Hiking-info.net

Wie bent u?
Meer... 

4 van de 5
4
valandre slaapzakken
Gepost: 11 november 2008 10:52 PM   [ Negeer ]   [ # 46 ]
RankRankRankRank
359 berichten
sinds 28.12.2007

GR,

Als je de RAB zou bestellen zou ik zeker overwegen dit bij AVC te doen. Bestelling kan online gebeuren en k dacht dat mits betaling met kredietkaart je betaling kostenloos gespreid kan worden over 3 maanden.
Op een kleine 2 weken zou je je bestelling bij je thuis moeten vinden.
Geen idee wat de prijs is van de Alpkit maar k ben er vrij zeker van dat de prijs bij AVC incl. verzendingskosten lager gaat uitvallen dan de prijs bij kariboe.

Luk

Signature 

Waar ik zal aankomen, weet ik niet. Maar ik zal doorgaan

Profiel

Gepost: 11 november 2008 11:57 PM   [ Negeer ]   [ # 47 ]
RankRankRankRank
499 berichten
sinds 28.12.2007

RAB bij AVC = 400 euro + verzendingskosten
RAB kabriboe = 450
Alpkit = 150 pond of 180 a 200 euro + verzendingskosten

Ik ben er nog niet helemaal uit.

Signature 

keep walking

Profiel

Gepost: 12 november 2008 07:59 PM   [ Negeer ]   [ # 48 ]
RankRankRankRank
359 berichten
sinds 28.12.2007

gr,

Heb je bij de kariboe de prijs gekregen van de rab Q600 endurance of van de gewone Q600? Het al dan niet hebben van die waterbestendige buitentijk geeft nog eens een verschil van zo’n 50 euro.
De prijs bij avc is die van de endurance versie.

Met het prijsverschil van de alpkit zou k er ook niet snel uit komen. Uiteindelijk koop je 2 slaapzakken van die laatste voor 1 RAB. bevalt de slaapzak uiteindelijk toch niet zo goed, dan koop je binnen 1, 2 zomers een nieuwe zonder t gevoel “verdomme van die dure miskoop van vorige keer”

Luk

Signature 

Waar ik zal aankomen, weet ik niet. Maar ik zal doorgaan

Profiel

Gepost: 16 november 2008 09:50 PM   [ Negeer ]   [ # 49 ]
RankRankRankRank
499 berichten
sinds 28.12.2007

http://www.joe-brown.com/outdoor-equipment/sleeping-bags/down-bags/rab-quantum-600.html
UK£ 290.00 = 338.635795 Euros

Heb eens aan de Joe gevraagd of, en tegen welke prijs, ze naar Belgie shippen.

Signature 

keep walking

Profiel

Gepost: 31 december 2008 02:45 PM   [ Negeer ]   [ # 50 ]
RankRankRankRank
499 berichten
sinds 28.12.2007

Eergisteren is de quantum 600 zak toegekomen. £290 + £10 verzendingskosten; +/-307.61 euro op de moment. Nu zien wat er van de visa afgaat. En met de huidige vriestemperaturen kan ik eigenlijk niet wachten om de slaapzak eens uit te testen.

Signature 

keep walking

Profiel

Gepost: 29 januari 2009 09:45 PM   [ Negeer ]   [ # 51 ]
RankRankRank
150 berichten
sinds 13.04.2008

Hoi samen!

Ik zit met een vraagje.  Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe slaapzak.  Waar ik bij deze keuze het meeste schrik voor heb, is dat het ik het zou over-doen.  Ik zou het erg jammer vinden om met een slaapzak te te moeten zeulen die honderden grammen te veel weegt, en vele graden te heet is voor wat ik hem wil gebruiken.
In mijn geval waag ik me vooral aan 3-seizoenstochten (het echte winterwerk is voorlopig nog niet aan mij besteed), met af en toe wat uitschieters wat temperatuur betreft (in juni plan ik bijvoorbeeld een bivak op een noorse gletsjer en hogere bivaks zijn zeker niet uitgesloten de komende jaren). 
Stel dat ik kies voor een slaapzak met geafficheerde comfortzone tot -10° (hoogst waarschijnlijk is dat een beetje te optimistisch en gaat het eerder over -8° - concreet heb ik het over de Alpkit Pipedream 600), zal ik dan smelten tijdens een herfstnacht waar de temperatuur niet onder de 10 graden daalt? Kies ik in mijn geval beter voor een lichtere variant (de PD400 (comfort -3°) en werk ik beter in combinatie met thermische liners voor de vriesnachten?

Alvast enorm bedankt voor jullie ervaringen.

