Hiking-info.net

Wie bent u?
Meer... 

1 van de 2
1
Schrijvers gezocht (nieuws, artikels, verslagen,…)
Gepost: 28 december 2007 10:13 AM   [ Negeer ]
RankRankRank
151 berichten
sinds 25.12.2007

Ik ben momenteel volop bezig aan de andere gedeeltes van Hiking-info.net, en dan vooral het artikel en het verslagen-gedeelte. Op termijn zullen de leden zelf hun bijdragen kunnen leveren via het publicatiesysteem. Maar eerst moet ik zelf een kleine ‘fond’ leggen. Maar daarvooor heb ik teksten nodig.

Dus, wie zin heeft om in de pen te kruipen over een bepaald onderwerp (trekkersvoeding, tarp vs tent, ...) of een prettig verslagje heeft liggen over een geslaagde tocht (liefst met wat foto’s) mag het me laten weten. Het zullen meteen de primeurs zijn waar de nieuwe gedeeltjes mee openen wink

Den dzjow (Joeri) zal instaan voor het meteo-gedeelte met nu en dan eens wat informatie over sneeuwcondities, uitzonderlijke toestanden in de bergen, etc… Dat belooft in ieder geval al een zeer interessant blokje te worden.

En nu allemaal veel zieltjes winnen!  cheese

Profiel

Gepost: 28 december 2007 02:01 PM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
RankRankRank
107 berichten
sinds 28.12.2007

ik heb nog een artikel liggen over de HRP (mijn vriend en ik in 2006). het heeft ook al wel in het ledenblad van de BAC gestaan.
waar moet ik dat virtueel naartoe gooien?

meteo-gedeelte klinkt wel koel/cool smile komen er dan ook zowa tips over het voorspellen van het weer in de bergen?

Signature 

wauwie

Profiel

Gepost: 28 december 2007 02:06 PM   [ Negeer ]   [ # 2 ]
RankRankRank
151 berichten
sinds 25.12.2007

Leden kunnen voorlopig nog geen verslagen rechstreeks plaatsen op de site. Technisch lukt het wel, maar het onderdeel op de site bestaat nog niet!

Je mag het verslag anders mailen naar frederik [at] scene24 [dot] net

Profiel

Gepost: 28 december 2007 02:13 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]
Rank
13 berichten
sinds 28.12.2007

op mijn site http://users.fulladsl.be/spb22263/ vindt je heel gedetailleerde verslagen van over de plas.

ik kan daar samenvattingen van maken en op deze site publiceren

hasta pronto

Profiel

Gepost: 28 december 2007 02:24 PM   [ Negeer ]   [ # 4 ]
RankRank
47 berichten
sinds 28.12.2007

Ik hoop het, want dat is iets dat vanboven aan mijn verlanglijstje staat: meer weten over het weer in de bergen(ik zou heel graag het weer goed willen kunnne voorspellen!). Dus aan onze geo-man… help?

Signature 

Be Free, Think Free

Profiel

Gepost: 28 december 2007 06:34 PM   [ Negeer ]   [ # 5 ]
Rank
6 berichten
sinds 28.12.2007

Ik was op zoek naar een plaats om mijn verslagen van tochten te kunnen publiceren, maar door mijn gebrek aan kennis van het maken van webpagina’s hoop ik ze hier te mogen plaatsen. Het gaat vaak over dagtochten, enkele tweedaagses, enkele beklimmingen BUITEN België. Ik zal een voorbeeld doorsturen zonder foto’s.

Daan

Profiel

Gepost: 28 december 2007 09:45 PM   [ Negeer ]   [ # 6 ]
RankRankRankRank
372 berichten
sinds 26.12.2007

Deze zomer met het gezin aan het Comomeer gezeten.
Gewapend met een 40jaar oude kaart die in het huisje lag
heb ik mijn weg wat lopen zoeken. Verslagje zal wel volgen;
Als doe het zelver wil ik voor de fun zelf een ijspickel maken.
Ik hou jullie op de hoogte.
Waar ik ook over wil nadenken/en verder uitwerken: een handig windscherm voor
al die (beginnende?)trekkers die zweren bij een campinggaz
brander.
Ik heb al wat calorieen de lucht in zien schieten.
Zeker als je bv met een cv 470 bus onderweg bent wordt het scherm wel erg hoog
als het vanaf de grond moet beginnen.
Ivo

Profiel

Gepost: 28 december 2007 09:48 PM   [ Negeer ]   [ # 7 ]
RankRankRankRank
305 berichten
sinds 27.12.2007
Ivo - 28 december 2007 09:45 PM

brander.
Ivo

Ivo, als je daar iets mooi voor bedenkt zal mijn dankbaarheid groot zijn (idd vooral met die cv470)
Met tetrabriks ging het een paar dagen maar op den duur werden ze helemaal slap en was het bij veel wind (wanneer een windscherm wel eens handig is) een gestuntel van jewelste
ik ben ook niet de handigste doe-het-zelver vrees ik…

Profiel

Gepost: 29 december 2007 08:18 AM   [ Negeer ]   [ # 8 ]
RankRankRank
123 berichten
sinds 28.12.2007

Fre,

Zoals je weet, heb ik wel wat verslagen (op mijn site). Niet altijd even goed geschreven maar je kan er altijd de beste uitkiezen…

Groeten,

Debbie

Profiel

Gepost: 29 december 2007 10:33 AM   [ Negeer ]   [ # 9 ]
RankRankRank
107 berichten
sinds 28.12.2007
Ivo - 28 december 2007 09:45 PM

brander.
Ivo

hetzelfde systeem als dat van MSR? of gaat dat dan wat te hoog worden?

