Hiking-info.net

Wie bent u?
Meer... 

1 van de 18
1
Pyreneeën 2008
Gepost: 28 december 2007 10:42 AM   [ Negeer ]
RankRankRank
157 berichten
sinds 25.12.2007

Wat zijn de plannen voor dit jaar? Kwestie van de draad meteen weer op te pikken (of te herhalen)?

Profiel

Gepost: 28 december 2007 01:57 PM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
RankRankRankRank
427 berichten
sinds 27.12.2007

Oke, dan zet ik hier voor de overzichtelijkheid een kopietje uit de vorige draad :

Het begint er naar uit te zien dat ik volgend jaar in juli richting Pyreneeën trek.
Heel grofweg : de aanval wordt ingezet rond Etang d’Arain en de Tuc de Maubermé (iemand al op die top geweest? Mogelijk om op de top te slapen?), daarna trek ik allicht via Montgarri naar het zuiden om te toeren in dat verlaten massief daar en oosten van Beret. Via Alos d’Isil daarna naar het zuidelijke Mont-Roig-massief (wat lusjes maken tussen Coll de la Cornella an Campirme).
Verder naar het oosten zal ik niet meer geraken.

Na een passage door de vallei denk ik dat ik me daarna op de zuidelijk Aiguestortes zal richten. Daar wil ik zowat alle valleien door en een heleboel toppen beklimmen.
Heeft er iemand ervaring met een beklimming van Pic de Contraix vanaf het zuiden? Via Estany de Sarradé d’Amunt en Coll de Sarradé? Als dat mogelijk is zou ik graag doorsteken naar estany Blau de Colieto en wat verder aansluiting vinden op de normaalroute naar Punta Alta om ook die te beklimmen.

Daarna is het ook nog wat puzzelen, ik zou graag ergens in de buurt van de Besiberris een doorsteek vinden naar Vall de Besiberri. Collado d’Aballers is blijkbaar niet van de poes dus mss via Brecha de Puyta en diene col ten noorden van Besiberri Nort. Als iemand daar wat meer van weet…
Als er dan nog tijd over is hoop ik nog wat rond te toeren langs al die meren ten oosten van Vallibierna, waar de GR11 ook passeert. En uiteindelijk hoop ik de Aneto te beklimmen vanaf de Estanys de Coronas, en te slapen op de top. Maar ik weet nog niet of ik wel 15 dagen pickel en stijgijzers wil meesleuren voor die ene passage.
Via Port de Benasque moet het daarna weer naar Luchon.

In totaal is het zo’n 15 à 20 dagen, denk ik. Moet het allemaal nog eens goed bekijken.

Profiel

Gepost: 28 december 2007 04:09 PM   [ Negeer ]   [ # 2 ]
RankRankRankRank
370 berichten
sinds 28.12.2007

Na vorig jaar een eerste korte kennismaking zou ik dit jaar graag terug naar de Pyreneëen trekken. Maar ik weet nog niet zo goed welk gebied. Het moet allesinds bereikbaar zijn met het openbaar vervoer en geen al te moeilijke passages. Ik heb nog niet zoveel bergervaring dus passages waarvoor pickel en stijgijzers nodig zijn sla ik voorlopig nog even over. Ik zit dan vooral te denken aan de GR 107 of dat tochtje dat Joery in oktober gemaakt heeft rond het Carlit massief zag er ook wel heel mooi uit. Enige suggesties zijn altijd welkom grin

Jonas

Signature 

Once you are lost in the twilights blue you don’t find the way, the way finds you

Profiel

Gepost: 28 december 2007 04:13 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]
Rank
24 berichten
sinds 28.12.2007

misschien richting het hoge noorden: Kungsleden, Nordkalloleden, ...
waarschijnlijk een combinatie van de bestaande paden om zo tot een grote lusvormige trektocht te komen
maar… niks ligt vast

Profiel

Gepost: 28 december 2007 07:35 PM   [ Negeer ]   [ # 4 ]
Rank
19 berichten
sinds 28.12.2007

Er zijn vage plannen om in juli de Kungsleden helemaal te gaan doen kwestie van nog even uitwaaien voordat ik begin te werken grin. Vorig jaar stond dat al op het verlanglijstje, maar toen is het er niet van gekomen wegens tijdsgebrek.

