Voila, we zijn er weer met wat vraagjes! De knoop is doorgehakt, en dit jaar is mijn oog gevallen op Zweden,
ik wou een combinatie doen van de Kungsleden (met mijn vriendin)
en misschien enkele dagen door het sarek national park ook trekken, maar dan waarschijnlijk alleen.
Nu, naar ik geloof is kungsleden echt prachtig en goed aangeduid, klopt die info of zijn er eventueel aanvullingen.
Hoe zit het met de tent, is het gemakkelijk staanplaats vinden, welke periodes zitten de muggen daar, water was geen probleem geloof ik)
de condities daar zijn die vrieskoud of varieren die? Kortom alles wat je hierover kwijt wil!
Het Sarek national park lijkt mij ook geweldig, alleen lukt het me niet om een idee van de schaal van dat gebied te krijgen, over welke grootte spreken we
Naar ik gehoord heb zijn er geen markeringen maar wel paden of weggetjes. En indien dit niet het geval is, hoe zit het dan met de orientatie,
loop je er gemakkelijk verloren of niet. Is er zoiets als bewoonde wereld daar
enz enz.
Hetgeen mijn grootste twijfel is, is het doorwaden van rivieren, ik heb nooit eerder zoiets echt moeten doen.
Vermits de weerscondities daar helemaal anders zijn, zal ik mijn materiaal nog wel goed moeten aanpassen, een deftig (gas? alcohol? mixed dingen? brandertje)
en warme en zeker waterdichte kledij.
Uiteraard als iemand een ander voorstel heeft voor andere gebieden mag nog altijd!
Ward