Hiking-info.net

Wie bent u?
Meer... 

9 van de 17
9
Pyreneeën 2008
Gepost: 01 juli 2008 02:36 PM   [ Negeer ]   [ # 121 ]
RankRankRankRank
305 berichten
sinds 27.12.2007

Mooi Joris, blij dat het jullie is bevallen! Ik verschoot zelf ook nog als ik die foto van de Vignemale zag, ferm veel sneeuw inderdaad.

En Ward : als de eerste dagen goed zijn meegevallen, dan volgt de rest nu vanzelf. Succes nog de komende weken!
(komen er updates op je blog ook?)

Profiel

Gepost: 01 juli 2008 04:39 PM   [ Negeer ]   [ # 122 ]
Rank
5 berichten
sinds 26.01.2008

Ola,

Ben momenteel ook bezig met de hrp. Zit in Benasque, wijselijk besloten om de komende dagen de gr11 te volgen tot hospital de vielha.  De hoeveelheid sneeuw hier is idd nog absurd.  Heb me al meerdere keren “beklaagd” dat ik geen crampons of piolet gekocht had maar mits de nodige voorzichtigheid en stevig gekap met de voetjes valt het allemaal wel mee, alleen wordt je daar zo moe van wink: De cirque van Gavarnie lag nog onder een mooi dekentje en het is hilarisch om de meeste fotos in de gids van Ton Joosten te vergelijken met de werkelijkheid (gids:alles groen, realiteit: alles wit) maar het is wel enorm mooi zo.

Soit, bibi verder richting middellandse en dan naar de Alpen voor de GTA :-D

Cheers,
Thomas

Profiel

Gepost: 07 juli 2008 07:35 PM   [ Negeer ]   [ # 123 ]
RankRank
56 berichten
sinds 29.03.2008

19 juli is het weer zover. Terug naar de Pyreneeën. Dit jaar neem ik de 3 weken de tijd om een groot gebied te exploreren. Het begint met een klassieke week vanuit Luchon.
Daarna een heel alternatief traject door de Maladeta. Richting Aigues Tortes heb ik dan weer vooral inspiratie gehaald uit de tocht van den dzjow in 2005.

een inloopweek met vrienden
1) Loudenvielle - Lac Aigues Tortes
2) naar Viados - Lac Millares
3) naar Lagos Alforjas - Herradura
4) via Piana naar camping Ixteia (Bevoorrading )
5) naar cabana Llliterola
6) Litterola - Tusse de Montarque - bivak op de kam boven lac glacé
7) naar Pont du Prat - Loudenvielle (Bevoorrading)

vanaf hier zijn we met 2
8) Luchon- Hospitalet- Venasque - bivak aan Lac Montagnette
9) Pic de Sauvegarde - La Besurta - Ibones d’Alba - Brecha de Alba - Ibon de Creguena
10) Collada de Creguena - Pico de Arguells - Ibones de Coronas - Brecha de Llosars - Ibones de Llosars - Colladaz des Isards - bivak in Valle Salenques
11) naar Estanyet de Besiberri
12) Coll d’aberes - Estany Dalt - Gemena de Baix - Boi (Bevoorrading)
13) Estany Llong - Pic de Subineux - Gavaxtos - Estany Morto
14) Pic Vidals - Pic perguera - Estany Sabura Amunt
15) Estany Gelat - Colle Monestero - Saint Maurici - Port de Ratera - Tuc de Ratera
16) Circ de Colomers - Estany Colieto - Montardo - Lac de Mar
17) afdaling naar Salardu (einde)

Profiel

Gepost: 07 juli 2008 09:53 PM   [ Negeer ]   [ # 124 ]
RankRankRankRank
372 berichten
sinds 26.12.2007

Voor iedereen die iets heeft met de Pyreneeen geef ik nog de volgende site mee.
http://www.mitrucksack.de/index.htm
Op een of andere manier is hij voorheen aan mijn aandacht ontsnapt.
Er zitten foto’s tussen die ik best smaakvol vind (en ook anderen mogelijk over de streep trekt)

