Hiking-info.net

Wie bent u?
Meer... 

1 van de 4
1
praatnamiddag/avond/weekend : noorwegen
Gepost: 12 augustus 2008 12:50 PM   [ Negeer ]
RankRankRankRank
359 berichten
sinds 28.12.2007

In navolging van het initiatief vorig jaar rond de pyreneeen wil ik eens peilen naar de interesse voor een gelijkaardige onderneming, maar dan over noorwegen, en eventueel bij uitbreiding scandinavie.

mogelijke activiteiten :
korte reisbesprekingen van mensen die er de afgelopen tijd geweest zijn (eventueel met wat foto’s)
specifieke info bij elkaar zien te vinden
voor en nadelen van verschillende materiaalkeuzes voor het scandinavisch gebied, ...
culinair moment met verschillende fabrikaten toerbrood, ....
toelichting bij plannen naar volgend jaar, en wie weet, afspraken maken om stukken samen te ondernemen

al dan niet aangevuld met een bivak/overnachting/wandeltocht/…

Is hier interesse voor?

Mijn voorstel zou zijn om wat te regelen op de camping in ovifat. Deze ligt op een klein half uurtje van het centre nature op de botrange, is spotgoedkoop en is vrij rustig. Als datum zou ik ergens een weekend prikken in de loop van oktober/november.

Laat ons zeggen dat we eind augustus kijken of er voldoende mensen interesse hebben, dan een concrete datum prikken (geef eventueel al op welke data zeker NIET kunnen) en in de loop van den maand september de nodige afspraken maken om alles praktisch geregeld te krijgen. Geef eventueel ook al op over welke streken je wat meer uitleg kan geven (al dan niet met een hoop foto’s erbij)

Luk

Signature 

Waar ik zal aankomen, weet ik niet. Maar ik zal doorgaan

Profiel

Gepost: 12 augustus 2008 12:53 PM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
RankRankRankRank
359 berichten
sinds 28.12.2007

mijn ervaringen :
Zweden : skaneleden (zeer beperkt)
nordkalotleden (zeer beperkt)
Noorwegen : Lofoten (Vaeroy en Moskenes (beperkt))
saltfjellet/svartisen
rago nationaal park
hardangervidda

mogelijke data :
alle weekends van oktober

Signature 

Profiel

Gepost: 12 augustus 2008 01:26 PM   [ Negeer ]   [ # 2 ]
RankRank
58 berichten
sinds 26.01.2008

luk,

indien je er november van kan maken, ben ik geïnteresseerd
(anders ook maar dan ga ik niet echt veel vrij kunnen maken vrees ik, tenzij mogelijk het laatste weekend)

mijn ervaring is nog maar beperkt
- bovenste deel kungsleden
- 5daagse narviksfjell
- 3daagse rondane

veerle

Profiel

Gepost: 12 augustus 2008 02:28 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]
RankRankRankRank
348 berichten
sinds 12.01.2008

Uiteraard meld ik me graag aan, voor welk weekend dan ook!  grin
Groetjes,
Boelo

Profiel

Gepost: 12 augustus 2008 02:33 PM   [ Negeer ]   [ # 4 ]
RankRankRankRank
499 berichten
sinds 26.12.2007

Van mijnentwege is er alvast veel interesse! En ik denk dat dit Willem en Ivo ivm hun toekomstplannen ook wel erg gaat interesseren.
Een weekend in November maakt voor mij meer kans om aanwezig te kunnen zijn dan oktober.

Mijn ervaring met Noorwegen beperkt zich natuurlijk enkel tot Jotunheimen. Tegen dan ook Sarek in Zweden.

Profiel

Gepost: 12 augustus 2008 03:05 PM   [ Negeer ]   [ # 5 ]
RankRankRankRank
359 berichten
sinds 28.12.2007

bijkomend vraagje,
wie voelt zich geroepen om mee wat te organiseren?

Luk

Signature 

Profiel

Gepost: 12 augustus 2008 03:23 PM   [ Negeer ]   [ # 6 ]
RankRankRankRankRank
776 berichten
sinds 26.12.2007

Vanzelfsprekend,
na mijn loop naar cape Wrath zoek ik een andere uitdaging
In oktober enkel nog het laatste WE vrij.
De uurregeling van november moet nog opgemaakt worden dus er is hier veel meer speling om nog iets te regelen.

