Hiking-info.net

Wie bent u?
Meer... 

2 van de 2
2
Lichte allroundslaapzak
Gepost: 26 januari 2008 10:32 AM   [ Negeer ]   [ # 16 ]
RankRankRank
170 berichten
sinds 12.01.2008

Hallo Erik,
Nee ik heb geen ervaring met Alpkit., dat kan ook haast niet want ze bestaan nog niet zo lang. Wel heb ik een aantal
positieve reviews op internet gelezen. De lage prijzen worden grotendeels verklaard door logistieke besparingen:
de produkten worden in het verre Oosten besteld en vervolgens door het bedrijf alleen rechtstreeks via internet
verkocht. Naast de Skyehigh-serie van slaapzakken, trekt ook de Pipe Dream slaapzak de aandacht. Deze is wat
lichter en smaller en voor lengtes tot 185 cm. Daarnaast brengen ze o.a. nog een donsjack uit.

Profiel

Gepost: 26 januari 2008 10:57 AM   [ Negeer ]   [ # 17 ]
RankRankRankRank
358 berichten
sinds 28.12.2007

Op zich wel interessant maar ik zou nooit een slaapzak kopen zonder hem eens gezien, gevoeld, gepast te hebben. Omdat het een vrij nieuw merk is zijn die reviews dan ook nog met een korreltje zout te nemen. Echte duurzaamheid hebben ze dan nog niet kunnen testen en dan vertrouw ik toch precies liever op het al jaren positieve imago van Vanlandré. En ook het etische speelt (voor mij) mee. Ik ben niet zo wild van producten geproduceerd in het verre oosten (arbeidsomstandigheden, kwaliteit). En bij Valandré ben je toch vrij zeker dat de dons ambachtelijk geplukt wordt, dat de beestjes niet nodeloos gepijnigd worden om aan hun dons te bekomen en dat de slaapzak helemaal in Frankrijk geproduceerd wordt. Daar betaal je dan ook wel voor, maar dat heb ik er dan voor over. Dan slaap ik toch iets rustiger grin

Signature 

Once you are lost in the twilights blue you don’t find the way, the way finds you

Profiel

Gepost: 26 januari 2008 11:38 AM   [ Negeer ]   [ # 18 ]
RankRankRank
130 berichten
sinds 29.12.2007

Jonas,
laat ik dan onmiddellijk maar een paar ballonnetjes doorprikken.