Hiking-info.net

Wie bent u?
Meer... 

1 van de 2
1
Decathlon Vriesdroogmaaltijden
Gepost: 06 juli 2008 07:06 PM   [ Negeer ]
RankRank
31 berichten
sinds 01.03.2008

Iemand ervaring met de vriesdroogmaaltijden van decathlon?

Ik heb ze daarstraks in de winkel vastgehad. Ze wegen rond de 80 gram en kosten tussen de € 2,30 en € 3,90 voor een één persoonmaaltijd. Wat toch vrij goedkoop is ten opzichte van wat de bekendere merken vragen.
Hier is de Link.

Profiel

Gepost: 06 juli 2008 08:32 PM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
RankRankRankRank
342 berichten
sinds 28.12.2007

Ik zou zeggen probeer er eens eentje op voorhand. Dat ge niet die van mij moet pikken in de Pyreneëen tongue wink

Signature 

Once you are lost in the twilights blue you don’t find the way, the way finds you

Profiel

Gepost: 06 juli 2008 09:09 PM   [ Negeer ]   [ # 2 ]
RankRankRankRank
324 berichten
sinds 26.12.2007

bekijk toch maar eens hoeveel calorieen je binnen krijgt met 80 gr.
Volgens mij zit daar het verschil. de andere gevriesdroogde spullen zitten toch al rap rond de 120 a 150 gr voor één persoon.
Ik heb jaren gewone -snel klaar- maaltijden gegeten uit de supermarkt.
Tijdens mijn laatste tocht toch eens voor een keer gevriesdroogd spul meegenomen.
Ik vond de pakjes van deze best lekker.

Profiel

Gepost: 06 juli 2008 10:57 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]
RankRankRank
169 berichten
sinds 29.12.2007

Hmmm, een Knorr spaghetteria is 170 gram, dat is zogezegd voor twee personen maar na een lange dag is dat netjes de hoeveelheid die ik nodig heb om voldaan te zijn…

80 gram is daarvan de helft…

Maja, ik heb dan weer een vrij grote eetlust, zo is deze weekend weeral gebleken…

Profiel

Gepost: 07 juli 2008 02:07 PM   [ Negeer ]   [ # 4 ]
RankRank
31 berichten
sinds 01.03.2008

Even op google gezocht naar de leverancier van decathlon en de vergelijking gemaakt tussen de energie die een zakje spaghetti bolognese bij Adventure Food, Aptonia en die van Knorr opleveren.

Adventure Food: 140 g - 575 kcal - 2408 kJ
Aptonia: 80 g - 290 kcal - 1232 kJ
Knorr: 168 g - 372 kcal - 1575 kJ

De maaltijden van decathlon leveren ongeveer de helft van de energie op van de maaltijden van Adventura Food. Als je dan uittelt dat je dan twee zakjes van Aptonia nodig hebt, is de kostprijs van deze zakjes hoger. De Knorr - pasta zakjes kosten minder (ik dacht € 2 - € 3) maar hier ben ik er wel zeker van dat ze goed smaken.

De zakjes van decathlon vallen dus zeker af. Ik denk wel dat ik één van de dagen die van Adventura Food eens ga testen.

Bedankt voor de tip/raad en @ Jonas als mijn eten moest tegenvallen let dan toch maar extra op dat van u;-)

Profiel

Gepost: 08 juli 2008 12:46 PM   [ Negeer ]   [ # 5 ]
RankRank
38 berichten
sinds 09.04.2008

Jullie kennen globetrotter.nl? Gebruik al jaren hun voeding en moet zeggen dat het mij uitstekend bevalt.

Profiel

Gepost: 10 juli 2008 10:09 PM   [ Negeer ]   [ # 6 ]
RankRank
42 berichten
sinds 13.04.2008

wij hadden op onze pyreneeen tocht zowel maaltijden van decathlon mee als de 2 merken die ze bij AS adventure hebben liggen
we namen een minute soepje erbij ‘s avonds en dat was voor mij voldoende, .. zelfs die van decathlon

grtz

Profiel

Gepost: 10 juli 2008 10:24 PM   [ Negeer ]   [ # 7 ]
RankRankRank
219 berichten
sinds 28.12.2007

Hmm, dan zou ik die van de decathlon eens moeten uitproberen. Zo een pak van de as is teveel voor mij.