Misschien moet je het gebied wat verruimen.
Ik kan enkel iets vertellen over de bovenkant van schotland.
Wat ik een goede springplank vind voor sommige delen van Noorwegen,zweden

Eigenlijk is een droge ruimte onontbeerlijk om de kaart open te leggen.
Verder kwam er , toen we het over de pyreneeen hadden weinig organisatie bij kijken;
‘t is het geheel wat iedereen inbrengt.
Tenzij je alles op voorhand in een strak plan wil gieten (waar trouwens niets mis mee is)
Daar moet je voor bij Debby zijn wink
Plakken we er gelijk ijsland bij.

Toch ook maar zeggen dat je geen palmares moet voorleggen om binnen te mogen.
Laten we de drempel laag houden voor dergelijke evenementen

Profiel

Gepost: 12 augustus 2008 04:08 PM   [ Negeer ]   [ # 7 ]
RankRankRankRank
421 berichten
sinds 28.12.2007

vage interesse hiero!

ooit wil ik wel eens naar Scandinavië, nog geen flauw idee waar en hoe.
ik zou dus vooral ideeën komen opdoen, kan ook heel goed vragen stellen raspberry

oktober zit propvol met werk, november is beter maar ook dan moet ik nog eens naar het buitenland.

qua voorbereiding: weinig kans wegens drukte, als ik kom kan er wel weer wat volk meerijden.

kortom: zeer voorzichtig ja ik wil.  smirk

Signature 

seek first to understand and then to be understood (Stephen Covey)

Profiel

Gepost: 12 augustus 2008 05:58 PM   [ Negeer ]   [ # 8 ]
RankRankRankRank
359 berichten
sinds 28.12.2007

Ivo,

Het ervaringlijstje was helemaal niet bedoeld als een voor te leggen palmares. Eerder als een poging om uit te maken welke gebieden aan bod kunnen komen en deze eventueel wat te gaan groeperen.
Willem, lhoon, ikzelf en mogelijk nog wel een aantal forumbezoekers hebben ervaring met de hardangervidda. Stel dat we allemaal een kleine fotopresentatie in elkaar steken, een opsomming waarom we een bepaald traject kozen, wat met vervoer, overnachtingen, .... (beetje een verslag) dan kunnen we per gebied een zeer veelzijdig beeld krijgen.

Mijn voorkeur zou uitgaan om ons te beperken tot scandinavie (eventueel aangevuld met ijsland/groenland).... Met schotland heb ik geen ervaring maar k heb het idee dat we over schotland alleen al een hele dag zouden kunnen vullen....

Wat betreft organisatie.... Er moeten toch afspraken gemaakt worden voor een plaats, eventueel een wandeling voor ervoor of erna uitstippelen, beschikbaarheid van projector, ... enz. In dat alles gaat toch wel wat tijd en energie kruipen, en t is leuker wanneer je dat niet alleen hoeft te doen.

Qua locatie lijken de hoge venen me wel fijn. 2 voor de hand liggende mogelijkheden zijn de camping (is ook cafeetje bij waarmee mogelijk wel wat te regelen valt) enerzijds en anderzijds de jeugdherberg.

‘t lijkt me wel leuk mochten we twan meirsonne kunnen strikken om t relaas van zijn avontuur naar de noordkaap te komen doen.
En naast twan heeft brent ook een schat aan info/ervaring daar in het hoge noorden. t zou dus wel fijn zijn mocht hij het ook zien zitten (een deel van) zijn ervaring te delen

Op het eerste zicht past het weekend van 15/16 of dat van 22/23 november mij het beste.

Signature 

Profiel

Gepost: 12 augustus 2008 06:02 PM   [ Negeer ]   [ # 9 ]
RankRankRankRank
476 berichten
sinds 27.12.2007

Prachtig initiatief, en ook zeer concrete intresse uit deze hoek !
Vanaf het laatste weekend van oktober staat in principe nog alles open.

