Hiking-info.net

Wie bent u?
Meer... 

12 van de 17
12
Pyreneeën 2008
Gepost: 13 augustus 2008 03:54 PM   [ Negeer ]   [ # 166 ]
RankRankRank
238 berichten
sinds 28.12.2007

heej, Ward is back!  grin

Jammer dat het zo is moeten lopen… goed dat het niet erger is!  Wijze beslissing om het daar dan maar bij te laten…
Ben al benieuwd naar je verhaal, je foto’s, je zelfontdekking…

Tot waar ben je uiteindelijk gestapt?

Op deze manier blijft de HRP toch wel iets van zijn magische onverzettelijke onoverwinnelijkheid behouden, vind ik…

Signature 

seek first to understand and then to be understood (Stephen Covey)

Profiel

Gepost: 13 augustus 2008 04:23 PM   [ Negeer ]   [ # 167 ]
RankRankRank
164 berichten
sinds 05.01.2008

Vlak voor Merens les vals (of hopitalet de l’andorre op de Hrp)
Heb wel eens de pyreneeen uit de heli kunne zien, was wel machtig!!

Maar zelfvertrouwen te veel ondermijnd en met vinger kon ik rugzak nimeer inladen en tent opzetten enzo werd allemaal te moeilijk.

Signature 

There is no way to happiness, happiness is the way!

Profiel

Gepost: 13 augustus 2008 05:59 PM   [ Negeer ]   [ # 168 ]
RankRankRankRank
372 berichten
sinds 26.12.2007

Toch zo goed als heelhuids terug thuis.
Mooi zo.
ook voor jouw een diepe buiging.

Blijft nog een niet onaardig stuk over.
Het zal nog niet zo snel weglopen;
In’t uiterste geval kan je aan je
kinderen en kleinkinderen vragen dat ze jou,
tegen dat het zover is,
over die laatste bergen tot de zee slepen.
Om daar dan het verhaal af te maken.

Toch benieuwd wat die luchtdoop uiteindelijk heeft gekost?

Profiel

Gepost: 13 augustus 2008 06:39 PM   [ Negeer ]   [ # 169 ]
RankRankRankRank
305 berichten
sinds 27.12.2007

Ha Ward,

In de eerste plaats ben ik toch ook opgelucht dat het bij een scheve vinger is gebleven bij zo’n val.
Ook van mijnentwege uiteraard een dikke chapeau voor je hele avontuur, dat - zo leid ik af uit eerdere post - meer dan geslaagd is geweest.
Ik kan er mij wel iets bij voorstellen.

Rust nu maar eerst goed uit en acclimatiseer maar wat terug aan de gehaastheid van het leven hier. En vergeet ons daarna niet te vertellen wanneer je voorstellingsavond valt smile

Willem
(die zelf wel heeft besloten die laatste etappe’s nooit te gaan lopen)

Profiel

Gepost: 13 augustus 2008 07:10 PM   [ Negeer ]   [ # 170 ]
RankRank
56 berichten
sinds 29.03.2008

Ivo,

helikopter in de pyreneeen is gratis dienst van de staat. Ook al ben je niet verzekerd.

OFF TOPIC:
Net aangekomen in Bødo. Klaar voor 10d trekken door de wildernis van Sulitjelma. rugzak weegt net boven de 30kg, een nieuwe ervaring. Hopen dat het goed komt. bedoeling is regelamtig de tent te laten staan voor topjes.

Profiel

Gepost: 14 augustus 2008 01:01 PM   [ Negeer ]   [ # 171 ]
RankRankRank
164 berichten
sinds 05.01.2008

Nja je hebt gelijk Willem, er zijn zoiso nog veel gebieden te verkennen tongue laugh dat laatste stukje zal het niet maken.

Ik heb idd heel wat ervaringen met jullie te delen, over materiaal (waar ik eigenlijk allemaal zeer tevreden over was) en gebieden die ik (raar maar waar) nu allemaal bij naam ken
en een hoop tips en tricks die ik heb ondervonden of heb geleerd.

Vraagje: weten jullie of het waar is da de Hrp wit (boven) en rood (onder) gemarkeerd is op sommige plaatsen en de Gr-routes rood (boven) en wit (onder) gemarkeerd zijn.
Iemand wist me dat te vertellen onderweg, en het viel me idd op dat de witrode perfect de Hrp volgt (wel die van de franse Veron denkik)

Heli is idd gratis, ben ook ruim verzekerd voor alle bergsporten en mijn materiaal was dik in orde, kheb mezelf niet in gevaar gebracht en had dus recht op een ‘redding’..

Signature 

Profiel

Gepost: 14 augustus 2008 01:28 PM   [ Negeer ]   [ # 172 ]
RankRankRank
238 berichten
sinds 28.12.2007

officiële GR-markering is bovenaan wit, onderaan rood

Signature 

Profiel

Gepost: 14 augustus 2008 03:50 PM   [ Negeer ]   [ # 173 ]
RankRankRankRank
358 berichten
sinds 28.12.2007

Ook net terug van een zzer geslaagde Pyreneëendoop. Niet zo spectaculair als de die hards hier maar daarom niet minder leuk. De Gr 107 is een geschikte tocht om kennis te maken met de echte Pyreneëen. Wel opassen voor de cultuurschok als je na twee weken stilte en rust van de bergen ineens in het hart van Barcelona wordt gedropt moet je wel even slikken en bekomen.

