Hiking-info.net

Wie bent u?
Meer... 

Het ei van Columbus ?… nieuwe (super) coating ? 
Gepost: 01 september 2008 11:37 AM   [ Negeer ]
RankRank
54 berichten
sinds 14.02.2008

Als we dit allemaal moeten geloven (en ook in de praktijk handing blijkt) kunnen we onze GTX binnenkort allemaal op de vuilhoop gaan gooien…

http://news.bbc.co.uk/1/hi/technology/7587702.stm

Profiel

Gepost: 01 september 2008 05:02 PM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
RankRankRank
273 berichten
sinds 28.12.2007

The shoes were also subjected to flexing and wear tests, maintaining their breathable waterproof properties even after 100,000 flexes.

1 stap = 1m
2 benen
1km = 1000m
200km wandelen = 100 000 x je schoen buigen.
Die 100 000 flexes zijn voor schoenen de ballen referentie.

Het blijft wel een interessant artikel. Als ze dat nu eens (100 keer) langer testen.

Signature 

keep walking

Profiel

Gepost: 01 september 2008 05:41 PM   [ Negeer ]   [ # 2 ]
RankRankRankRank
372 berichten
sinds 26.12.2007

Ik leun rustig achterover,
de voeten op tafel
en wacht af wat de toekomst brengt.
Ik volg maar een paar forums
maar ik zie vooralsnog niet
dat daar de opwinding begint toe te nemen.
http://www.wetisdry.com/

Profiel

Gepost: 01 september 2008 05:56 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]
RankRank
54 berichten
sinds 14.02.2008

Hhm dat filmpje dat je daar linkt heb ik vroeger idd nog al eens een keer gezien…

Het zal allicht wel een weer een storm in glas water zijn… we zien wel

Profiel

Gepost: 01 september 2008 07:31 PM   [ Negeer ]   [ # 4 ]
RankRankRank
131 berichten
sinds 29.12.2007

En toch ...
Het enige waar ik nog mee zit is hoe duurzaam het is. De eerste (tussentijdse) testverslagen die ik hier en daar al heb gelezen zijn inderdaad positief. Dat niemand direct victory kraait heeft denk ik meer te maken met gebrek aan inzicht in het proces en de gevolgen. Het klinkt gewoon te goed om waar te zijn.Als Ion Mask inderdaad werkt zoals het wordt geclaimed, dan kan je inderdaad al die waterdichte membramen de vuilnisbak ingooien. Weg met al die ingewikkelde constructiemethodes en specifieke materialen die de prijs van een jas de hoogte indrijven. Gewoon een degelijk ontworpen jas de vacuumkamer en voor een paar eurotjes is’m compleet waterdicht.
Alleen, de investering in de apparatuur gaat stukken van mensen kosten.
Naast Hi-tec komt ook Regatta met schoenen op de markt. Met kleding wordt al geëxperimenteerd, maar zou pas ten vroegste over een paar jaar op de markt kunnen komen (omwille van die hogere investeringskost)

Signature 

Hike your own hike

Profiel

Gepost: 05 september 2008 12:48 PM   [ Negeer ]   [ # 5 ]
RankRank
73 berichten
sinds 06.01.2008

100 000 buigingen stellen inderdaad niet veel voor op het niveau van wandelschoenen. Maar als het effectief zo is dat een behandeling weinig tijd en slechts ‘a few dollars’ kost, is het misschien ook geen grote moeite om je materiaal regelmatig te laten behandelen. De vraag is alleen: waar gaan de installaties beschikbaar zijn? Moet je er voor naar de andere kant van het land? En gaan de kosten op termijn niet oplopen? Stel dat je je materiaal 2x per jaar laat behandelen en een behandeling €10 kost dan heeft je dit na 10 jaar wel € 200 extra gekost… ongeveer een nieuw paar schoenen. Dus kritisch blijven is de boodschap, maar het ziet er iig wel leuk uit!

Signature 

Never measure the height of a mountain until you have reached the top

Profiel

Gepost: 05 september 2008 01:23 PM   [ Negeer ]   [ # 6 ]
RankRankRank
131 berichten
sinds 29.12.2007

Ik denk dat je nu niet direct moet gaan verwachten dat je die apparatuur overal zal tegenkomen. Het gaat hier niet over kleine installaties die je zomaar in een winkel kan plaatsen é. Om nog te zwijgen van de kostprijs ervan: ik heb begrepen dat je dat moet zien in de grootteorde van iets met 5 à 6 nulletjes. Ga je heel wat schoentjes er in mogen stoppen om er geld mee te gaan verdienen.

Signature 

Hike your own hike

Profiel