Hiking-info.net

Wie bent u?
Meer... 

2 van de 3
2
[nieuws] Let op voor teken! 
Gepost: 03 september 2008 08:23 PM   [ Negeer ]   [ # 16 ]
RankRankRankRank
410 berichten
sinds 29.12.2007

Lach maar downer

Signature 

Fils du vent, fils de l’horizon
Va où ton coeur te porte et ta vie te donnera raison
Le chemin est long et d’embuches sera plein
Ouvre-toi au monde et le monde sera tien!
(KA)

Profiel

Gepost: 03 september 2008 08:36 PM   [ Negeer ]   [ # 17 ]
RankRankRankRank
440 berichten
sinds 28.12.2007

Ik heb eens een kolonie op mijn zwart tshirt gehad. Op gegeven moment dacht ik dat mijn ogen draaide of dat mijn tshirt bewoog. Het waren allemaal kleine bruine exemplaren. Je moet je voorstellen dat de helft van mijn tshirt zwart zag en de andere helft een bewegende bruine helft was. Ik zwans niet. Ik was het hondenhok aan het afbreken. Nonkel had de hond doodgeschoten en we gingen een andere hondenhok met dito hond zorgen.
(Was die stomme hond nu in zijn hok gebleven had nonkel het geweer niet boven gehaald en ik dat hok niet moeten afbreken)
Direct tshirt uitgezwierd, gaan lopen van de schrik ook. Ik in mijn blote pieper mezelf aan ‘t onderzoeken of er geen bijters bij waren. Mijn zus de andere helft van mijn bloot lijf aan ‘t onderzoeken… Gelukkig vindt dat soort teek hond lekkerder dan mens. Dat tshirt lag in het gras en het was leek alsof het bewoog. Wheeeeeeeeeee !!!!

(Volgende keer kap ik eerst de ganse winkel chemicaliën uit over zo een hok voor ik het afbreek)

Signature 

keep walking

Profiel

Gepost: 29 juni 2009 08:52 PM   [ Negeer ]   [ # 18 ]
RankRankRankRank
440 berichten
sinds 28.12.2007

Enige visualisatie van onze teek-vriendjes:
http://www.careplus.nl/uploads/movies/movie2.asp?m=venimex_2&tijd=55

Signature 

keep walking

Profiel

Gepost: 29 juni 2009 09:04 PM   [ Negeer ]   [ # 19 ]
RankRankRank
154 berichten
sinds 15.03.2009

Nonkel had de hond doodgeschoten?

Profiel

Gepost: 29 juni 2009 11:30 PM   [ Negeer ]   [ # 20 ]
RankRankRankRank
410 berichten
sinds 29.12.2007

Na de klimschool in Les Awirs had ik toch ook weer prijs zeker…

Signature 

(KA)

Profiel

Gepost: 30 juni 2009 08:31 AM   [ Negeer ]   [ # 21 ]
RankRankRank
154 berichten
sinds 15.03.2009

Sorry Gerlinde, heb je verhaal waarschijnlijk volledig verkeerd begrepen, maar nogmaals: “Nonkel had de hond doodgeschoten” begrijp ik niet zo goed… Of ik heb de context misschien niet helemaal begrepen.

Misschien verduidelijken de volgende topics mijn nogal geschokte reactie:

http://www.hiking-info.net/forum/viewthread/571/
http://www.hiking-info.net/forum/viewthread/562/

Profiel

Gepost: 30 juni 2009 10:09 PM   [ Negeer ]   [ # 22 ]
Rank
12 berichten
sinds 19.06.2009

Vandaag na jaren nog eens in Lozerheide geweest , jaren in geravot etc etc .. koppelde het aan mijn dag training wandelen , ca 1.5 uur door Lozerheide en kwam thuis met maar liefst 18 teken in mijn vel .....  een all-time record aangezien ik in 28 jaar er nog maar een heb gehad . Plus ben totaal niet het type dat gebeten/gestoken word , kan uren door muggen heen wandelen met stops :s

Misschien toch maar eens een mailtje sturen naar de gemeente aangezien het wandelgebied is waar veel gezinnen met kids komen etc .