Signature 

keep walking

Profiel

Gepost: 10 juli 2008 10:27 PM   [ Negeer ]   [ # 8 ]
RankRank
42 berichten
sinds 13.04.2008

Mjah, ik ben zelf ook niet zo’n grote eter hoor, .. als ik niet genoeg had , at ik gewoon een beetje tourbrood of nam ik nog een soepke smile

Profiel

Gepost: 12 juli 2008 05:26 PM   [ Negeer ]   [ # 9 ]
Rank
4 berichten
sinds 26.01.2008

Heb mij voor men huidige tocht (4tal maanden tegen da´k thuis ben) de zakskes van adventurefood aangeschaft en ik ben er supercontent van.  Ze zijn lekker, voedzaam en als ge de ingredienten vergelijkt met die van knorr is er toch ook een wereld van verschil (effectief een hoop groenten en zo min mogelijk/geen additieven).  Liever ietske meer betalen voor degelijk eten dan chemische boecht.

cheers!

Profiel

Gepost: 12 juli 2008 11:17 PM   [ Negeer ]   [ # 10 ]
RankRankRank
169 berichten
sinds 29.12.2007

Kga mezelf eens zo’n adventure food pakje kopen, eens zien wat dat geeft.

Profiel

Gepost: 18 juli 2008 12:59 PM   [ Negeer ]   [ # 11 ]
Rank
3 berichten
sinds 13.03.2008

Ikzelf gebruik de zakjes met gevriesdroogde maaltijden van Decathlon graag wanneer ik ga trekken in wintercondities. In tegenstelling tot andere zakjes (Knorr of speciale adventure-maaltijden) vereisen deze geen extra kooktijd en kan je het zakje gewoon als pot gebruiken waaruit je eet. Je kan dus gewoon kokende water in het opengesneden zakje gieten, 3min wachten en beginnen eten itt de Knorr en speciale adventure-maaltijden waar soms een kooktijd van 10min of zo nodig is. Wanneer ek in zomerse condities condities trek, vindt ek niets plezanter dan een kwartiertje zitten roeren in mn pruttelend potje. In wintercondities, vindt ek het plezanter als ek gewoon sneeuw moet smelten, water laten koken, water bij mn zakje voegen en ‘t eten is klaar. En niet te vergeten dat je geen extra water moet smelten om je pot proper te krijgen. De energie in deze pakjes is idd ad lage kant. Weet iemand van het bestaan van gevriesdroogde maaltijden met meer calorieën?

Profiel

Gepost: 18 juli 2008 01:10 PM   [ Negeer ]   [ # 12 ]
RankRank
42 berichten
sinds 13.04.2008

ik ken geen speciale adventure maaltijden waar je nog 10 minuten moet koken hoor :o

ik gebruik gewoonlijk maaltijden van “adventure food”, .. zelfde principe als decathlon, alleen iets meer, en je kan het zakje ook beter sluiten nadat je er water hebt in gedaan.

Profiel

Gepost: 18 juli 2008 02:00 PM   [ Negeer ]   [ # 13 ]
Rank
18 berichten
sinds 28.12.2007

Gil,
ja die van REAL Turmat
http://www.hiking-info.net/forum/viewthread/206/
REAL Turmat:
-pasta bolognese 430 Kcal/100g Adventure food 399 Kcal/100g
-Lapskaus (soort rundsschotel) 510 Kcal/100g A.food 457 Kcal/100g
Het zijn 1-persoons porties van 140 en 114g die na bereiding 500 g wegen.
Het verschil in cal. is niet groot maar toch iets. Ze zijn wel duur.

Harry

ps Adventure food moet NIET gekookt worden, maar wel in koud water aan de kook gebracht worden en dan laten rusten

Profiel

Gepost: 18 juli 2008 03:00 PM   [ Negeer ]   [ # 14 ]
RankRank
42 berichten
sinds 13.04.2008

Dat zal dan van het gerecht afhangen, .. ik heb Adventure Food gerechten gegeten waar er eenvoudigweg heet water in het zakje gegoten moest worden, en dan een 5-tal minuten laten ‘weken’.

(niet in koud water aan de kook brengen dus)

Profiel

Gepost: 19 juli 2008 11:14 AM   [ Negeer ]   [ # 15 ]
RankRankRankRank
324 berichten
sinds 26.12.2007

ik ken geen speciale adventure maaltijden waar je nog 10 minuten moet koken hoor :o

Misschien bedoelt Gill de produkten van globetrotter.
Daar moet er nog wel degelijk worden gekookt.
Bij onze noorderburen loopt er momenteel een draadje over dit produkt

edit
aanvulling

De energie in deze pakjes is idd ad lage kant. Weet iemand van het bestaan van gevriesdroogde maaltijden met meer calorieën?

pemmikan is zo een produkt
Ook zelf te bereiden zo blijkt na deze door google gejaagd te hebben
http://www.indianisme.be/pemmican.html
Ik ben wel niet eens met de temperatuur die ze opgeven om het vlees te drogen.
Deze ziet er op het eerste zicht veel smakelijker uit.
Ik lees wel meer recepten waar er pindakaas aan is toegevoegd om de calorieen te verhogen.

Profiel

1 van de 2
1