Signature 

wauwie

Profiel

Gepost: 29 december 2007 10:48 AM   [ Negeer ]   [ # 10 ]
RankRankRankRank
358 berichten
sinds 28.12.2007

Frederik,

ik heb je een verslag gestuurd van een tweedaagse langs de GR 126 van een tijdje geleden samen met Timpe. Het is wel wat zwaar uitgevallen in KB dus ik hoop dat ik je mailbox niet heb laten crashen raspberry. Mocht het te groot zijn mag je er altijd wat fotos uitzwieren.

Jonas

Signature 

Once you are lost in the twilights blue you don’t find the way, the way finds you

Profiel

Gepost: 30 december 2007 10:23 PM   [ Negeer ]   [ # 11 ]
RankRankRank
273 berichten
sinds 28.12.2007

Awel, met deze nieuwe site en de commotie daar rond… De droom was om enkele verslagjes online te zetten. Maar als dat op een site van de provider staat, dan verlies je die hele boel als je van abbonnement of van provider veranderd. Een domein heb ik niet nodig. Maar gewoon wat flexibele serverruimte. Zonder dat daar om de haverklap rotzooi bijkomt of dat ze bepaalde bestandstypes weigeren. Maar wel gratis. En als ik het beu ben dat ik de hele zooi kan deleten, dus acces tot de server waar het staat.
Aan de hand van de draad van de Pyreneeënoversteek 2007 ben ik ook eens op die wordpress site gaan kijken. Na enkele dagen experimenteren moet ik zeggen dat het dat gaat worden. Ik heb daar 50MB. Als ik de pdf verslagjes voldoende kan comprimeren dan moet dat lukken. Dewelke de juiste link is komt later. Site en verslagen zijn nog niet af.
Later meer wink

Signature 

keep walking

Profiel

Gepost: 31 december 2007 12:54 AM   [ Negeer ]   [ # 12 ]
RankRank
81 berichten
sinds 28.12.2007

ik plaats mijn verslagen systematisch online op http://www.lhoon.com/hiking
vanzelfsprekend mag daar van hieruit altijd naar gelinkt worden, eventueel mag de pagina met verslagtekst worden overgenomen (het ganse album zal wel wat zwaar zijn...)

Signature 

Problemen? Geen problemen!

Profiel

Gepost: 12 januari 2008 10:54 PM   [ Negeer ]   [ # 13 ]
RankRankRank
171 berichten
sinds 12.01.2008

Petje af! Chapeau!
Hoe verassend en verfrissend is deze nieuwe site! Mijn computer die op Firefox draait is er ook meer tevreden over dan over sommige andere hiking sites. Het lijkt erop dat bepaalde sites teveel gaan opofferen aan hun commercieel succes, terwijl anderen het slachtoffer dreigen te worden van hun beperkte doelstelling. Ik heb totnutoe als “voyageur” bijdragen geleverd aan hiking-site.nl en ook aan trekking-ultraleicht.de Maar voortaan ga ik als “camoman” verder op deze site. Toevallig ben ik ook een afficionado dos Pirineos. En de beste groeten aan Lukkefluk en Den Dzjow!
Camoman

Profiel

Gepost: 12 januari 2008 11:25 PM   [ Negeer ]   [ # 14 ]
RankRankRank
242 berichten
sinds 26.12.2007
boelo - 12 januari 2008 10:54 PM

Petje af! Chapeau!
Hoe verassend en verfrissend is deze nieuwe site! Mijn computer die op Firefox draait is er ook meer tevreden over dan over sommige andere hiking sites. Het lijkt erop dat bepaalde sites teveel gaan opofferen aan hun commercieel succes, terwijl anderen het slachtoffer dreigen te worden van hun beperkte doelstelling. Ik heb totnutoe als “voyageur” bijdragen geleverd aan hiking-site.nl en ook aan trekking-ultraleicht.de Maar voortaan ga ik als “camoman” verder op deze site. Toevallig ben ik ook een afficionado dos Pirineos. En de beste groeten aan Lukkefluk en Den Dzjow!
Camoman

Dat zijn mooie woorden Boelo. Welkom!
Het duurde trouwens even voor ik door had vanwaar ik je kende.

Profiel

Gepost: 13 januari 2008 06:17 PM   [ Negeer ]   [ # 15 ]
RankRankRank
238 berichten
sinds 28.12.2007

Hoera! Hiking-info.net gaat internationaal!  grin
Goe bezig!

Signature 

seek first to understand and then to be understood (Stephen Covey)

Profiel

1 van de 2
1