J;

Profiel

Gepost: 29 januari 2009 10:13 PM   [ Negeer ]   [ # 52 ]
RankRank
66 berichten
sinds 28.12.2007

ik slaap ook in de zomer met mijn Valandre Classic 900 die comfort -15 aankan

ik laat dan alle ritsen openstaan.

je mag me zot verklaren, maar ik kan niet meer zonder… wat een slaapzak!

ooit eens in Peru in -15 geslapen en ik zweette in mijn slaapzak (ik lag er bijna naakt in :=)))

Profiel

Gepost: 29 januari 2009 11:32 PM   [ Negeer ]   [ # 53 ]
Rank
4 berichten
sinds 29.02.2008

Hey,

Ik heb een pipedream 600 van Alpkit en die heb ik alleen nog maar in de zomer gebruikt als deken over mijn lakenzak.
Twee nachten daalde het kwik iets onder het vriespunt en dan ritste ik de slaapzak toe, en was ik aan het zweten.
Ik vind de ‘600’ een betere allround-slaapzak dan een ‘400’ , de ‘600’ weegt tenslotte niet veel meer dan een kilogram...en ik kan er alle negatieve temperaturen in zomer en herfst mee aan denk ik.
Als echte winterslaapzak mankeert de pipedream-reeks voor mij persoonlijk wel een goede capuchon en goede tochtslurf..

edit: Prijs-kwaliteit valt de pipedream goed mee voor mij, hij voelt kwalitatief aan en ik heb geen spijt van de aankoop!
(eerder genoemde negatieve details neem ik er voor die prijs graag bij!)

Profiel

Gepost: 29 januari 2009 11:35 PM   [ Negeer ]   [ # 54 ]
RankRankRank
150 berichten
sinds 13.04.2008

Alvast bedankt voor de reacties.

Het is zeker niet meteen de bedoeling om hem echt als winterslaapzak te gebruiken.  Maximum voor koude herfsttoestanden, of hoogtes in zomer, lente, herfst.

Verder ben je wel tevreden over de zak?

Profiel

Gepost: 29 januari 2009 11:44 PM   [ Negeer ]   [ # 55 ]
RankRankRankRank
499 berichten
sinds 28.12.2007

Enige update. De visa is langsgekomen en ben in totaal 318 euro armer voor de rab slaapzak.
Ook eens getest in een winterse vriesnacht. De thermometer buiten mijn bivakzak gaf -10 aan. Ik heb het een beetje koud gehad maar niet om over naar huis te schrijven. Het matje was een prolite 4 met daarrond een niet ademende bivakzak. Ikzelf lag in een merino laagje in de zak, sokken inclusief.
Dus die rab quantum 600 is de zak die ik wil hebben. Die kan een stuk onder het vriespunt zonder probleem. Als 3 seizoen zak is die perfect. Heeft een volledige rits en dat is het idee dat ik in de zomer die volledig kan openritsen en als deken gebruiken. Deed ik ook met mijn vorige zak en dat werkt perfect.
Enigste minpuntje is dat de tocht kraag 2 lusjes heeft. Hoe ik die aan elkaar kan knopen is me niet duidelijk.

Enige sfeerbeeldjes van de test:
http://www.flickr.com/photos/themountainrabbit/3162510787/
http://www.flickr.com/photos/themountainrabbit/3162508615/

Signature 

keep walking

Profiel

Gepost: 17 juni 2009 12:00 PM   [ Negeer ]   [ # 56 ]
RankRank
95 berichten
sinds 28.12.2007

Bij het zoeken naar een slaapzak, wat uiteraard een leuke tocht is altijd, ben ik op dit draadje gestoten. Ik ben dan eens gaan zoeken naar die Bloody Mary waar Woubeir het over had.
Valandre heeft hem nog niet op zijn site staan, maaaar…

http://www.auvieuxcampeur.fr/nos-produits/couchage/sac-de-couchage/sac-de-couchage-sarcophage/a-utilisation-de-10a-a-15a/bloody-mary.html

op die link is er blijkbaar al veel info over en wordt hij reeds verkocht!
misschien wisten jullie het al, maar dat kon ik nergens uit afleiden, dus dacht ik ik vermeld het even.

Groeten,
Servaes

Signature 

Be Free, Think Free

Profiel

Gepost: 17 juni 2009 12:45 PM   [ Negeer ]   [ # 57 ]
RankRankRank
210 berichten
sinds 29.12.2007

Je kan natuurlijk ook altijd gaan kijken op de nieuwe site van Valandré die momenteel nog in testfase zit:
http://www.valandretest.info/product.php?name=bloodymary

Signature 

Hike your own hike

Profiel

Gepost: 17 juni 2009 01:31 PM   [ Negeer ]   [ # 58 ]
RankRank
95 berichten
sinds 28.12.2007

Bedankt! hoe komt ge toch op zo’n dingen.

nu voelk me redelijk belachelijk smile
ciao

Signature 

Be Free, Think Free

Profiel

Gepost: 17 juni 2009 06:14 PM   [ Negeer ]   [ # 59 ]
RankRankRank
210 berichten
sinds 29.12.2007

Ach, trek het u niet aan. Er zijn zo van die mensen die daar ne neus voor hebben. En er is daarnaast ook nog zoiets als toeval.

Signature 

Hike your own hike

Profiel

Gepost: 17 juni 2009 06:53 PM   [ Negeer ]   [ # 60 ]
Rank
7 berichten
sinds 17.06.2009

op http://www.hiking-site.nl is er ook een topic over slaapzakken en daar kwam deze link tevoorschijn http://www.slaapzakkenopmaat.nl
Buiten dat het in Mexico is, ik geen idee heb hoe je iets zou moeten oplossen qua garantie en de relatief hoge prijs (+-300 euro+ verzending? voor wat ik op oog had) kun je je eigen slaapzak op maat maken, tot de dons hoeveelheid toe.
Die slaapzakken configurator is wel leuk om eens mee bezig te zijn…

Profiel

4 van de 5
4