Profiel

Gepost: 16 juli 2008 04:26 PM   [ Negeer ]   [ # 125 ]
RankRankRankRank
372 berichten
sinds 26.12.2007

Erg stil op heel de site.
Wat recente foto’s van bij Breche de Rolande.
http://www.pyrenees-team.com/forumpteam/viewtopic.php?t=3026
Dorst zal Willem er voorlopig niet moeten lijden.
En nav de posting van Brent even aan’t zoeken geweest waar hij wilde gaan slapen bij Lac Glace.
kwam ik een mooi bewegend beeld tegen van de platte top “tusse de Montarqué”
http://www.isadbx.fr/recit/J15/index.htm

Profiel

Gepost: 16 juli 2008 05:33 PM   [ Negeer ]   [ # 126 ]
RankRankRankRank
358 berichten
sinds 28.12.2007

Iedereen is op vakantie denk ik grin. Ik vertrek pas binnen twee weken dus heb nog even tijd. Nog een klein vraagje IVo neem jij waterzuiveringstabletten mee naar de Pyreneëen? Iemand raadde me dit aan voor de Spaanse kant, maar ik vind dat precies wat overdreven?

Signature 

Once you are lost in the twilights blue you don’t find the way, the way finds you

Profiel

Gepost: 16 juli 2008 06:16 PM   [ Negeer ]   [ # 127 ]
RankRank
48 berichten
sinds 13.04.2008

Ik heb hadex gebruikt in de pyreneeen, .. voor de zekerheid.
‘k denk dat het op ‘t eind van het seizoen zeker wel aan te raden is

Profiel

Gepost: 16 juli 2008 06:57 PM   [ Negeer ]   [ # 128 ]
RankRankRankRank
372 berichten
sinds 26.12.2007

Ik pak ze altijd mee (micro-pure forte). Laatste tocht heb ik er geen enkele gebruikt. Ik schat het zelf wat in. hoe lang is het water al onderweg? Hoe hoog zit ik? Stroomt het voldoende hard? De kaart geeft een goed beeld. Hangt ook af van hoeveel vee er rondloopt, beneden of boven het hoofd.
Hou een beetje de inwerktijd in het oog als je er toch een tablet hebt ingedaan. Om je een voorbeeld te geven van mijn laatste tocht. Bij de cabane van auruzan had ik geen enkel probleem om water uit de beek te scheppen. Bij Cabane de Brouquenat d’en haut had ik dat niet gedurfd.

Profiel

Gepost: 16 juli 2008 07:30 PM   [ Negeer ]   [ # 129 ]
RankRankRank
164 berichten
sinds 05.01.2008

Hoi allemaal, nog een updateje van mij, ben in torla aangekomen ongeveer 3 dagen geleden.
vanaf Lescun toch de hrp gevolgd en de voorziene route, deze is fantastisch goed geweest, sneeuwvelden waren echter niet te ontwijken, echter geen probleem want ik heb enige ervaring in sneeuw.

In elk geval, kben echt aant genieten, ook al heb ik niet echt veel gelukt gehad met de weersomstandigheden, veel mist en op grote stukken dus veel geluid, weinig beeld. In elk geval pic du midi d·ossou was fantastisch en vignemale ondanks het slechte weer ook
Heb al veel ups en downs gehad maar nu komt mijn favoriete stuk.

Crampons en pickel in aanslag en ik ben klaar voor de strijd hier morgen ordesa,gavarnie,pineta,…

@ willem, kga proberen nu nog even kort men site up te daten, kort maar bondig maar in stjeanpieddeport viel het wat tegen, internet macheerde bijna niet en toetsenbord nog minder.

Groeten!!!

Signature 

There is no way to happiness, happiness is the way!

