekampeerd maar de camping bij la Jarjatte is een primitieve mini-camping
http://www.lus-la-croix-haute.com/accomadation/camping/camping.htm
Overloop het traject van de HRP eens. Er zijn enkele campings die relatief op hoogte liggen.
bv camping municipal van l’hospitalet près l’andorre.
Verder zijn er toch wat onbemande hutten in de Pyreneeen waar je zonder problemen je gerief kan achter laten om dan ‘s avonds terug te keren. Toch al enkele keren gedaan. Kostbare stukken nam ik mee en de rest werd in de slaapzak gepropt met een briefje erbij met het plan van die dag.
Of je kampeert bij een dergelijke hut.
Bij wijze van voorbeeld
Vissers trekken er geregeld voor een weekend op uit en blijven dan ook op een vaste plek staan met hun tent.

Profiel

Gepost: 02 juli 2008 08:00 PM   [ Negeer ]   [ # 6 ]
RankRankRank
236 berichten
sinds 29.12.2007

http://www.ailefroide.com/Hebergements/Camping/camping.html

Ailefroide in Parc des Ecrins op 1505 meter. Vrij dicht bij de Barre des Écrins.

Profiel

Gepost: 28 juli 2008 04:12 PM   [ Negeer ]   [ # 7 ]
RankRankRank
107 berichten
sinds 28.12.2007

aan de voet van de marmolada zuidwand in de dolomieten is er een supercamping. goedkoop naar italiaanse normen (gewone prijs dus) en met een volledige ZEN-wasruimte, rivirtje, tafeltjes voor elke gast als het niet te druk is, schoon uitzicht ....
ben de naam vergeten ... niet echt een goeie reply zeker ... sorry

Signature 

wauwie

Profiel