Ik zou idd ook het concept uitbreiden tot “noordelijke bestemmingen”, dus Scandinavië + Ijsland + eventueel Schotland.

Mijn ervaringen :
- Twee weken Spitsbergen
- 11 dagen Hardangervidda
- Tegen dan ook nog twee weken Jotunheimen en een week Rondane

Voor volgend jaar zit er een wel erg pittige solotocht van een maand in de omgeving Ranafjellet-Svartisen-Saltfjellet-Patjelanta-Sulitjelma-Blamannsisen-Rago in de pipeline, die allicht voor zo’n 80% buiten elk bestaand pad om zal lopen. Informatie en foto’s over dit gebied intresseren mij dan ook heel erg.
In de verdere toekomst hoop ik ook in de winter eens Scandinavië aan te doen.

Profiel

Gepost: 12 augustus 2008 06:04 PM   [ Negeer ]   [ # 10 ]
RankRankRankRank
476 berichten
sinds 27.12.2007

Twan Meiresonne proberen strikken lijkt mij overigens een heel goed idee !

En inderdaad Ivo, uiteraard is iedereen bij wie gewoon al het woord “Scandinavië” het hart sneller doet slaan, meer dan welkom. Laten we er geen prestatieopbod van maken. Een “palmares” posten is wel handig om een idee te krijgen welke stukken op de kaart we opgevuld krijgen.

Profiel

Gepost: 12 augustus 2008 10:47 PM   [ Negeer ]   [ # 11 ]
RankRankRankRankRank
776 berichten
sinds 26.12.2007

potverdorie willem,
het lijkt al alsof het al een heel concreet plan is.
Wordt het stilaan tijd dat ik mezelf ook begin op te warmen.
Daar stonden streken in jouw overzicht waar ik nog nooit van had gehoord.
Smeet ik voor de lol Blamannsisen eens door google, kwam ik al snel bij de volgende enthoesiasteling uit
http://www.lillsjon.net/~v108e/fjelds/index.php?

Profiel

Gepost: 12 augustus 2008 11:09 PM   [ Negeer ]   [ # 12 ]
RankRankRankRank
476 berichten
sinds 27.12.2007

Ivo, leuke beelden van de regio Blamannsisen staan ook op deze site
Met name de reeksen uit 2001-2002-2003 en 2005 slaan op het gebied waar ik - naar het einde van de tocht toe - doorheen wil.
Nog wat nuttige links zijn gepost in de draad van Luk en Boelo.
Bruikbare informatie vinden lijkt moeilijk aangezien zeker in die specifieke regio quasi geen mens lijkt te komen.

Sorry Joery, maar op de foto’s afgaande staat dit voor mij nog een trapje boven Sarek wink

Profiel

Gepost: 12 augustus 2008 11:38 PM   [ Negeer ]   [ # 13 ]
RankRankRankRank
499 berichten
sinds 26.12.2007

Sorry Joery, maar op de foto’s afgaande staat dit voor mij nog een trapje boven Sarek.

Sorry?
Ik kan je daar in volgen hoor Willem.
Ik merk voor mezelf dat ruigheid populairder is dan desolaatheid.

Profiel

Gepost: 12 augustus 2008 11:48 PM   [ Negeer ]   [ # 14 ]
RankRankRank
150 berichten
sinds 13.04.2008

Ik ben ervaringloos wat dat gebied betreft, maar ben sowieso ook geinteresseerd, om ideetjes op te doen, .. dus zonder bezwaar kom ik ook graag een kijkje nemen (zonder dus nuttige inbreng te kunnen leveren, waarvoor alvast mijn excuses raspberry)

Profiel

Gepost: 13 augustus 2008 10:32 AM   [ Negeer ]   [ # 15 ]
RankRank
87 berichten
sinds 28.12.2007

Ik ben ook wel geïntresseerd (nu het voorleggen van een palmares overbodig is geworden tongue wink ).

Als ik kom zal ik wat foto’s van het Laplandski Nature Reserve meenemen.

Signature 

There is no such thing as bad weather, only inappropriate clothing

Profiel

1 van de 4
1