Profiel

Gepost: 30 juni 2009 11:54 PM   [ Negeer ]   [ # 23 ]
Rank
10 berichten
sinds 20.06.2009

Punt is vooral dat er steeds meer teken besmet zijn met Lyme en daardoor de beten gevaarlijker zijn geworden. Eigenlijk is Lyme niet zo’n probleem, goed, een fikse antibioticakuur is niet fijn, maar het wordt vooral vaak over het hoofd gezien dat allerlei rare ziekteverschijnselen weleens daar uit voort kunnen zijn gekomen. De juiste diagnose is het grootste probleem. Veel dokters denken er niet als eerste aan, dus houd het zelf goed bij als je gebeten wordt en onthoud het vooral.
Ik heb zelf Lyme gehad, was zwaar pijnlijk (zenuwontsteking) en werkelijk gevaarlijk, maar mijn huisarts heeft gelukkig mijn verhaal dat dit weleens door die teek van een maand eerder kon zijn gekomen serieus genomen, heeft mij van veel ellende bespaard, was nu in 24 uur van de klachten af. Want ja, ze werken erg goed, die antibiotica! (die ik wel nog drie weken moest blijven slikken, want het zijn erg taaie beestjes, die spirogeten, de minibeestjes die de teken in je achterlaten).

Profiel

Gepost: 01 juli 2009 01:19 AM   [ Negeer ]   [ # 24 ]
RankRankRankRank
440 berichten
sinds 28.12.2007

Tja, de hond was uitgebroken en was de kippen van de kippenhokken in de buurt soldaat aan het maken. Exit hond.

Signature 

keep walking

Profiel

Gepost: 01 juli 2009 10:10 AM   [ Negeer ]   [ # 25 ]
RankRankRank
154 berichten
sinds 15.03.2009

Gerlinde,

begrijp de context van je verhaal nu. Hebben zelf vroeger ook een jachthond gehad die de kippen bij de buren had afgemaakt (echt afgeslacht! overal bloed en veren) en vanaf toen konden we hem nimmer binnenhouden. Beet constant de omheining stuk. Als ze het eenmaal geproefd hebben, kunnen ze er nimmer aan weerstaan. Was toen ook een vervelende situatie.

Profiel

Gepost: 06 juli 2009 10:34 PM   [ Negeer ]   [ # 26 ]
RankRank
83 berichten
sinds 09.04.2008

Terug naar de teken, mijn vrouw heeft gisteren haar eerste teek opgelopen. We zijn niet eens in het bos of andere plek met veel begroeiing geweest. Beste wat ik kan verzinnen is dat ze hem opgelopen heeft in het gras langs een “kaatsbaan” in Friesland, hier hebben we even staan kijken naar deze lokale sport.

Profiel

Gepost: 09 juli 2009 07:02 PM   [ Negeer ]   [ # 27 ]
Rank
21 berichten
sinds 02.03.2008

Mijn hond had altijd last van teken als we gingen wandelen ondanks tekenwerende middelen. Ik ging ten rade bij de dierenarts en die raadde aan om hem knoflookpilletjes te geven. Een mens mag er tot 6 per dag de hond dus ongeveer 2-3. Ik moest beginnen met één en dan opbouwen als er nog teken bleven komen.
Met één pilletje al geen teken meer!

Dus toen dacht ik dat dit mss ook wel op mensen sloeg...ik neem nu iedere morgen een knoflookpilletje en heb geen last meer van teken of muggen! Ideaal! Zelfs mama is er nu mee begonnen!
2 Augustus vertrek ik naar Schotland en dan ga ik de week daarvoor mijn dosis zeker opdrijven naar 4 of zelfs het maximum 6…

Misschien een leuke tip voor iedereen hier?

Profiel

Gepost: 09 juli 2009 10:00 PM   [ Negeer ]   [ # 28 ]
RankRankRankRank
394 berichten
sinds 28.12.2007

en hoe reageert jouw omgeving op al die knoflook?  wink

Signature 

seek first to understand and then to be understood (Stephen Covey)

Profiel

Gepost: 10 juli 2009 01:00 AM   [ Negeer ]   [ # 29 ]
RankRankRankRank
410 berichten
sinds 29.12.2007

Dat vraag ik me ook af eigenlijk.

Signature 

(KA)

Profiel

Gepost: 10 juli 2009 05:26 PM   [ Negeer ]   [ # 30 ]
RankRankRank
238 berichten
sinds 05.01.2008

Deet is chemisch spul dat ik liever niet gebruik (zag enkele duitsers het a volonté op hun gezicht spuiten, ik liever niet...)

vaak zijn het echter de meest stinkende natuurlijke middeltjes die het beste bijtende en stekende beestjes weghouden
bv in zweden, een soort hars, dat geweldig stinkt naar verbrand vlees, of precies of je 3 dagen in een kampvuur hebt gestaan, maar het is wel het enige dat echt hielp,
we hebben het maar één keer gebruikt (mochten het lenen van iemand), en je ruikt het 2 dagen later nog.

Nadeel, het schrikt niet alleen muggen af maar ook mensen :D
ik ga nog eens op zoek naar de naam van het spul.

Signature 

There is no way to happiness, happiness is the way!

Profiel

2 van de 3
2