Mijn fotos.

Signature 

Once you are lost in the twilights blue you don’t find the way, the way finds you

Profiel

Gepost: 16 augustus 2008 08:15 AM   [ Negeer ]   [ # 174 ]
RankRank
42 berichten
sinds 01.03.2008

Ook al twee dagen terug van de GR 107. De foto’s kan je al bekijken. Verslag komt nog.

Over de GR - markeringen: in Spanje durven ze de kleuren wel eens van plaats doen veranderen: rood bovenaan en wit van onderaan.

Profiel

Gepost: 22 augustus 2008 02:47 PM   [ Negeer ]   [ # 175 ]
RankRankRank
164 berichten
sinds 05.01.2008

Hoi, sorry dat ik zo lang laat wachten op updates en foto’s maar:

1) ik wil de spanning op drijven grin
2) ik zit met een herexaam dat even voorrang heeft (28 aug) daarna laat ik van me horen
3) een selectie maken van fotos blijkt moeilijker dan verwacht
4) ben nog aant acclimatiseren
5) pc is altijd bezet tongue rolleye

Dus alles komt in orde hoor nog eventjes geduld
Heeft iemand een aanrader om fotos op te zetten: photobucket? Flickr (van yahoo)? Picasa (van google)?
vooral, wat vinden jullie het gemakkelijkste om fotos te bekijken en te downloaden en wat heeft goede kwaliteit.
Ik wil vooral voorkomen dat je altijd terug naar een overzicht moet om de volgende foto te nemen want dan moet het elke keer opnieuw laden.
(ter info: tzijn 2882 fotos, goed voor 8Gb)

Verder komt er uiteraard nog info over mijn presentatie in de K2, maar ook daar heb ik tijd voor nodig om een selectie te maken.
wat dachten jullie van 1u fotos, pauze (met lekkere hapjes, ik dacht aan toerbrood héhé), en nog een uurtje fotos.
Is dat te lang, te kort, haalbaar, onhaalbaar?
En moet ik er dan iets bijzeggen of heb je liever dak gewoon zwijg en een muziekje opzet?

Signature 

Profiel

Gepost: 22 augustus 2008 03:51 PM   [ Negeer ]   [ # 176 ]
RankRankRank
236 berichten
sinds 29.12.2007

Picasa: ongelimiteerde upload, maar slechts 1GB totale ruimte.

Flickr: 100 MB upload per maand, maar ongelimiteerde opslagruimte…

Ik raad je aan je foto’s te verkleinen naar 800 x 600 ofzo, anders ga je met beide systemen in de problemen komen (verkleinen kan je snel doen met PS en Adobe Bridge waarmee je je foto’s als batch kan verkleinen, dus één bewerking en geen 200 keer hetzelfde herhalen).

Profiel

Gepost: 22 augustus 2008 05:04 PM   [ Negeer ]   [ # 177 ]
RankRankRankRank
305 berichten
sinds 27.12.2007

Flickr is ook zeer beperkt, tenminste als je geen duiten wil betalen : maximaal 200 foto’s voor gratis accounts, die zijn dus behoorlijk snel op.
Voor grote dumps foto’s gebruik ik nu Picasa : Eerst verkleinen tot een bvb 1024*768 pixels, dan kan je met die 1GB toch redelijk wat foto’s online zetten. Reken op nog 200Kb per foto, dat geeft dus ruimte voor 5000 foto’s!
Je beste foto’s kan je eventueel in een appart album zetten op maximumgrootte.

Profiel

Gepost: 22 augustus 2008 07:44 PM   [ Negeer ]   [ # 178 ]
RankRankRank
236 berichten
sinds 29.12.2007

Maar 200 foto’s? Huh? Da’s het eerste dat ik daar van lees…

Steekt wel dik tegen moet ik zeggen.

Profiel

Gepost: 23 augustus 2008 10:37 AM   [ Negeer ]   [ # 179 ]
RankRankRank
238 berichten
sinds 28.12.2007

Wie wil kan een andere Pyreneeën-gangster even een hart onder de riem steken: Marla uit Nederland is bezig met de laatste dagen van de GR11-oversteek!
Bij onze Nederlandse collega’s meer uitleg over de blijkbaar broodnodige steun voor de laatste etappe…

Signature 

Profiel

Gepost: 29 augustus 2008 09:57 PM   [ Negeer ]   [ # 180 ]
RankRankRank
273 berichten
sinds 28.12.2007

Nils is blijkbaar al terug uit pyreneeenland: http://hrp2008.blogspot.com/
Marla heeft het gehaald: http://hrp2008.blogspot.com/
Willem heeft een fantastisch verslag op de site staan: http://www.hiking-info.net/verslagen/id/langs_de_noordkant_van_het_vall_daran

Nu heb ik wel echt de kriebels te pakken; volgende week gaat het die richting uit.

Signature 

keep walking

Profiel

12 van de 17
12