Hiking-info.net

Wie bent u?
Meer... 

5 van de 5
5
valandre slaapzakken
Gepost: 17 juni 2009 09:51 PM   [ Negeer ]   [ # 61 ]
RankRankRank
159 berichten
sinds 15.03.2009

Heb in de snow + rock in Londen de RAB summit Alpine 300 gekocht. Heb em daar eens kunnen vergelijken met de quantum reeks.
De summit voelt echt 2 keer zo donzig aan als de quantum en heeft een waterdichte ademende buitenlaag. Ik heb de quantum dan ook laten hangen omdat het verschil echt enorm voelbaar was.
Heb er sindsdien al enkele keren in liggen dutten omdat hij echt onweerstaanbaar donzig is. Een dikke vette aanrader. Comfort temperatuur mikt op een 0° voor een kleine 800 gr, maar ik plan van ‘m toch maar tot een graad of 5 te gebruiken, dus zal hij zeker voldoen.
Dus mocht je overwegen van een RAB slaapzak te kopen, zeker eens de summit reeks bekijken. Men winterslaapzak gaat al zeker een summit 1100 worden.

Profiel

Gepost: 18 juni 2009 09:25 AM   [ Negeer ]   [ # 62 ]
RankRankRank
236 berichten
sinds 14.02.2008

edit: omtrent slaapzakken op maat

vooral merkwaardig hoe je met het toevoegen van een tochtslurf en een kraag van -8°C naar -19 gaat ! en als je dan nog eens van volledige rits naar korte gaat kom je nog steeds bij hetzelfde donsgewicht (800gr) uit bij -26°C wat ik toch wel héél straf vind!

Alleszins zou mij er toch beter bij voelen moest die gast hier ergens in Europa zitten dan in Mexico..

Profiel

Gepost: 19 juni 2009 01:59 PM   [ Negeer ]   [ # 63 ]
RankRankRankRankRank
776 berichten
sinds 26.12.2007

Brecht,
en deze?
http://www.phdesigns.co.uk/

Profiel

Gepost: 22 juni 2009 11:06 AM   [ Negeer ]   [ # 64 ]
RankRankRank
122 berichten
sinds 03.01.2008

Of misschien hier: triplezero.fr
Is een franse fabrikant van donsmateriaal waar mijn Franse berggids afgelopen winter tijdens een ijsklimstage super enthousiast over was.
Misschien mede doordat hij er door gesponsord wordt, da weet ik nu ni wink maar volgens mij is diene ni rap content met zijn materiaal want het is zo nen typ die zelf dingen maakt als de zaken die op de markt zijn, niet helemaal zijn ding zijn! Hij werkte vroeger voor Grivel als adviseur.

Profiel

Gepost: 22 juni 2009 11:12 AM   [ Negeer ]   [ # 65 ]
RankRankRank
236 berichten
sinds 14.02.2008

triple zero is inderdaad ook nog een fijn merkje, had ook al eens een aantal op hun site zitten surfen en zo lekker onbekend hier wink

Profiel

5 van de 5
5