Hallo mensen,
Ik ben even benieuwd hoe jullie je op een wandel-vakantie voorbereiden.
Ik zou dit weekend van Alkmaar (Noord Holland) naar Groningen gaan lopen. Maar na een oefen-wandelingetje met een 18 kg rugzak (*) Alkmaar - Heerhugowaard - Langedijk (pakweg 25 km), staan er toch ‘beginnende’ blaren op m’n voeten. Gisteren wel met de voeten in een badje met soda gezeten. Voelt wel goed. Het doel Groningen, met een 18 kg rugzak blijkt dus toch te hoog gegrepen te zijn. Ooei ooei oei, dat ik me hier toch zo op heb kunnen verkijken.
De laatse 3 weken ging ik wandelend naar m’n werk toe. En dat beviel goed. Nou overweeg ik om hierbij voortaan ook dezelde rugzak mee te nemen. En gewicht hierbij rustig op te bouwen, tot ik van het voorjaar op 18 kg zit. Wat vinden jullie hiervan? Ik heb hier ook wel weer m’n bedenkingen bij. Ik vraag me af of ik nu niet wat te veel doorschiet: Regelmatig met een (volle) rugzak op m’n werk verschijnen. Alhoewel het natuurlijk een kwestie van wennen is, moet er ook nog een hele dag worden gewerkt. Ik ben overigens grafisch vormgever: zittend werk.
Na een knieblessure (herstel verloopt voorspoedig) op de spinning, houd ik zelf de sportschool voorlopig even voor gezien.
Maar uiteraard hoor ik het graag als jullie andere manieren van conditie opbouw (rpm spinning, wielrennen, fitness, enz) hebben. Ik ben ook benieuwd of wandelen geschikt is als conditie-opbouw voor fietsvakanties.
Ik zie graag uit naar jullie antwoorden.
Groet, Marco
(*) De pasvorm van de rugzak (Macpac Traverse) ben ik overigens heel tevreden over. Prachtige tas. Moet oerdegelijk zijn, lees ik overal, en toch nog genoeg zijvakken om m’n spullen te organiseren.