Profiel

Gepost: 16 juli 2008 07:51 PM   [ Negeer ]   [ # 130 ]
RankRankRankRank
372 berichten
sinds 26.12.2007

Ward,
vergeet niet de steenman die Willem heeft gebouwd halverwege zijn tocht (Paso de los Caballos) wat aan te dikken.
Ik geef nog snel het weer bij Torla voor de komende dagen
(al zal je dat daar wel hebben kunnen opvragen).
http://www.aemet.es/es/eltiempo/prediccion/localidades?l=22756&p=22
lijkt me ook een gemakkelijke site om jouw op de hoogte te houden.
Succes verder.
Ivo

Profiel

Gepost: 17 juli 2008 03:51 PM   [ Negeer ]   [ # 131 ]
RankRankRankRank
305 berichten
sinds 27.12.2007

Mooi Ward ! Ge zijt goe bezig !

Ook snel even de stilte doorbreken uit Vielha. Supertocht tot nu toe. Van topbivaks is door licht onstabiel weer nog niet veel in huis gekomen (een zeer bescheiden op Tuc de Bouc). Eerste week zijn redelijk wat toppen geschrapt. Slecht wil ik het weer zeker ook niet noemen, nog maar weinig in regen gelopen. Wel een paar stevige onweders.
Hoogtepunten tot nu toe : avondlijke beklimming Tuc de Moredo, Het Mont Rouch-massief en Pico del Coma del Forn, ochtendklim Pic Peguera, het superdesolate en verlaten Vall de Sarade en beklimming Pic de Contraix.

Ook hier nog steeds veel sneeuwvelden boven 2500m. Ward : Mulleres zal niet sneeuwvrij zijn tegen je er geraakt.

Jammer genoeg ziet het weer voor de komende dagen er wat onstabiel uit, een topbivak op de Aneto zal ik kunnen vergeten, vrees ik.

Alle, over een paar dagen heb ik 2 dagen vrij en zal ik wel wat meer laten weten

Groetjes

Profiel

Gepost: 17 juli 2008 04:14 PM   [ Negeer ]   [ # 132 ]
RankRank
48 berichten
sinds 13.04.2008

De pyreneeen zijn dus nog steeds erg besneeuwd voor de tijd van het jaar ?

btw : goe bezig mannen !

Profiel

Gepost: 18 juli 2008 03:41 PM   [ Negeer ]   [ # 133 ]
Rank
13 berichten
sinds 12.01.2008

Bij mij staat het ondertussen ook vast: oostelijk Baskenland! Op deze site wat inspiratie opgedaan (bij de verslagen) en het verslag van Willem over deze regio sprak ons bijzonder aan, vandaar.
Vliegtuig naar Pau, daar met trein naar Urdos, stappen naar St-Jean-Pied-de-Port, dan op de één of andere manier (openbaar vervoer, liften) naar Hendaye. Idealiter spenderen we daar nog 2 dagen, afhankelijk hoe snel we hebben gestapt of hoeveel extra ommewegjes en toppen we afdoen.

Ik kijk er allesinds naar uit.
Op stap met 2 vrouwen, dat wordt nog gevaarlijk smile

Profiel

Gepost: 20 juli 2008 04:35 PM   [ Negeer ]   [ # 134 ]
RankRank
64 berichten
sinds 15.02.2008

Ik ben zelf ook weg binnen een 8-tal dagen om de HRP eens aan de tand te voelen. Hopelijk levert de sneeuw geen probleem op. Ik wens jullie allemaal nog een mooie hiking zomer toe!!

Nils

Profiel

Gepost: 20 juli 2008 09:03 PM   [ Negeer ]   [ # 135 ]
RankRankRank
239 berichten
sinds 28.12.2007

net terug van ‘dolce far niente’ cool smile , overmorgen weg naar Gavarnie-Ordesa cool grin !
Morgen eens wat tijd steken in meteo-toestanden etc.
Hoe zit het met de sneeuw?  Momenteel tamelijk warm in de Pyr?

Signature 

seek first to understand and then to be understood (Stephen Covey)

Profiel

9 van de 17
9