Voor September ben ik nog op zoek naar iets leuks. Tips?
-Per wagen (max 2000 km) of met het vliegtuig goed bereikbaar zijn.
-Veel afwisseling (meertjes, stroompjes, bergjes, bossen eventueel)
-....

Greetz

Profiel

Gepost: 28 december 2007 07:45 PM   [ Negeer ]   [ # 5 ]
RankRankRankRank
427 berichten
sinds 27.12.2007

Apie, gewoon omdat het in de Pyreneeëntopic staat :
De Pyreneeën !

(voldoet trouwens perfect aan de gestelde eisen)

Profiel

Gepost: 28 december 2007 07:55 PM   [ Negeer ]   [ # 6 ]
Rank
19 berichten
sinds 28.12.2007

Om eerlijk te zijn heb ik nog nooit gehiked in de pyreneeën, idd mss eens een goed moment om me er is aan te wagen smile Alvast bedankt om mij er bewust van te maken

Greetz

Profiel

Gepost: 29 december 2007 12:01 PM   [ Negeer ]   [ # 7 ]
RankRankRank
163 berichten
sinds 28.12.2007
Willem - 28 december 2007 01:57 PM

Via Alos d’Isil daarna naar het zuidelijke Mont-Roig-massief (wat lusjes maken tussen Coll de la Cornella an Campirme).
Verder naar het oosten zal ik niet meer geraken.

het Mont-roig-massief is echt het allermooiste/indrukwekkendste/alleenste wat ik ooit heb gezien, ECHT, super. (als je van bovenaf de refuge Enric Pujol nadert wel zorgen dat je er langs rechts naartoe gaat, daar is ‘naart schijnt’ een brugje. anders moet je op het einde van de dag nog een ravijntje overspringen. of zoals mijn vriend: een stenen brugje bouwen voor je vriendin cheese )

Signature 

The secret to happiness is freedom, the secret to freedom is courage.

Profiel

Gepost: 29 december 2007 12:12 PM   [ Negeer ]   [ # 8 ]
RankRankRankRank
427 berichten
sinds 27.12.2007

Idd eva, die hoek heb ik dit jaar ook al gedaan. Eenzamer vind je inderdaad niet in de Pyreneeën
Ik ben dat ravijntje overgeraakt met enig geklauter langs het meertje, helemaal links dus

Dit jaar loop ik het massief allicht binnen via Collada de Mont-Roig (ten N van Coll de la Cornella), van daaruit hoop ik ook de top te beklimmen, en eventueel boven te overnachten, het is heel plat daarboven.
Daarna via Coll Curios, doorsteken via Estany de la Gola en els tres Estanys naar Coll de Forn, vandaar Pic del Coma del Form beklimmen en verder naar het zuiden richting Campirme enz.
Binnen een paar weken zal ik wel een eerste parcoursbeschrijving klaar hebben (dat durft wel eens rap gaan in den blok red face )

Profiel

Gepost: 29 december 2007 12:29 PM   [ Negeer ]   [ # 9 ]
RankRankRank
163 berichten
sinds 28.12.2007
Willem - 29 december 2007 12:12 PM

(dat durft wel eens rap gaan in den blok red face )

hihi.
daar dacht ik derjuist nog aan, moest ik nu nog blok hebben, die reis was al lang gepland.

wat ik eigenlijk spijtig vind van die lange traverse-tochten. wij hebben nu de HRP gedaan en nu zijn er zoooooooooooooo veel plaatsen waar we opnieuw naartoe moeten. der is bijna ni aan te beginnen.
maar volgend jaar dus eerst de Alpen voor ons. planning en reclame zulle ten gepaste tijden volgen. (wij hebben gene blok meer, bear with us)

Signature 

The secret to happiness is freedom, the secret to freedom is courage.

