Hiking-info.net

Wie bent u?
Meer... 

Paasvakantie
Gepost: 03 januari 2008 06:45 PM   [ Negeer ]
Rank
9 berichten
sinds 28.12.2007

Hallo,

ik ben op zoek naar een bestemming om te gaan trekken (8d.) in de paasvakantie, liefst gemakkelijk en goedkoop bereikbaar (vliegtuig, trein, ...).
Mijn eerste plan was Arran, maar ik vrees voor een grote hoeveelheid regen…
Hebben jullie al plannen, of kunnen jullie me helpen?

Groeten, Bart.

P.S.: knappe site !!!

Profiel

Gepost: 03 januari 2008 07:00 PM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
RankRankRank
233 berichten
sinds 28.12.2007

Bart,

Al eens gedacht aan de streek rond grenoble? met bussen van eurolines heen en terug voor 110 euro.

ten zuiden van grenoble heb je de vercors, ten noorden de chartreuse. beide zijn eenvoudige wandelgebieden (als je moeilijker wil kan je ook de cretes en de balkons gaan volgen .....  wildkamperen is toegestaan en vind je het weer te slecht voor de tent kan je altijd gebruik maken van de verschillende hutjes (http://www.refuges.info)

Luk

Signature 

Waar ik zal aankomen, weet ik niet. Maar ik zal doorgaan

Profiel

Gepost: 03 januari 2008 07:01 PM   [ Negeer ]   [ # 2 ]
RankRankRankRank
358 berichten
sinds 28.12.2007

Dat is allemaal relatief he. Schotland is redelijk snel te bereiken en redelijke kans op stabiel weer in de paasvakantie + grootste voordeel van allemaal de midges zijn nog niet wakker. De vogezen is het “berggebied” dat het snelste te bereiken is vanuit ons landje. Hoe wil je trouwens reizen, auto, vliegtuig, tein, ...? Italië is ook een mogelijke optie: Toscane/Umbrië is een prachtige streek in het voorjaar.

Signature 

Once you are lost in the twilights blue you don’t find the way, the way finds you

Profiel

Gepost: 03 januari 2008 07:56 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]
Rank
9 berichten
sinds 28.12.2007

Eij, bedankt al voor jullie snelle reacties!!!

Hoe ik wil gaan, blijft me echt gelijk. Zolang ik maar een dag of 8 kan stappen en liefst gratis kan kamperen.
Naar Schotland met ryanair kost het nu €60 voor een retourtje.
Italië lijkt ook zeker en vast leuk, maar hoe geraak ik er het beste en wat kan ik daar stappen?

Groeten, Bart

Profiel

Gepost: 03 januari 2008 08:09 PM   [ Negeer ]   [ # 4 ]
RankRankRankRank
358 berichten
sinds 28.12.2007

Met Ryanair kun je goedkoop naar Pisa vliegen en dan kun je kiezen of naar het noorden (bergen) of naar het zuiden ( Toscane). In het noorden heb je de Garfagnana trekking. Een tijdje geleden stond hierover ook een artikel in Op weg. Ik weet alleen niet hoe het zit met sneeuw enzo in de berggebieden rond deze periode dus ben je misschien beter van iets zuidelijker te gaan.

http://wandel.bergsport.com/garfagnana/

Signature 

Once you are lost in the twilights blue you don’t find the way, the way finds you

Profiel

Gepost: 03 januari 2008 08:19 PM   [ Negeer ]   [ # 5 ]
Rank
9 berichten
sinds 28.12.2007

Bedankt Jonas !

heb je toevallig ook een idee wat je in het zuiden kan wandelen?

Profiel

Gepost: 03 januari 2008 08:32 PM   [ Negeer ]   [ # 6 ]
RankRankRankRank
358 berichten
sinds 28.12.2007

Niet direct eigen ervaringen in Zuid-Italië, maar in Umbrië is het naar het schijnt wel mooi en veel rustiger dan in Toscane. In de Apenijnen valt er wss ook wel wat te wandelen.

Ook de Abruzzen zijn een optie: Parco Nazionale di Gran Sasso. Mogelijke wandelopties kun je miss beter eens aan Debbie vragen. Op haar site staat er ook een wandelverslag over.

Signature 

Profiel

Gepost: 05 januari 2008 12:24 PM   [ Negeer ]   [ # 7 ]
Rank
9 berichten
sinds 28.12.2007

Eij,

de knoop is doorgehakt. Het wordt toch Schotland: na de WHW en Knoydart wordt het nu Arran denk ik.
Bedankt al voor de reacties.

Profiel

Gepost: 05 januari 2008 05:45 PM   [ Negeer ]   [ # 8 ]
RankRankRank
238 berichten
sinds 28.12.2007

niet vergeten dat de Paasvakantie dit jaar erg vroeg valt, zodat de kans op nattigheid in Zuid-Frankrijk, Italië etc toch nog zeer behoorlijk is.  Jammer genoeg… downer

Signature 

seek first to understand and then to be understood (Stephen Covey)

Profiel