Profiel

Gepost: 29 december 2007 05:57 PM   [ Negeer ]   [ # 10 ]
RankRank
40 berichten
sinds 29.12.2007

Mijn plannen voor 2008:

Een nieuw leven! Gisteren mijn laatste dag gewerkt. Vanaf februari ga ik in de Catalaanse Pyreneeën wonen. Samen met mijn vriendin en haar moeder ga ik mee de refugio in het santuari Mare de Deu de Gresolet uitbaten. Het is gelegen in het natuurpark Cadi-Moixero en ligt aan de voet van de Pedraforca. Het ligt praktisch aan de GR107 Cami dels bons homes, ofwel de katharenroute. Ook de GR150 (ronde van de Serra de Cadi) passeert daar.

Ik moet er nog wel even bij zeggen, dat het een primitieve berghut annex bedevaartsoord is. De eerste sporen van het kerkje dateren uit 13de en de rest van het gebouw is later opgetrokken en laatste uitbreiding gebeurde in de 17de eeuw.

Tot de Spaanse burgeroorlog, verbleven er paters.

Er is (voorlopig) maar één badkamer met douche en warm water. Er is beperkte elektrisch licht (met generator), verder wordt er verlicht met campinggazlampen. Hierdoor krijg je het “terug in det tijd gevoel” wat perfect past bij een historische route als de GR107. Er is een campingkeuken voor gasten, voor als die zelf willen koken, wat nog al gebruikelijk is daar. Voor rugzaktrekkers koken we graag.

Er is een openhaard in de zithoek en een houtkachel in de eetzaal.

Er zijn 66 bedden, verdeeld over een slaapzaal en kamers van 2 tot 8 personen

Google maps
Flickr fotoset
Het weer ter plaatsen

Saldes maakt deel uit van El Bergueda.

webcam pedraforca: (als ie werkt)

Natuurpark cadi-moixero

Info via:
Telefoon:+ 34 650 727 757
of via e-mail:

Verder ga ik de streek daar al wandelend nog wat verder verkennen en misschien nog een weekje Zwitserland.

Prettige feesten en een tof hiking-jaar!

Profiel

Gepost: 29 december 2007 09:16 PM   [ Negeer ]   [ # 11 ]
RankRankRankRank
370 berichten
sinds 28.12.2007

Amai sjieke vooruitzichten. Heb daar wel bewondering voor zo heel uw leven omgooien. Als ik dit jaar (of volgend jaar) de GR 107 doe, dan kom ik zeker eens langs. Bedankt trouwens voor de nuttige links grin

Signature 

Once you are lost in the twilights blue you don’t find the way, the way finds you

Profiel

Gepost: 29 december 2007 10:35 PM   [ Negeer ]   [ # 12 ]
RankRank
40 berichten
sinds 29.12.2007

Jonas,
Meer info over de GR 107 vind je hier:
Link

Als je nog info wil, dan zal ik je proberen helpen. Het antwoord kan misschien wel even op zich wachten omdat ik niet altijd toegang tot het internet zal hebben.

en altijd welkom!

Profiel

Gepost: 30 december 2007 12:08 AM   [ Negeer ]   [ # 13 ]
RankRankRankRank
370 berichten
sinds 28.12.2007

hey

dat topic had ik al gezien en afgedrukt. De info zal zeker van pas komen. Hoe geraak je het sneltste weg uit Berga? Ik heb gezien dat er bussen naar Barcelona gaan vanuit Berga dus vermoed dat dat dan het snelste traject zal zijn…

Signature 

Profiel

Gepost: 30 december 2007 01:30 AM   [ Negeer ]   [ # 14 ]
RankRank
40 berichten
sinds 29.12.2007

Jonas,
Inderdaad, de bus zal de snelste weg zijn om uit Berga weg te geraken.
Hier vind je wat meer info:
Link

Profiel

Gepost: 30 december 2007 11:06 AM   [ Negeer ]   [ # 15 ]
RankRankRankRank
370 berichten
sinds 28.12.2007
Pukinoki - 30 december 2007 01:30 AM

Jonas,
Inderdaad, de bus zal de snelste weg zijn om uit Berga weg te geraken.

Thx dat helpt me al goed op weg. Nu nog zien hoe ik goedkoop in Foix kan geraken al blijf ik wel voorkeur voor de trein hebben en de plannen beginnen wel serieuze vormen aan te nemen. Histeren nog eens wat sites doorenomen en de goesting begint er toch al fameus te komen cool smile

Signature 

Profiel

1 van de 18
1